Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

mijn Omega

hallo
hierzo wat foto's van mijn nieuwe trots :)

1154901230_6_P0uk_1.jpeg


1154901356_6_h-uV.jpeg


1154901334_6_Mgp0.jpeg


1154901318_6_LTs0_1.jpeg


1154901281_6_7GhA.jpeg


zo dat waren de foto's wel

groetjes daniel
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ziet er goed uit. Mooi zo die combi blauw met beige leder interieur.

Hopelijk zijn de voorgaande eigenaren er verder goed mee geweest zodat je er niet eerst helemaal op leegloopt voor je ervan kan genieten.
 
Mooie wagen !
Op foto 3 viel overigens mijn oog op de ge-activeerde gordelspanner van de bestuurderdsstoel...
 
B-Buster zei:
Ziet er goed uit. Mooi zo die combi blauw met beige leder interieur.

Hopelijk zijn de voorgaande eigenaren er verder goed mee geweest zodat je er niet eerst helemaal op leegloopt voor je ervan kan genieten.

dankje ja ben er heel blij mee ook :)

nee de vorige eigenaar is er niet goed me omgegaan
zit al voor ruim 1000 euro nieuwe onderdelen op
bobine(liep op 5cilinders
distr. set waterpomp(ruim 30.000 km telang zat die erop)
nieuwe bougies(was helemaal aangekoekt)
en nieuwe kabels (liep op 5cilinders)

maar auto is weer goed nu
nu gaan de mooie velgen eronder en mooie spoiler setje.

gr daniel<br /><br />-- 07 jan 2011 23:15 --<br /><br />
Jeroen zei:
Mooie wagen !
Op foto 3 viel overigens mijn oog op de ge-activeerde gordelspanner van de bestuurderdsstoel...

dankje :)
en wat houd dat precies in?
dat de auto al een klapper heeft gehad?? :?

gr daniel
 

Vega

Medewerker
Administrator
Jeroen zei:
Mooie wagen !
Op foto 3 viel overigens mijn oog op de ge-activeerde gordelspanner van de bestuurdersstoel...

Volgens mij moet er dan een rode strip aan de bovenkant te voorschijn komen, naast de gleuf waar de gordel in klikt.

Mooie kleur dat blauw, staat goed met de beige bekleding.
 
Mooie kleur Daniel :Y
Dikke uitvoering met bijna alle optie's... gelukkig wat ruimte open voor upgrades _O-
Dat interieur is ook mooi. Die is overigens nog wel wat mooier te krijgen... maar dat is maar net wat jíj wilt :)

@ Jeroen: waar zie jij dat aan ? Of wat bedoel je precies ?
Volgens mij moet ie dan, wat Vega al zei, een rode strip laten zien, plus het feit dat de spanner dan een stuk dieper tussen de middenconsole en stoel 'verdwijnt' (hij is tenslotte aangetrokken). Wat jij bedoelt is, denk ik, dat rode stickertje op de binnenkant van de spanner. Dat kan een onderdeelnummer of type aanduiding zijn. Daar is de foto net iets te klein/onduidelijk voor.
 
MetalRush zei:
Mooie kleur Daniel :Y
Dikke uitvoering met bijna alle optie's... gelukkig wat ruimte open voor upgrades _O-
Dat interieur is ook mooi. Die is overigens nog wel wat mooier te krijgen... maar dat is maar net wat jíj wilt :)

@ Jeroen: waar zie jij dat aan ? Of wat bedoel je precies ?
Volgens mij moet ie dan, wat Vega al zei, een rode strip laten zien, plus het feit dat de spanner dan een stuk dieper tussen de middenconsole en stoel 'verdwijnt' (hij is tenslotte aangetrokken). Wat jij bedoelt is, denk ik, dat rode stickertje op de binnenkant van de spanner. Dat kan een onderdeelnummer of type aanduiding zijn. Daar is de foto net iets te klein/onduidelijk voor.

nogmaals bedankt voor je reactie
ja heeft alle opties volgens mij alleen geen open dank (mis ik nu al:P) had astra gsi hiervoor die had het wel
maar dat leer daar ben ik al mee bezig geweest ja dat is wel opgeknapt glimt ook weer mooi zoals het hoort
de hele auto telkens word elke week gewassen (met de hand geen wasstraat voor mijn auto's) B)

en wat voor upgrade's bedoel je miss heb je wat ideen :)
de buitekant word ook nog opgeleukt binnekort.
kommen steinmetz spoilers onder.
en 3.2 V6 B2 velgen 17 inch
alleen dat is wel moeilijk tevinde dus goed zoeken en flink sparen haha

ik heb even gekeken naar me gordel.
maar het is wel een clipje dus betekent dat dat ie dan schade heeft gehad?
want links voor had de auto wel wat schade dat is bij gewerkt niet zo mooi dus misschien komt het daardoor
 
Peter, Ruud, zie bijlage hieronder.

11549013346mgp0.jpg


6508168513f64e3b36.jpg


gurtstrafferbild1.jpg


Wat wel is gebeurd (of wat ik gezien heb) is dat die indicatoren afgeknipt of afgesneden worden.
Voorzover ik weet kan je 'm niet terug stoppen.

De gordels spanners kunnen ook zijn afgegaan bij de- en montage van de stoel bijvoorbeeld.
Dan is men vergeten de vergrendelingspal (de rode lip) in de spanner onder de stoel te doen, te hard neerzetten,
of onkundig prutsen eraan, en hij gaat af..

Dus het wil heus niet altijd zeggen dat er schade is gereden.
 

Vega

Medewerker
Administrator
DaanMV6 zei:
ik heb even gekeken naar me gordel.
maar het is wel een clipje dus betekent dat dat ie dan schade heeft gehad?

Zit er verschil in links en rechts, zo ja dan is de gordelspanner afgegaan en moet eigenlijk vervangen worden.
Heb je zijairbags in de stoelleuningen?
Gaat je airbag lampje aan en na verloop van tijd weer uit en blijft uit.

@Jeroen
Duidelijk, die lip bedoelde ik.
Als de gordelspanner is afgegaan dan moet die lager staan dan rechts, de houder wordt naar beneden getrokken om de gordel strak te trekken.
 
Vega zei:
DaanMV6 zei:
ik heb even gekeken naar me gordel.
maar het is wel een clipje dus betekent dat dat ie dan schade heeft gehad?

Zit er verschil in links en rechts, zo ja dan is de gordelspanner afgegaan en moet eigenlijk vervangen worden.
Heb je zijairbags in de stoelleuningen?
Gaat je airbag lampje aan en na verloop van tijd weer uit en blijft uit.


ik ga morgen even kijken wat het is.
ik heb airbags ja in me stoelleuningen.
me airbag lampje die gaat gewoon uit en blijft uit.
dus dat moet goed zijn neem ik aan.
 
Dag Daniël,



Welkom op het forum ! erg leuk dat je erbij bent ;)

Mooie MV6 ! Polarmeer blau O+ met een kei gaaf interieur ! echt een super gave combi (donker buiten, licht binnen) heb ik zelf ook ! en ik denk dat een grondige reiniging van je lederen interieur echt goed zal doen ! ik heb mijn MV6 destijds gekocht met 88k op de teller 2e auto van een rentenier geweest ! dat was aan alles te zien, gewoon super netjes, alleen beetje vuil.. maar als je je een beetje inspant en liefde vol te werk gaat moet je toch wel in de buurt van dit komen:




xkslkn.jpg


nfjptj.jpg


mceq9k.jpg







Succes !!






Groetss,

Sjors
 
Sjors-V6 zei:
Dag Daniël,



Welkom op het forum ! erg leuk dat je erbij bent ;)

Mooie MV6 ! Polarmeer blau O+ met een kei gaaf interieur ! echt een super gave combi (donker buiten, licht binnen) heb ik zelf ook ! en ik denk dat een grondige reiniging van je lederen interieur echt goed zal doen ! ik heb mijn MV6 destijds gekocht met 88k op de teller 2e auto van een rentenier geweest ! dat was aan alles te zien, gewoon super netjes, alleen beetje vuil.. maar als je je een beetje inspant en liefde vol te werk gaat moet je toch wel in de buurt van dit komen:



'Gequote foto verwijderd'






Succes !!






Groetss,

Sjors


dankje je voor je reactie
ja ik heb um al wat aangepakt hoor van de week is al meer opgeknapt.
alleen de voorstoel misschien even opnieuw beklede is heel beschadigd.

zo je heb echt hele mooi omega zeg wat een interieur :9~
zo dat is weinig kilometers ja.
die vind je nu niet meer.

ik kon ook nog kiezen uit een omega 2.2 een B2 oude van me vader
staat net 70.000 op de teller ook zo goed als nieuw
maar is geen 6 he haha daar gaat het mij om

groetjes
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
DaanMV6 zei:
zo je heb echt hele mooi omega zeg wat een interieur :9~
zo dat is weinig kilometers ja.
die vind je nu niet meer.

Jawel hoor. In Duitsland komen er genoeg langs met die km stand of lager.

Toeval of niet, mijn Omega had ook 88k gelopen toen ik hem importeerde vorig jaar. :)
 
Dankje Daniël! de rest van de auto verkeerd ook echt in zeer goede staat ! ik rij er momenteel ook niet mee, daar heb ik mijn winter omega voor 7(8)7 (lekker decadent)



Je vind idd in duitsland nog wel Omega met 6 cylinders met kei lage km standen ! maar echt veel niet meer..


voorbeeldje:



Deze!


Klikkerdeklik


nog eentje




Opnieuw bekleden ! dat klinkt best heftig ! heb je een betere foto van je zetel ?



Groetss,

Sjors
 
Sjors-V6 zei:
Dankje Daniël! de rest van de auto verkeerd ook echt in zeer goede staat ! ik rij er momenteel ook niet mee, daar heb ik mijn winter omega voor 7(8)7 (lekker decadent)



Je vind idd in duitsland nog wel Omega met 6 cylinders met kei lage km standen ! maar echt veel niet meer..


voorbeeldje:



Deze!


Klikkerdeklik


nog eentje




Opnieuw bekleden ! dat klinkt best heftig ! heb je een betere foto van je zetel ?



Groetss,

Sjors


zozo 2 omega's dat kan ik niet betalen hoor :'(
ik had een manta erbij maar die heb ik helaas ook moeten verkopen omdat het anders veels teduur voor me werd :(

ja maar die in duitsland zijn wel vrij prijzig nog ja maar 2ton valt wel mee als je er goed mee omga:)

ja beklede schijnt nogal duur tezijn ja dus dat maar even afwachte.
1206598735_6_mHog.jpeg

die kant is niet zo mooi de rest ziet er nog wel knap uit.
maar kennis van me kan nog iemand die het misschien kan maken als het temaken valt.

groetjes
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je kunt ook overwegen een andere stoel te kopen. Er komen regelmatig interieurs voorbij op Ebay.

Die stoel (en gordel) zijn wel enorm smerig. Als je er met een goede leder cleaner op gaat zal je zien dat het er al een heel stuk beter uitziet. Nu vallen die groeven véél meer op omdat daar vuil in zit.
 
B-Buster zei:
Je kunt ook overwegen een andere stoel te kopen. Er komen regelmatig interieurs voorbij op Ebay.

Die stoel (en gordel) zijn wel enorm smerig. Als je er met een goede leder cleaner op gaat zal je zien dat het er al een heel stuk beter uitziet. Nu vallen die groeven véél meer op omdat daar vuil in zit.

oke bedankt.
ik ga even opzoek naar een goede cleaner zit nog een clean bedrijfje verderop de straat hierzo daar ga ik even kijke of ze wat hebbe :)

en anders kan ik altijd nog overwegen andere stoel tekopen.
maar zal ook wel prijzig zijn dus dat is wel jammer alles is zo duur voor zo'n ding
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Tip: kijk eens bij Carclean.

Gliptone Cleaner

Gliptone Conditioner

Dit gebruik ik al een jaar of 2 naar grote tevredenheid. De cleaner met een zacht borsteltje rustig inwerken zodat je ook de groeven schoon krijgt. Daarna ziet je interieur er ineens een heel stuk mooier uit.

Je doet er lang mee, mijn eerste flesjes zijn nog steeds niet leeg, terwijl ik ze voor mijn beide Omega's toch zeker al een keer of 8 heb gebruikt en er ook nog een keer Ruud zijn interieur mee heb gedaan.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Jammer dat je crème bekleding hebt, zwarte zittingen heb ik nog liggen.
 
Bovenaan