Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

motor start niet....2.5 v6

Hey mensen,

Vanmorgen naar het werk gereden, niets aan de hand. Acht uur later stap ik in de auto en wil 'm starten......niks!
Startmotor draaide en motor wilde wel, maar sloeg niet aan. Paar keer geprobeerd en pas na een paar minuten sloeg hij aan. Naar huis gereden via de winkel, ook niks gebeurd. Is laatst een keer voorgekomen, maar niet bij stilgestaan omdat het maar een paar seconden was.
Twee jaar geleden zijn de krukas- en de nokkenassensor vernieuwd, maar kunnen deze het euvel zijn?
Iemand???

Grtz
 

Joep

Verbannen
Zijn er toen orginele onderdelen in gegaan? Zo niet dan kan dat best wel eens het euvel zijn.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Bewegen de naalden van je toerenteller en snelheidsmeter even of niet als je probeert te starten en de motor niet aanslaat.

Geen beweging: krukassensor.

De symptomen wijzen sterk die kant uit.
 
Alles is vervangen voor originele onderdelen bij een Opel dealer.
Geen beweging in de tellernaalden.
Is dit een dure/moeilijke operatie?

Grtz
 
Wat heet "valt wel mee"? Is er iemand op het forum die dit eventueel zou kunnen? Bij de dealer kost dit, aan de rekening van de vorige eigenaar te zien, een arm en een been....
 
Boutje los en sensor vervangen, het enige lastige is dat de originele kabel tussen het uitlaatspruitstuk en het blok door loopt,.
Beste is om de nieuwe kabel een andere route (lees makkelijke) te geven.
Hier heb je een link van een andere site staan de div sensoren mooi op aangegeven.
De krukas sensor is diegene die het dichst bij je oliefilter zit
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=113&t=153002
Suc6
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is inderdaad wel te doen en aangezien je schreef dat dit al een recent vervangen sensor is zal de kabel waarschijnlijk niet zo vast zitten als soms een originele zit. Tenzij ze hem onhandig hebben geplaatst en deze nu vastgebakken zit aan de uitlaat.. in dat geval hoef je ook niet meer te bedenken wat de oorzaak zou zijn. :P

Nieuwe bestellen op basis van je VIN, er zijn meerdere stekker aansluitingen (rond en hoekig). Lullig als je met de verkeerde staat.
 
Wij hadden net hetzelfde voor met onze Vectra B 2.6v6, hebben de krukassensor zelf vervangen. (de kabel niet)
Ging redelijk eenvoudig, alleen niet zo handig als je het op vlakke grond moet doen onder de auto, is nogal krap :+ (startte totaal niet meer om ff te verzetten, stond in onze garage met helling)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Kost iets van €80

Ik denk trouwens dat het niet zo zeer aan de sensor ligt maar aan de manier hoe de kabel is weggewerkt, zo helemaal achter tussen de uitlaat, die kabel wordt daar zo en beetje doodgekookt.
 
Bedankt voor het meedenken en de tips!

@ Peter als die kabel daar "moet" lopen, gebeurt het dan niet na verloop van tijd weer???
Is er trouwens iemand op het forum die dit kan? Ik zelf durf me aan zoiets niet te wagen namelijk.

Grtz
 
Heb vandaag op drie verschillende plaatsen gewerkt, dus auto parkeren, auto starten enz... Geen problemen ook niet een beetje! Nou snap ik het zelf ook niet meer! Is dit iets wat geleidelijk erger wordt of hoe zit dat???

Grtz
 
Bovenaan