Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Mijn nieuwe aanwinst

Joep

Verbannen
Hallo mede OOP bezoekers! :)

Zoals jullie misschien al her en der hadden opgevangen, was ik op zoek naar een zwarte 2.2 B2 Omega. Ik was er al een tijdje naar op zoek, maar vaak hadden ze een hoge kilometerstand, of kwamen ze uit 2000. Ik wou er het liefst 1 die zo jong mogelijk was, met zo weinig mogelijk kilometers op de klok. En het liefst van de 1e of 2e eigenaar.

Ik heb een B2 altijd mooier gevonden als de B1, gezien zijn strakkere lijnen en veel mooiere neus en kont. Vooral de zwarte kleur kon me enorm bekoren! :) Zo een moest het dan ook worden mocht ik in de verleiding komen.. ;)

Vorige week ergens kwam ik er 1 tegen op marktplaats, compleet met onderhoudshistorie en met 143.000 km op de klok. Ook kwam ze uit 2002, en dus voldeed die Omega aan al mijn wensen, ook de prijs, want die was niet krankzinnig hoog gelukkig ;) Ook had de laatste eigenaar haar gekocht van de 1e eigenaar in november. De 2e eigenaar heeft deze Omega dus maar 2 maandjes gehad, en nu heb ik haar dus! :9~ Het is een Business edition Opel Omega 2.2 in zwart metallic met afneembare trekhaak en houtinleg bij het interieur.
Hieronder een paar snelgemaakte foto's:

<a class="postlink" href="http://imageshack.us/f/715/imgp2468.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://imageshack.us/f/715/imgp2468.jpg/</a>
<a class="postlink" href="http://imageshack.us/f/821/imgp2469.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://imageshack.us/f/821/imgp2469.jpg/</a>
<a class="postlink" href="http://imageshack.us/f/718/imgp2470.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://imageshack.us/f/718/imgp2470.jpg/</a>
<a class="postlink" href="http://imageshack.us/f/854/imgp2471.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://imageshack.us/f/854/imgp2471.jpg/</a>
<a class="postlink" href="http://imageshack.us/f/210/imgp2472k.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://imageshack.us/f/210/imgp2472k.jpg/</a>

Hieronder de totstandkoming:

Een regel die ik mezelf heb opgelegd, is dat ik eerst van mijn huidige Omega af moest komen alvorens ik een andere aan zou schaffen. Dus mijne meteen maar te koop gezet en wachten op een koper. Voor 1500 had ik haar te koop gezet, maar dat werd al snel 1400, 1300, en zelfs 1200 euro.
Ik wou er vanaf. Mede doordat ik geen vertrouwen meer in haar had. Gewoon omdat ik steeds vaker motorstoring kreeg, vaag deed bij het starten, soms spontaan uitviel tijdens het rijden en al dat soort fratsen. Ralph heeft er het nodige aan gedaan, waarvoor mijn dank uiteraard! _/-\o_ Kortom, ik was een beetje klaar met m'n B1.

Zoals altijd hoop je er meer voor terug te krijgen dan dat je hebt uitgegeven aan de Omega, maar ik wist dat dat niet haalbaar was. Er was in 2 jaar tijd natuurlijk al het nodige aan vervangen, maar ik wou dus niet de volle mep voor m'n Omega terug. Dat was zoiezo niet haalbaar, want veel leveren Omega's niet meer op helaas. ;)

Toen ik ging bellen met de eigenaar van die zwarte B2, klonk er in zijn stem interesse voor mijn oude Omega, ik maakte daar gebruik van en probeerde zo een ruildeal te maken. Zijn vrouw kon immers niet overweg met de B2, en dus ging hun Omega in de verkoop.
De eigenaar vertelde me dat hij het zonde vond om de B2 te blijven rijden, omdat ie er nog zo goed uitziet, en het zonde zou zijn als zijn vrouw (die er dus niet mee overweg kon) onverhoopt schade zou rijden. Met mijn oude B1 zou ie dat minder zonde vinden, gezien deze steeds meer begon te roesten, en er toch al een scheur in de ruit zat... :P We hebben daarna een afspraak gemaakt om te komen kijken.

Op vrijdag de 20e was het dan zo ver, ik mocht gaan kijken naar een B2! :*) Rond de middag thuis weggereden in m'n B1 riching Eindhoven, zo'n 35 km rijden. Daar aangekomen stond de B2 al mooi te glimmen. De eigenaar kwam al naar buiten, en zo raakten we in gesprek over de Omega's. Nadat ik 10x rondom die B2 had gelopen, en geen op of aanmerkingen zag (behalve dan dat er geen Xenon op zat, wat wel in de advertentie stond) wou ik de motor horen lopen. Geen probleem, en na het starten een blik onder de motorkap geworpen. Ook hier niks op aan te merken, want het blok draaide netjes zonder rare bijgeluiden. Ook zag het blok er echt nog prachtig uit! Ik wou dus graag een proefrit, en ook hier geen problemen! :) Het enige wat ik een minpuntje vond, is dat het koppelingspedaal hoger zit als in m'n B1, en de stoel niet ver genoeg naar achteren kan. Zoiezo is het rijden met een B2 een hele belevenis als je altijd B1 hebt gereden... De besturing, de koppeling en het gaspedaal, alles gaat echt een stuk soepeler! :9~ Een aai over het gaspedaal is al genoeg om vooruit te schieten.. :P Een wereld van verschil met m'n stugge B1 dus! ;) Hier zou ik enige tijd aan moeten wennen, maar dat moet je aan elke andere auto... :P

Na de proefrit nog wat dingen doorgenomen, zoals het onderhoudsboekje. Deze was goed gevuld, en steeds tussen de 9000 of 11000 km heeft ze een grote beurt gehad en is de distributieriem recent nog vervangen. Ook zaten er pas nieuwe bandjes op. Ik vond het een fijn idee om te weten dat ik een goed onderhouden Omega onder m'n kont ga krijgen... 8) Na overleg en naar tevredenheid gereden te hebben in mijn B1 door de eigenaar van de B2, hebben we een prijs afgesproken die ik bij zou moeten lappen samen met m'n B1, tegen die B2.

Toen ik trouwens daar wegreed, begon het lampje motorstoring weer eens te branden, juist nadat ik een ruildeal had gemaakt... :( Ik Ralph gebeld en het verhaal uitgelegd, en hij zei gelijk van, kom even uitlezen, dan weet je het. Dus ik op zaterdag de 21e nog richting Amsterdam geknald om het één en ander uit te laten lezen. Zo gezegd zo gedaan, Ralph ging haar uitlezen. Wat denk je? GEEN motorstoring of niks te vinden! Het lampje was ook uit! Ralph, die natuurlijk niet meer bijkwam van het lachen (het is toch 120 km op en neer rijden vanuit Tilburg :P), deed nogmaals een poging, maar weer geen storing of iets te vinden. Ik kon wel janken, maar Ralph amuseerde zich prima! :9 Ik kon er ook wel om lachen verder, maar ik baalde natuurlijk wel! :'( Nadat Ralph m'n batterij van m'n sleutel had vervangen (was ik toch niet voor niks op en neer gekomen... :P) Ben ik weer richting huis gereden zonder storingen.

Ik had een dubbel gevoel na de gemaakte afspraak, omdat ik voor m'n gevoel niet genoeg terugkreeg voor m'n B1. Thuis de balans nog eens opgemaakt en goed nagedacht, lijstjes gemaakt met voor en nadelen.

Mijn B1 was echt toe aan groot onderhoud. Alles wat eraan moest gebeuren binnen een jaar tijd, zou uitkomen op gemiddeld 1950 euro (Roest wegwerken, voorruit vervangen, distributieriem vervangen, grote beurt, 4 nieuwe banden... Al met al zou ik ongeveer hetzelfde kwijt zijn, als dat ik bij moet betalen voor die B2. En bovendien had ik zoals reeds eerder vermeld, geen vertrouwen meer in m'n B1. Ik was er gewoonweg klaar mee...

Ik besloot de B2 te nemen, en na even gebeld te hebben voor een afspraak, was het eindelijk zo ver! Ik ben sinds gisteren (23 Januari) officieel de nieuwe eigenaar van een B2!!! :9~ :*)

Nadat we alles geregeld hadden met de tenaamstellingen en alles, heb ik de eigenaar betaald en de B1 achtergelaten. Na hem bedankt te hebben, ben ik richting huis gereden. Wat een genot!!! _/-\o_ He-le-maal goed! Alleen het klapperen van een fuseekogel, wat ik eerder nog niet gemerkt had, was aanwezig, en de bestuurderstoel komt niet omhoog. Verder rijd ie echt enorm goed! Op de snelweg even de remmen goed getest, en wat denk je? Na enorm hard remmen trok de Omega niet naar rechts, niet naar links, maar ging mooi rechtdoor zonder getrek aan het stuur. _/-\o_

Thuis aangekomen, kreeg ik telefoon 's avonds van de vorige eigenaar. Hij was gelijk met m'n oude B1 naar de garage geweest voor checks. Hieruit kwam het euvel van de eerdere storing naar boven. Lek spruitstuk. Zodoende kreeg de lambdasonde onjuiste signalen, en dus ging het lampje motorstoring branden. Bovendien was ook de ''steen'' in de katalysator los werd me verteld. Ik balen natuurlijk, want wat nu?
Geen probleem werd er gezegd, omdat hij de garagehouder goed kende zou hij het verder wel regelen, de kosten neemt hij voor z'n rekening. Ik neem de kosten voor het vervangen van de fuseekogels en stoelversteller voor mijn rekening. Iedereen tevreden dus. ;)

Tot slot nog even de dingetjes die ik graag zou willen veranderen aan de B2:

De OOP kentekenplaathouder uiteraard! :P
Mistlampen voor
17'' Executive sport velgen
En verder houd ik het daarbij voorlopig :P

Zou trouwens iemand van het Moderatie team mijn avatar kunnen veranderen? Ik krijg het niet voor elkaar op mijn laptop. Ik wil graag de 2e foto als avatar O-) Alvast bedankt! :*)

En speciaal voor Ralph komt er morgen nog een foto van het motorhuis. :+ Want daar was onze Omega Dokter wel benieuwd naar . ;)

Groetjes,
Joep
 
R

Ralph

Gast
de kleinere variant van de mijne, ziet er mooi uit.
good luck!
 

Joep

Verbannen
B-Buster zei:
Mooie upgrade Joep.

Ik heb je avatar maar even aangepast. ;)
Heel erg bedankt Jacco! :)

En natuurlijk iedereen bedankt voor de leuke reacties! ;)

Ik ben ook echt heel blij met de Omega :)
 
A

Anonymous

Gast
Veel plezier en veilige kilometers met je "nieuwe" B2....Goeie Deal
 
Knappe wagen. Veel succes ermee.
Maar dat hout rond de verwarming en de deurgrepen heb ik nooit eerder gezien. Het misstaat hem niet.
 
Bovenaan