Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Motorhuis Alphen aan den Rijn

Mijn Opeldealer is Het Motorhuis Alphen aan den Rijn. Het is een grote dealer hier in het westen van het land met verschillende vestigingen. Ik was hier ook klant met mijn vorige Opels (een Vectra en een A-Omega). Beide waren dit wat gedateerde auto's en ik merkte dan duidelijk dat ze liever klanten hadden met een leaseauto (kennelijk verdienen ze hier meer aan). De tijden zijn echter veranderd. Voor de Opel dealers gaan de zaken minder goed en ze hebben er bij het Motorhuis verschillende merken bij gekregen. Daarnaast ben ik met de komst van de huidige Omega veranderd van een Omega-gebruiker naar een Omega-hobbyist (of voor mijn part Omega-liefhebber). Er lopen daar bij het Motorhuis Alphen ook wat liefhebbers rond en daardoor veranderde de zaken ook aanzienlijk. De service is nu gewoon goed, de kosten blijven aanzienlijk maar kleine dingen zijn nu vaak voor niets. Als klap op de vuurpijl werden deze zomer op mijn verzoek door hen niet originele en door mijzelf in Duitsland aangeschafte draagarmen gemonteerd (de receptionist merkte daarbij op dat ik geen dief van mijn eigen portomonnee moest zijn). Al met al ben ik best tevreden over deze dealer.

Groet,

Walter
 
A

Anonymous

Gast
Deels kan ik me aansluiten bij jou Walter.
De lease auto's zijn nog steeds een belangrijke inkomsten bron van het motorhuis.
Ik zelf heb een aantal keer gebeld voor een prijs opgave maar heb nooit meer mogen horen wat het ging kosten.
Voor mij dus het gevoel dat ze mijn geld niet willen. Toen heb ik maar een keer gebeld naar de vestiging leiden/leidendorp voor een distributieriem, de prijs was met waterpomp minimaal 1100 euro. Mij iets te veel dus. Overigens was de magazijn chef wel vriendelijk genoeg om even te kijken naar me auto die een sensor nodig had.
Dus eind conclusie voor mij: Makelijk om advies in te winnen maar het inbouwen laat ik wel ergens anders doen.

Thomas
 
Ik ben ook eens naar het Motorhuis Leiden geweest: ik werd niet vrolijk.
Ik had het gevoel dat er iets uitgevochten moest worden tussen (werkplaats)receptie en werkplaatschef. En daar werd ik de dupe van. Een hele toestand was het.
En na het betalen van honderden euro's onderzoekskosten, las ik als oplossing onder aan de rekening: "de auto dient achter te blijven voor verdere diagnose". Toen was ik helemaal af. Ze hebben wel 10x in de tech2 staan loeren, maar hij bleef P0400 zeggen, dus hup, nog een keer uitlezen, en nog een keer, en het bleef P0400....
en ze leefden nog lang en gelukkig: zij wel.

gr. Wallie
 
Bovenaan