Ik heb nu één week met de B1 MV6 3.0 sedan gereden, wat mij opviel/ het verschil is t.o.v. de B2 Sport Station 2.2
Het meest grote verschil is toch duidelijk de grotere motor i.c.m. met de automaat, dat geluid ! echt Geweldig
en wat een souplesse!
Het comfort van de grotere motor is dat het binnen ook een stuk stiller is en dát is comfort !, ook de (hogere) bandenmaat speelt daar voor een heel groot deel in mee,
bij de sport uitvoering breed en laag zat ik altijd mee in de spoorvorming, met het stuggere onderstel kreeg je binnen ook altijd alles direct voor je kiezen en rug.
Nu rij ik door de zelfde straten en dat gaat een stuk soepeler, de schokbrekers of zijn het schokdempers zullen ook wel wat meer veerweg hebben dan een sport uitvoering
Ik vind een zwart/donker interieur altijd mooi maar deze heeft nu leer en is licht van kleur en dat geeft wel een luxe uitstraling
Die lichte kleur dat geld eigenlijk ook voor de buitenkant
Kleine(re) verschillen zijn er ook,
bijvoorbeeld de buitenspiegels zijn kleiner/anders van vorm wat de eerste paar keer kijken weer effe wennen was.
opbergruimte is (nog) minder dan in de B2 dichte deurvakken zitten er niet in en die middenconsole is voorbereid voor een telefoon maar kan je niet veel mee als je die niet hebt.
Die zelf dimmende binnenspiegel is leuk maar neemt ook wat zicht weg, je ziet wel koplampen maar wat lastiger wat voor een auto het is (politie of niet
)
ik dacht eigenlijk dat die spiegel alleen zou werken als er een auto achter reed met verkeerd/te hoog afgestelde koplampen
het zicht door de achterruit is ook flink minder, hoofdzakelijk door de middelste hoofdsteun (ik weet dat die er uit kan)
Het in file parkeren maak ik een potje van, ik kan de achterkant/einde van de auto niet zien, die station met z'n rechte achterkant zetten ik met 2 cm er tussen neer.
misschien is er nog iets maar dat schiet me effe niet te binnen maar kortom een geweldige fijne auto om in te rijden en die verschillen zijn zeker géén nadelen.
Het meest grote verschil is toch duidelijk de grotere motor i.c.m. met de automaat, dat geluid ! echt Geweldig

Het comfort van de grotere motor is dat het binnen ook een stuk stiller is en dát is comfort !, ook de (hogere) bandenmaat speelt daar voor een heel groot deel in mee,
bij de sport uitvoering breed en laag zat ik altijd mee in de spoorvorming, met het stuggere onderstel kreeg je binnen ook altijd alles direct voor je kiezen en rug.
Nu rij ik door de zelfde straten en dat gaat een stuk soepeler, de schokbrekers of zijn het schokdempers zullen ook wel wat meer veerweg hebben dan een sport uitvoering
Ik vind een zwart/donker interieur altijd mooi maar deze heeft nu leer en is licht van kleur en dat geeft wel een luxe uitstraling
Die lichte kleur dat geld eigenlijk ook voor de buitenkant

Kleine(re) verschillen zijn er ook,
bijvoorbeeld de buitenspiegels zijn kleiner/anders van vorm wat de eerste paar keer kijken weer effe wennen was.
opbergruimte is (nog) minder dan in de B2 dichte deurvakken zitten er niet in en die middenconsole is voorbereid voor een telefoon maar kan je niet veel mee als je die niet hebt.
Die zelf dimmende binnenspiegel is leuk maar neemt ook wat zicht weg, je ziet wel koplampen maar wat lastiger wat voor een auto het is (politie of niet

ik dacht eigenlijk dat die spiegel alleen zou werken als er een auto achter reed met verkeerd/te hoog afgestelde koplampen
het zicht door de achterruit is ook flink minder, hoofdzakelijk door de middelste hoofdsteun (ik weet dat die er uit kan)
Het in file parkeren maak ik een potje van, ik kan de achterkant/einde van de auto niet zien, die station met z'n rechte achterkant zetten ik met 2 cm er tussen neer.
misschien is er nog iets maar dat schiet me effe niet te binnen maar kortom een geweldige fijne auto om in te rijden en die verschillen zijn zeker géén nadelen.