Hallo,
Vandaag onderweg begon mijn auto in eens erg in te houden (zo te voelen net of hij geen brandstof krijgt)
Bij constant toerental lukte het rijden nog wel. (geen motorstoring lampje)
Ik was op weg naar Drachten (en daar zit ook een Opel dealer)
dus doorgereden maar vlak voordat ik er was sloeg hij uit, toerenteller sprong heen en weer en motor storings lampje ging branden.
Uit laten lezen bij de Dealer en geeft aan Nokkensaspositie sensor verkeerd signaal!
Kan ik er van uit gaan dat de nokkenas sensor stuk is,
of staat de krukas positie sensor ook in verbinding daar mee?
Ze hebben hem bij de dealer samen met mij doorgemeten,
- de massa is goed.
- op de + staat 2.5v
- op de signaal draad staat ook 2.5v
ze hadden daar op het moment geen scoop om het scoop beeld te kijken.
Maar de monteur vertelde mij dat een nokkenas sensor tussen de 0.5v en 4.5v spanning heeft om te regelen.
Dus dat hij bijna zeker wist dat de sensor stuk is.
Iemand die dit kan bevestigingen ?
gr Wybe.
Vandaag onderweg begon mijn auto in eens erg in te houden (zo te voelen net of hij geen brandstof krijgt)
Bij constant toerental lukte het rijden nog wel. (geen motorstoring lampje)
Ik was op weg naar Drachten (en daar zit ook een Opel dealer)
dus doorgereden maar vlak voordat ik er was sloeg hij uit, toerenteller sprong heen en weer en motor storings lampje ging branden.
Uit laten lezen bij de Dealer en geeft aan Nokkensaspositie sensor verkeerd signaal!
Kan ik er van uit gaan dat de nokkenas sensor stuk is,
of staat de krukas positie sensor ook in verbinding daar mee?
Ze hebben hem bij de dealer samen met mij doorgemeten,
- de massa is goed.
- op de + staat 2.5v
- op de signaal draad staat ook 2.5v
ze hadden daar op het moment geen scoop om het scoop beeld te kijken.
Maar de monteur vertelde mij dat een nokkenas sensor tussen de 0.5v en 4.5v spanning heeft om te regelen.
Dus dat hij bijna zeker wist dat de sensor stuk is.
Iemand die dit kan bevestigingen ?
gr Wybe.