Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

monza gse ...bij de dealer

tonboy zei:
Berry,
Monza's zijn leuke auto's om te zien, jammer genoeg, je mag me corrigeren, was de bouwkwaliteit slecht.
Heb in de jaren 80 van de vorige eeuw als plaatwerker/spuiter menig monza gerepareerd , voorzien van nieuwe dorpels, binnenschermen en ander plaatwerk, bij auto's die nog geen 8 jaar oud waren.
Terwijl eigenlijk het synchroon daaraan lopende model de Opel Manta B van toch wel betere kwaliteit was.
Zijn dat ook jouw ervaringen en heb jij enig idee hoe dat kwam ?

Is niet erg best nee....maar je kunt geluk hebben, en een goede tegen komen.

Mijn A1 Senator hetzelfde verhaal, ook al oid deze bij de veerschotels ook al eens gerepareerd!
Dit is trouwens over veel meer Opels te zeggen:cry:

(bijv. De A Omega (Senator B) kan toch ook aardig rotten)
Ze hebben volgens mij een bepaalde periode (Kadett E eerste Astra F jes) verkeerd staal gebruikt, daarvoor was het beter:o

Groetjes,

Niels
 

tonboy

Verbannen
Niet alleen dat inderdaad, maar ook het lakwerk was op bepaalde modellen (uit Belgie) om te huilen.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Het is inderdaad slecht gesteld met het plaat werk.De A2 daar heb ik geluk mee de veerschotels beginnen nu een klein beetje teroesten ....
Maar de A1 was het slechter gesteld,nieuwe dorpels,spatbordranden,lek bakjes,de a-stijlen enz.Het rare was dat de veerschotels keihard waren.
Veerschotels van de achteras willen ook wel lekker rotten.En motorische ben ik er ook niet over tespreken en dan niet in de zin dat ze kapot gaan ofzo,maar er zit echt geen 180 pk in bij een 3 liter en het zuipt behoorlijk.
 

tonboy

Verbannen
Wat ze toen in de tijd deden ivm een te kort aan staal is schrootstaal versmelten met nieuw staal om het te kort aan te vullen. Ook is er in die tijd veel afvalstaal gebruikt met een verhoogt zwavelgehalte , die veroorzaakt de vroegtijdige corrosie. Tijdens het walsen van het staal naar plaatstaal op de rol en het stansen in de profiel persen komt er veel energie vrij ( warmte ), als er dan niet gelijk een behandeling achteraan wordt gedaan kan het zuurstof lekker een binding aan gaan met het staal en is de eerste corrosie een feit.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Jep ik heb heel wat van die gebakjes gehad,vroeger wilde ik ze allemaal ''redden'' van de roestduivel,nu ben ik er klaar mee,komt toch vroeg of laat altijd weer terug :F
Ik heb echt tientallen monza's en senator's gesloopt ze waren zeer geliefd bij de bangers,helaas heb ik ook wel tientallen omega 3000 24v en senator B's gesloopt en daar zaten helaas nog wel goede exemplaren tussen ....
Maar de monza is wel mijn favoriet,heb er ondertussen zo wat alle motor varianten in gehad van de 2.6 duel ram tot de 3.0 24v maar ook bmw motoren de 2.8 vannos en de 3.4 M5 motor.



De veerpootjes zijn nog wel hard 8)

En voor degene die zeggen zo'n dikke motor er in dat gaat niet ...een opel is net een blokken doos.
Heb dus ook de completen remmerij van een Omega B eronder zitten,een ar35 automaatbak waarvan alles gewoon werkt net als in de omega B,aandrijfas is omega b enz enz.



Ooit wilde Jacco mijn Monza kopen,dat ging toen niet door,eigenlijk was ik daar toen
wel blij om ...maar nu begin ik weer te twijfelen ik rij er echt never nooit in,en ze staan maar in een staling die ook ieder jaar geld kost.
Heb ook nog een b senator manta en enkele calibra's staan :F
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Met al die figuren die de hele dag blijven hangen en hem de koffie opslurpen doet die 10 euro het hem niet volgens mij. _O-
 
Berry, hoe kan je dat nu zeggen ?! het is geen Omega of Calibra ! daar zijn er nog genoeg van en is niet zo bijzonder als een Monza, zéker een echte GSE ! jij kunt dan een hele mooie hebben (en dat blijkt ook wel aan de foto's ! *; ) pracht ding man ! maar iemand die zijn liefde en tijd in een Monza steekt welke er erg aan toe is zou ik juist aanmoedigen ! was het een Calibra (want daar zijn ook genoeg slechte van te vinden) dan zou ik jouw mening eerder delen, zoek dán een frisse, want die zijn nog wel te vinden, in ieder geval makkelijker als een harde Monza GSE. Alhoewel een originele onverziekte Calibra Turbo is ook niet dik gezaaid.. en er zijn er ook genoeg te vinden die hun hele ziel en zaligheid steken in het compleet restaureren van een Calibra..

Er bestaat ook nog zoiets als emotionele waarde ! voor jou en ik kan het dan een rotte 'bak' zijn.. maar een ander kijkt daar heel anders tegen aan ! wees dus altijd voorzichtig, je kunt iemand goed op zijn ziel trappen met zulke opmerkingen, nu ken jij die persoon en alle medewerkers bij jou Opel dealer wellicht al heel wat jaren, maar toch, je snapt mijn punt :)


Ben erg benieuwd hoe de beste man vordert met zijn restauratie ! hou ons op de hoogte d:)b



Groetkes,
Sjors
 
Bovenaan