Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

mod mistlampen

heren

ik rijd veel op de weg en nu de dagen korter worden gaat iedereen weer licht voeren.
wat is steeds meer zie dat bij veel auto's de mistlampen gaan branden als ze een bocht maken
als ze lings om gaan de linker en rechtsom de rechter.

nou de ham vraag kunnen wij daar niks mee of is er al iemand mee bezig geweest,het lijk mij :P
wel een leuke mod

gr barry
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Probleem is een beetje dat de bekabeling van beide mistlichten gemeenschappelijk is tot aan x1, x8. En deze connectoren zitten aan de bestuurder voeten.
Je moet dan ook nog een signaal veilig kunnen aftakken van je ESP stuurhoeksensor.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
Probleem is een beetje dat de bekabeling van beide mistlichten gemeenschappelijk is tot aan x1, x8. En deze connectoren zitten aan de bestuurder voeten.

Ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk is. :N

Je moet dan ook nog een signaal veilig kunnen aftakken van je ESP stuurhoeksensor.

Dat wordt een uitdaging. :S

jack-omegax3.0xe zei:
Heb je zelf geklikt. :w

_O-

jack-omegax3.0xe zei:
Waar zijn deze sensoren gemonteerd dan?? Neem aan in het stuurhuis.

Niet aan het stuurhuis, maar aan de stuurpen onder het dashboard.

yoyo zei:
(Nog) nergens. dacht ik

Bij jouw niet, alleen bij de 2.5DTI en de 2.6 en de 3.2.
 
Ik vind het eerlijk gezegd hoogstens iritant. Zou voor mij een reden zijn om een auto niet te kopen,

Wal wel veer nice is dat bij sommige auto's (Audi) de dagrij ledverlichting zwakker gaat branden als het knipperlicht aangaat
 
Bij mijn zusje haar Corsa zit de extra lamp in de koplamp verwerkt,
je hebt dan wel de extra verlichting in de scherpe bochten,
maar niet de kapotte mistlamp uitstraling!

Bij haar Corsa stuurt de lichtbundel trouwens ook mee! (AFL), erg vet!


Groeten,

Niels
 
ben benieuwd wat er bij peter uit gaat komen met de tijd ,ik zou het in ieder geval graag willen maar zo technisch ben ik niet helaas<br /><br />-- 15 nov 2011 20:49 --<br /><br />
Niels zei:
Bij mijn zusje haar Corsa zit de extra lamp in de koplamp verwerkt,
je hebt dan wel de extra verlichting in de scherpe bochten,
maar niet de kapotte mistlamp uitstraling!

Bij haar Corsa stuurt de lichtbundel trouwens ook mee! (AFL), erg vet!


Groeten,

Niels
ja afl supper dik als ik in de toekomst een sig neem is dat een van de dingen die er
absolut op moet zitten
 
er zijn wel setjes tekoop die werken op knippelicht signaal met vetraging voor het uitschakelen dan blijft de desbetreffende mistlamp branden

k moet wel zoeken waat ik die dingen tegen gekomen ben
 
ja bij sommige fabrikanten (merken) gaan ze mee met het knippersignaal en andere met het stuur .
ik denk dat voor ons het makkelijkste is ,het met het knippersignaal mee telaten gaan.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Tinuske zei:
Wat wel veer nice is dat bij sommige auto's (Audi) de dagrijledverlichting zwakker gaat branden als het knipperlicht aangaat

En dan gaat de andere kant uit.

henri zei:
er zijn wel setjes tekoop die werken op knippelicht signaal met vetraging voor het uitschakelen dan blijft de desbetreffende mistlamp branden

k moet wel zoeken waat ik die dingen tegen gekomen ben

Daar van staan er genoeg van op eBay, maar dat is niet wat we zoeken.

jack-omegax3.0xe zei:
volgens mij is dat niet echt de bedoeling. De lampen moeten ook mee aangaan als je de bocht door gaat.

Idd

carenbar zei:
ja bij sommige fabrikanten (merken) gaan ze mee met het knippersignaal en andere met het stuur .
ik denk dat voor ons het makkelijkste is, het met het knippersignaal mee te laten gaan.

Beide manieren werken (zowel stuuruitslag en knipperlicht) als deze optie op de auto zit.

Vaak nog op de volgende manier

Mistlampen uit, rechtsaf slaan.
Rechter mistlicht aan door stuurdraairing en of knipperlicht. Linker mistlicht blijft uit.

Mistlampen aan, rechtsaf slaan.
Rechter mistlicht blijft aan, door stuurdraairing en of knipperlicht gaat het linker mistlicht uit. Daarna gaat linkermistlicht weer aan.

Mistlampen uit, leddagrijverlichting aan rechtsaf slaan.
Rechter mistlicht aan door stuurdraairing en of knipperlicht. Linker mistlicht blijft uit.
Rechter leddagrijverlichting gaat zwakker branden, linker leddagrijverlichting gaat uit.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Tinuske zei:
Ik vind het eerlijk gezegd hoogstens iritant. Zou voor mij een reden zijn om een auto niet te kopen
Bij deze nieuwe wagens is dat waarschijnlijk softwarematig weer uit te schakelen :s
Tinuske zei:
Wal wel veer nice is dat bij sommige auto's (Audi) de dagrij ledverlichting zwakker gaat branden als het knipperlicht aangaat
Dat is enkel omdat de dagrijlichten te kort op de knipperlichten zitten.
Is een europese richtlijn naar't schijnt
 

yoyo

The UK brothers
Vandaag een irritante ervaring mee gemaakt wat te maken heeft met die mistlampen die stuursgewijs
gaan branden.
Aanrijdend op een kleine rotonde zie ik van links een auto naderen, na ongeveer gelijk te zijn aangekomen
zie ik de auto met een mistlamp die aan de rechterzijde "aan" was.
Mijn reactie was dus gewoon doorrijden omdat de auto in kwestie aanduidde naar rechts te gaan.
In een snelle blik naar links zag ik dat de auto nu ineens naar links wilde en bijna in mijn linkerzijde zat.
(gelukkig zat ik in een voertuig van mijn baas en die rammen ze niet zo snel! )

Gewoonweg omdat ik er vanuit ging dat deze richtingmistlampen aangaven waar de auto heenwilde, dat werkt
dus waarschijnlijk niet bij kleine rotonde's.
Dus nog een reden om de mod niet te nemen, daarbij denk ik ook vaak dat er een auto rijdt met
een defecte mistlamp.
 
Ik snap je helemaal, Aart.
Mijn idee zou zijn, om ze alleen i.c.m. een richtingaanwijzer aan te laten gaan.
Uiteraard kan het (door verkeerd gebruik) alsnog mis gaan... maar de kans is al weer wat kleiner.
 
Bovenaan