Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Motor probleempje B2 2.5TD

Als mijn motor warm is en ik trek rustig op dan komt de omi bijna niet vooruit, als ik het gaspedaal een klein beetje induw dan wilt ie iets meer vooruit. :(

Maar als ik snel optrek met veel gas, dan heb ik er geen last van. >:)

Probleem is onstaan na het afdoppen van de EGR. Kan ermee te maken hebben maar kan ook puur toeval zijn.


Wat ik allemaal heb gedaan:

EGR afgedopt (gecontroleerd na 2000km en nogsteeds goed dicht)
Vacuum van de EGR losgehaald, boutje erin + afgetaped
Schroefje onderin gaatje EGR
EGR + inlaatspruitstuk schoongemaakt + nieuwe pakkingen

Er komt een vettige vloeistof vanaf de turbo (weet niet of dit kwaad kan) :?

Heb zelf het vermoeden dat het iets met de brandstof toevoer kan zijn, vervuilde brandstoffilter / brandstofpomp.


Bedankt alvast. d:)b
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Turbo is altijd wat vettig.maar je moet er wel op letten dat niet alle olie uit het carter er door gaat.
Dan moet het ventiel van carter ontluchting vervangen...

Maar check voor je probleem ook de brandstof pomp eens, wat dat heb ik al meer gehoord.
Bij mijn dti zit er ook een tweede pomp, en als die niet werkt, start hij zelfs niet...

Grtz
 
Illuminat0r zei:
Turbo is altijd wat vettig.maar je moet er wel op letten dat niet alle olie uit het carter er door gaat.
Dan moet het ventiel van carter ontluchting vervangen...

Maar check voor je probleem ook de brandstof pomp eens, wat dat heb ik al meer gehoord.
Bij mijn dti zit er ook een tweede pomp, en als die niet werkt, start hij zelfs niet...

Grtz

Volgende week zaterdag gaat de Omega op de brug en dan gaat de tank eronder uit. Kan ik mooi overal makkelijk bij :)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Tinuske zei:
Volgende week zaterdag gaat de Omega op de brug en dan gaat de tank eronder uit. Kan ik mooi overal makkelijk bij :)
euhm, die pomp kan je normaal vanuit de koffer aan! 7(8)7
vloerbekleding eruit, 4 schroeven uit het alu deksel en voila... :?
 
Illuminat0r zei:
Tinuske zei:
Volgende week zaterdag gaat de Omega op de brug en dan gaat de tank eronder uit. Kan ik mooi overal makkelijk bij :)
euhm, die pomp kan je normaal vanuit de koffer aan! 7(8)7
vloerbekleding eruit, 4 schroeven uit het alu deksel en voila... :?

Dat klopt ja, alleen dan heb ik dan rondom 3cm werkruimte. Heb em al open gehad en met een hoop gevloek en getier weer terug gekregen. *@^%$# rubbers.

Ik kan dan voor niks de brug bij mijn achterbuurman gebruiken, dus dan haal ik mooi de tank er onderuit, en kan ik overal makkelijk bij. Ook kan ik dan heel de tank een keer doorspoelen. Ik doe het wel in 1 keer goed he :P Want anders als er nog vuil in de tank zit sta ik over een paar maanden weer te klooien, en dat was ik niet van plan.
 
Nou, tank is er onderuit geweest.

En bij het proberen om de tank leeg te pompen kwamen we al achter het probleem. Pompje kapot.....

Dus op de sloop ander pompje gehaald, beetje vuil wat er zat weggehaald. Bovenop de tank schoongemaakt. En we kunnen weer probleemloos rijden :)
 
Probleemloos rijden was maar voor even.

Zijn er achter gekomen dat het pompje op een moment geen spanning krijgt. Waarschijnlijk brandstofpomp relais. Nieuwe besteld, komt van de week binnen.

Pompje gereviseerd, werkt weer perfect :)
 
GRRR. :( Nieuw brandstof relais erin maar probleem is niet verholpen. :h

Ik weet het niet meer wat het kan zijn. :?

Pompje is goed, tank is schoon, relais vervangen. :F


Dan maar een by-pass leggen met een geschakelde voeding |:(



:/
 
Heb je al gemeten dat ie nu wél altijd spanning krijgt ?
Weer even terug naar het begin en je eigen werk/reparaties checken.
 
MetalRush zei:
Heb je al gemeten dat ie nu wél altijd spanning krijgt ?
Weer even terug naar het begin en je eigen werk/reparaties checken.

Nog niet, gister geen tijd meer.

Ga er zo weer mee aan de slag.

To Be Continued..........
 
Nou, weer van alles gemeten. Onder het rijden blijft er continu spanning op staan.

Nieuwe brandstoffilter besteld en morgen proberen de luchtmassa meter te reinigen. Dat zou het ook nog kunnen zijn.
Dus morgen weer verder zoeken.....
 
luchtmassa sensor schoongemaakt en zoals het er nu uitziet is het probleem voorbij :)

EDIT


Probleem was voorbij omdat ik vergeten was de stekker weer aan te sluiten :F

Oftwel, luchtmassa meter is niet goed meer. Opzoek naar een nieuwe dus. |:(
 
En we zijn nogsteeds aan het klooien.

Sta ik op het punt andere LMM te kopen, ineens slecht starten, onderweg uitvallen.....

Komen we erachter dat op een of andere manier als de tank op een kwart is dat het pompje ergens lucht pakt....

Morgen dus weer pompje en heel de handel eruit en weer effe goed kijken.....
 
Dat pompje en jij hebben een aparte band inmiddels, hè ;)
Vreemd dat ie lucht aanzuigt op de 1 of andere manier...
Heb je hem de laatste keer wel helemaal goed terug geplaatst ?
Niet dat ik aan jouw sleutel-capabiliteit twijfel, maar je kunt misschien ergens een klein foutje hebben gemaakt bij het terug plaatsen :S
 
MetalRush zei:
Dat pompje en jij hebben een aparte band inmiddels, hè ;)
Vreemd dat ie lucht aanzuigt op de 1 of andere manier...
Heb je hem de laatste keer wel helemaal goed terug geplaatst ?
Niet dat ik aan jouw sleutel-capabiliteit twijfel, maar je kunt misschien ergens een klein foutje hebben gemaakt bij het terug plaatsen :S

Dat kun je wel zeggen ja, beetje een :( - O+ relatie, hahaha.

Gister er nog een extra pompje tussengezet met doorzichtige slang, en daar zagen we dat er lucht mee kwam. Vannacht accu geladen (was onderhand leeg van het starten :X ), tank weer open, en toen zag ik dat een slang los zat 8)7 , geen wonder dus dat er lucht bijkwam....

Weer vastgezet (goed geklikt deze keer), accu er terug in, en alles doet het weer :) .

En zoals het er nu uitziet is het probleem wat ik eerste instantie had weg, maar dat weet ik pas zeker als ie meteen start strakjes. _/-\o_

Starten weer zonder problemen. Alleen dip en blijvend inhouden met rustig optrekken blijft. Iets voor volgend jaar, ben er nu effe klaar mee :F<br /><br />-- 07 feb 2011 14:13 --<br /><br />Zo, nieuwe jaar nieuwe kansen.

Dipje zit er nog..... En als LMM los haal dan is het probleem weg.

Nieuwe LMM besteld, deze week binnen als het goed is en dan hopen dat het probleem eindelijk verholpen is :)
 
Na 7 feb geen bericht meer zie ik.
Neem aan dat ie t nu helemaal goed doet?

Ik heb momenteel t zelfde probleem. Heb net nieuwe LMM geplaatst, maar probleem blijft...
Jij geeft aan dat als t stekkertje dr niet op zit, je nergens last van hebt. Ik snap wat de LMM doet, maar kan t kwaad om m dr standaard af te halen? Dan ga ik dat nm proberen.

Robin
 
Je kunt nietzonder problemen je lmm los laten. Zoals de naam al aan geeft lucht massa deze regelt de hoeveelheid brandstof die bij de lucht gevoegd moet worden om het correcte mengsel te krijge.

Heb je de omega al eens laten uitlezen???


Wat ook vaak een probleem geeft bij de diesels is de opvoerpomp die zit bij de dti onder de achterbank als ik me niet vergis.

Gr jack
 
Als ik de LMM stekker niet aansluit gaat MM lampje branden. Loopt ook beter zonder de problemen
die ik normaal heb. Is dit altijd zo of is dan ook mijn LMM stuk?

Bij uitlezen geeft hij ook alleen deze storing weer, maar aangeziens deze vervangen is zit ik hier niet in eerste instantie aan te denken.
VOD denkt ook dat het een indirekte storing op de LMM is.

Grtz Ramon
 
ik weet niet of het al een keer gezegt is maar wou effe wat kwijt over de lmm

wij hebben al enige keren te maken gehad met dit probleem.

we hadden er een besteld bij de lokale autohandel en er in gezet en nog steeds het probleem weer een andere :)(

besteld en nog steeds het probleem 8)7 toen toch maar naar de vod en weg was het probleem met de lmm

toen hebben we het bij een andere auto nog een keer geprobeerd en weer het zelfde probleem

conclusie: gewoon origineel bestellen het schijnt heel nauw tewerken!!!
 
Bovenaan