Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

MID wisselen

Ik hoor een beetje tegenstrijdige berichten hierover.

Mijn MID heeft een aantal dode lijnen/pixels en nu kan ik een andere overnemen.
Echter lees ik tegenstrijdigheden over de uitwisselbaarheid.. sommige zeggen dat je ze zo kan wisselen, andere zeggen dat het VIN nummer van de auto moet hebben waar die uitkomt of de beveiligingscode.
Het gaat om dit scherm
29_0.JPG
 

Vega

Medewerker
Administrator
Voor deze display's heb je geen beveiligingscodes nodig.
Wel moet deze eventueel geprogrammeerd worden (met Tech2) voor het juiste motor type en of check control.

Waar je moet letten is het aantal stekkers die er achterop zitten, de oude modellen hadden twee stekkers de laatste modellen maar één.

Een beveiligingscode heb je alleen nodig bij een CID (Color Info Display) en bij de bijbehorende navigatieradio's NCDR 1100/1500 NCDC 2011/2013/2015, deze kunnen alleen met een Tech2 geprogrammeerd worden.

[mod]Tevens verplaatst. @Peter[/mod]
 
Ok duidelijk.
Display is afkomstig uit een 2.5 V6 en komt in een 3.0 V6

Auto is uit 96,. dus met 2 stekkers.
Heel misschien dus maandag door de VOD even laten koppelen...

Is het dan overigens ook zo, dat wanneer ik hem inbouw hij het niet zal doen totdat die gekoppeld is ?
of geeft die al wel datum e.d weer ???
 

Vega

Medewerker
Administrator
Hij doet het wel alleen de BC geeft niet de correcte waardes aan, want die denkt dat deze nog steeds in een 2.5 zit.
 
haha.... als die dan ook even aan de motor verteld dat die net zoveel moet verbruiken als een 2.5 scheeld dat weer aan de pomp....

anyway... maandag maar even erin bouwen en zien wat er gebeurd.
 

Vega

Medewerker
Administrator
elrenegado zei:
haha.... als die dan ook even aan de motor verteld dat die net zoveel moet verbruiken als een 2.5 scheeld dat weer aan de pomp....

Als dat zo makkelijk zou gaan dan had ik hem al op een 1.2 gezet _O- _O-
 
vanmorgen nieuwe lampjes gehaald bij de dealer,
gelijk maar even wisselen en de MID ook.

Sluit alles weer aan... stroom erop.... grrrrr.... allemaal dode pixels..
m'n eigen scherm is enkel op 1 regel slecht, en de tijd niet zichtbaar.... maar in dat zogenaamde nieuwe scherm was er van elke positie wel een pixel dood.
Das nu al de 2de... gaat lekker.
 
hij zei dat alles duidelijk afleesbaar was... maargoed, tis al opgelost.

Tevens heb ik zojuist de auto te koop gezet,
Ik had de boot te koop gezet, en die was eigenlijk direct al verkocht.
Nu komt er in het voorjaar een grotere boot voor terug, en die is niet te traileren, dus is de MV6 overbodig geworden.
 
Goed te lezen dat het opgelost is.

Jammer te lezen dat je de Omi in de verkoop zet.
Weet je al wat je als opvolger gaat rijden ?
 
Daar zit ik nog over in twijfel.

Mijn voorkeur gaat uit naar een bmw 3 serie cabrio met hardtop.
Echter de chrysler stratus / sebring cabrio bied meer ruimte achterin.
Maar beide zijn lastig te vinden met bovag garantie.
In beide gevallen gaat het wel om de 2.5 V6 motoren in combi met automaat.

Ik heb gekeken bij een astra cabrio, maar die is toch echt te klein.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ruud dat lijkt me een benz-slk te zijn, ik vraag me dan af of die groter is dan de astra...
Een echte vierzitter cabrio is een Mercedes e-klasse :D

Maareuh, wij zijn hiermee wel aan't spammen in het mid-topic.

Grtz s
 
De MID's t/m modeljaar 97' hebben veel last van klachten, ze zijn zonder stekker ombouw ook niet uitwisselbaar met de nieuwe betere type's zet er dus op dat je een MID zoekt met 2 stekker aansluitingen !
 
Goedemiddag allemaal,

Deze topic is al wat ouder en ik neem aan dat Steve zijn omi al niet meer heeft.
Voor ieder die ook problemen heeft met zijn of haar CID, MID of TID het volgende:

Ik heb een aantal weken geleden mijn eerste omi aangeschaft. Wat mij als eerste opviel aan deze auto was het smetteloze interieur en het MID wat zijn info leek te geven in een taal uit de oudheid 7(8)7 .

Na wat speurwerk op het internet naar een vervagend exemplaar, vaak in het Duits, kwam ik terecht op de website van Verotronics in Eindhoven (<a class="postlink" href="http://www.verotronics.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.verotronics.nl/</a>).Een klein bedrijf midden in een woonwijk van Eindhoven.

Na telefonisch contact kon ik een paar dagen later al terecht. De omi werdt direct binnen gezet en ik kon op de reparatie wachten onder het genot van een bakkie koffie :k .
Een klein half uurtje later werdt mijn bolide naar buiten gereden en wat bleek............Mijn omi kan zich nu uiten in goed Nederlands :*)

De prijzen voor deze reparatie varieren volgens het bedrijf afhankelijk van het type display en de aard van het probleem van €50,- tot €150,- inclusief uit en inbouw van het display. Ik was in ieder geval voor slechts €50,- weer helemaal gelukkig!!!

En nu ga ik mijn limo weer haar wekelijkse was beurt geven.

Groet,
D'n Co
 
Uhm.

Bedoel je nou dat jouw MID defect was of gewoon een andere taal dan Nederlands gaf?

Want als ze alleen de taal hebben veranderd dan ben je alsnog duur uit.

Als ze je MID hebben gefixt dan valt de prijs wel mee :)
 
Bovenaan