Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Melding: automatische transmissie

Af en toe maakt de automaat opeens veel toeren en bonkt zo nu en dan, vooral als je veel speelt met het gas heeft hij het soms moeilijk.

Kregen onlangs tijdens het rijden de foutmelding 'autom. transmissie' op boardcomputer paar seconde daarvoor maakte hij veel toeren opeens. Na de foutcode in het display gezien te hebben rijd de auto alleen maar in de 3de versnelling.

Maar als je 1x contact aan/uit doet, dan schakelt de automaat weer normaal.
 
R

Ralph

Gast
P1700 is powertrain mailfunction. oorzaak is meestal olie.
 

yoyo

The UK brothers
Ik het iets meer dan een jaar geleden ook. (dezelfde code) in dezelfde kou (weersomstandigheden ) zoals nu.
Ik heb toen de positieschakelaar schoongemaakt en daar waren de koperen baantjes (soort sleepcontacten) voor een
groot gedeelte versleten.
Hier de how to ervan
Gevolg: na het schoonmaken alles deed het, behalve de eerste versnelling als deze ook daadwerkelijk in zijn één stond.
In de stand "drive"doet alles het normaal.

Ik kreeg voor de schoonmaak steeds een foutmelding (P1700 dacht ik) en kon deze resetten echter bij iets te veel gas geven
kwam de storing er weer in.
Na deze schoonmaak (nu nog) knipperen al de lampjes van de keuzeschakelaar naast de pook als deze in zijn 1 gezet word om vervolgens
in de noodloop te gaan.
In alle andere standen doet hij gewoon prima , dus even uit de stand 1 blijven en in het voorjaar een andere positieschakelaar
erin.
 
Bovenaan