Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

meer licht

renepaul

Donateur 2024
Ik heb een bescheiden vraag.
Kan ik door een ander soort lamp wat extra licht opbrengst krijgen?
Jullie zullen meteen roepen XENON INBOUWEN!!!.

maar dat zijn kosten die ik nu niet wil :N
Ik heb af en toe het gevoel dat er 2 kaarsen branden voor. zeker als je naast een andere wat nieuwere auto staat , en dan ziet dat de voorganger vol in de schijnwerpers staat.

Kwam dit nog tegen voor een leuk prijsje.

<a class="postlink" href="http://www.navaudio.nl/products/Xenon-sets-H1%2C-H3%2C-H4%2C-H7-D2S%2C-D2R%2C-9005%2C-9006-en-Bi-Xenon.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.navaudio.nl/products/Xenon-s ... Xenon.html</a>

Gaat dit passen zonder al te veel problemen?
graag jullie advies voor een kleine beurs.
 
ik heb nog een setje xenon leggen zie mijn advertentie

ik zou wel zeggen koop geen troep een maatje van me koop het elke keer maar staat om de 2 maanden lampen tevernieuwen 7(8)7

gr barry
 
Lampen zijn prima, je lenzen kunnen beter.. een goede xenon set is zeker een upgrade, en dat hoeft ook niet de halve wereld te kosten !
 
Hoe zijn de kappen (lees: "glazen") van je koplampen, René ?
Zijn deze verweerd ?
Dan is het nog de moeite waard om te proberen ze te polijsten.
Ik heb dat laatst met mijn ruilset ook gedaan (1 kant tenminste :P).
Dat scheelt ook een jas, kan ik je zeggen :P

Voor:
2d91apy.jpg


Na:
64kxlj.jpg
 

renepaul

Donateur 2024
Moet ik voor xenon dan ook extra sproeiers op de bumper hebben?

de glazen kunnen wel een poets beurt gebruiken.
En ga dan eens experimenteren met andere fellere lampen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Is de reflector en of projector voor een Halogeen niet verschillend van een Xenon?

Indien ja, ga je een geheel verstoord lichtbeeld krijgen.
Je gaat wel meer zien, bvb vogeltjes in de bomen (misschien zelfs konijnen)...
Maar je tegenliggers gaan niets meer zien, en bijgevolg jij enkele seconden later ook niet meer, omdat je tegenliggers het dan even leuk vinden om je terug te verblinden.
Ik persoonlijk zet ook alles aan wat ik heb van lichten als ik zo'n xenon-in-halogeen voor me krijg.
Lichtbeeld klopt eenvoudigweg niet meer...

Als je dat wijzigt moet je dat heel goed bekijken en uitmeten!

Maar goed, even constructief werken:
Er zijn bepaalde halogeen lampen die meer licht opbrengen dan standaard reeksen.
Philips heeft een aantal verschillende reeksen hierin als voorbeeld.
Dus dan behoud je nog de originele lampen incl. lichtbeeld.

Zowieso Sjors en Ruud's raad opvolgen wat betreft je 'glas' en projector.
Want dat zal de grootste oorzaak zijn ;)

Maar even misschien nog iets simpeler...
Staan de lichten überhaupt wel correct afgesteld, en niet toch dat tikje te laag, waardoor je lichten eenvoudigweg niet ver genoeg schijnen?

Houd er ook rekening mee dat als je ander types verlichting steekt, je check-control mogelijk ook moet vervangen worden om het nieuwe type licht te detecteren...>bij halogeen naar xenon?
 

renepaul

Donateur 2024
Ik heb al meerdere keren met de hoogteregeling voor een etalage ruit gespeeld, en dat is wel ok.
Inderdaad zie ik op de site van Philips andere lampen met meer lichtopbrengst voor de H1 fitting.
Ik hou het zowieso zo standaard mogelijk.
Ik vind het ook vreselijk als er weer zo een met foute koplampen je tegemoet komen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Reflector scheelt iets tussen halogeen en xenon, je mist in de halogeen unit in de hoek richting het knipperlicht een paar 'profieltjes'.

In mijn B1 zitten halogeen units met een Xenon kit, die stonden zodanig afgesteld dat niemand daar last van heeft. Ik heb in de 1,5 jaar dat ik ermee heb gereden nooit een tegenligger zien protesteren.

Bij die auto heb ik toen met Sjors wel de beide lampen uit elkaar gehad en zowel de koplamp als lens weer helder gemaakt. Dat scheelde ook een hoop licht.

Als er Xenon ingebouwd wordt hoeft er bij de Omega's geen sproei installatie bij gemaakt te worden, dat is bij een auto van na 2007 pas verplicht.
Mocht je er fellere lampen in stoppen let dan wel op met de reflectoren, die zijn niet berekend op lampen met een (veel) hoger wattage en daarbij behorende extra warmte.
 
Inderdaad. Straffere lampen is zeker af te raden.
Ik heb destijds in m'n B1 een tijdje met lampen van 100 Watt rondgereden en je reflektoren worden daar echt niet blij van.
 

renepaul

Donateur 2024
Ik wil ook niet hoger gaan dan de standaard 55 watt hoor

-- 02 jan 2012 17:05 --

Vandaag de koplampen uitgebouwd en een poging gedaan om te polijsten.
Heb een setje van turtle gekocht en aan de slag gegaan.
Het resultaat kan beter, maar ik heb geen dap, dus noeste arbeid moest er aan te pas komen.
voor:
t023gg.jpg

na:
2r5c11f.jpg


dit is er gebruikt:
4pt45z.jpg


deze lampen zijn erin gegaan om wat meer licht te krijgen.
noiwkz.jpg


Tot slot ook nieuwe knipperlampen erin, die waren aardig afgebladerd
 
Ik ben vandaag ook weer verder gegaan.
1 koplamp is, op het kitten na, klaar voor inbouw.
De andere ga ik van de week doen.
Ik zal dan ook wat foto's en filmpjes maken van 'voor' en 'na' :)
 
Ik heb vrijdag ook een poging gewaagd en m'n koplampen gepolijst.Ze waren er ook erg aan toe en het is eigenlijk wel een leuk werkje.Ik begon met 800 omdat ze erg verweerd en gelig waren.Daarna met 1200 en je voelt em dan gewoon gladder worden.Ze worden dan wel een stuk gladder en met water erop ziet het er nog uit maar als ze eenmaal opgedroogd zijn denk je "dat word niks meer" ..maar dan komt 2000 en dan word het weer gladder.Uiteindelijk ge-eindigd met commandant nr 4 en deze mooi uitgepoetst,geloof me ze zijn weer als nieuw!!Met dank aan diegene die me zijn voorgegaan en verteld hebben hoe het moet. _/-\o_

Greetz Erik.
 

yoyo

The UK brothers
MetalRush zei:
Ik ben vandaag ook weer verder gegaan.
1 koplamp is, op het kitten na, klaar voor inbouw.
De andere ga ik van de week doen.
Ik zal dan ook wat foto's en filmpjes maken van 'voor' en 'na' :)


Ik zit te bibberen om mijn stoel...het gaat gebeuren _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ d:)b

;)
 
Het lijkt vanzelfsprekend, maar wordt niet altijd gedaan.
Gewoon je lampen schoon houden, wassen met een spons dus.
Dit is de goedkoopste oplossing met het meeste resultaat.
 
Zal ik het dan maar zeggen, Jacco ? :P

spons.jpg
:N

X3002_MicrofiberWashMitt.jpg
:Y

Een spons houdt vuil vast (en die 'was' je dan over je koplampen (en lak) heen).
Een washmitt is er voor gemaakt om vuil van de auto af te halen en in de emmer (2 emmer-systeem!) weer los te laten :)

[acro=No OFfense Intended]NOFI[/acro] :)
 

renepaul

Donateur 2024
Toch ook is zoiets aanschaffen.
Ik zie dat mijn lampen toch weer flink te lijden hebben met dit weer.
 
Bovenaan