Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nationale Opel Testdag

Andrew

600.000
En, zijn er hier nog mensen van plan om hun bolide volgende week zaterdag even bij de VOD naar binnen te sturen voor een wintercheck?

Ik (ge)(mis)bruik dat meestal meteen ook even om zelf de onderkant van mijn Omega weer eens even te inspecteren op eventuele aandachtspuntjes.

Andrew
 

renepaul

Donateur 2024
Heb ik tot nu toe nog elk jaar gedaan, en ik vraag dan meestal de oren van de kop van monteur, zo van...
'Wat is dat?, en is dat nog ok?, Hoe zit dit?' En alles onder het genot van een bakkie.
Ik vindt dat altijd wel erg leerzaam en leuk.
 

yoyo

The UK brothers
Als het lukt ga ik er altijd naar toe, zo kom je weer eens wat andere opel nutsies tegen. :s
Ook best wel handig zo'n wintercheckje :k
(alhoewel ik denk dat wij als Omega freaken best wel weten of er iets aan de hand is met onze Omega of niet)
(vorig jaar ook gehad en net na de check periode de 3 weg klep kapot, dus dat was nu net weer jammer) |:(
 
renepaul zei:
Heb ik tot nu toe nog elk jaar gedaan, en ik vraag dan meestal de oren van de kop van monteur, zo van...
'Wat is dat?, en is dat nog ok?, Hoe zit dit?' En alles onder het genot van een bakkie.
Ik vindt dat altijd wel erg leerzaam en leuk.


Grrrr jij bent er dus ook zo een :X

















_O- kijk er al weer naar uit al uit :F 8)7


Maar ook mijn auto's krijgen een WPC (Winter Plan Certificaat)
 
Hij bedoelt (waarschijnlijk) dat ze voor die 15 euro daar eigenlijk niet veel tijd voor hebben.
Die mannen hebben die dag hun handen vol.
Als er dan één (of meer) tussen zitten die hun de oren van het hoofd vragen, komen ze enigszins in tijdnood.
Het hangt een beetje van de monteur af... en hoe zijn pet staat.

Laat je dit echter niet afschrikken, René.
Je bent er klant en klant is koning :Y
 

renepaul

Donateur 2024
Ik vraag ook altijd of ze het vervelend vinden,en wat ik de laatste keren meegemaakt hebt, is dat ze alle tijd voor me nemen. Ik heb er ook al heeeeeeeel wat eurootjes gebracht. ;(
Maar ik zal het in het achterhoofd houden. :Y
 
Het verschilt ook per klant hoor.
Laat dat duidelijk zijn.
De monteurs van 'mijn' [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] nemen ook altijd alle tijd voor mij. Mede omdat ik bijna alle monteurs bij naam ken en ook gezellig met ze om ga (zelfs een keertje saucijzenbroodjes voor ze meegenomen).
Zoals jij heb ik daar ook heel wat maandsalarissen, door de jaren heen, achter gelaten.
Dus ja, ze zien in mij ook een gewaardeerde klant :Y
 

Andrew

600.000
Mijn Omega heeft zijn winterplan certificaat weer gekregen *O*

Er waren 2 aandachtspuntjes in het algemene (niet-certificaat) gedeelte:
- de achterbanden worden wat minder (binnenste hoofdgroeven krap 3 mm). Dit wist ik, binnenkort gaan toch de winterbanden eronder, dus na de winter gaan er 2 nieuwe zomerbanden eronder.
- de achterste uitlaatdemper heeft een gat middenonder in de pot :| . Dit wist ik dus niet, maar het is daar blijkbaar dubbelwandig want het was nog wel gasdicht. Daar zal ik dus wat aan moeten doen.

Andrew
 

renepaul

Donateur 2024
Ook ik ben weer geweest vandaag.
En de ommi heeft het weer glansrijk gehaald. _O-
Ze hebben daar een vaste omega monteur, en ik mocht weer even meekijken.(sorry Sjors).
Het was behoorlijk druk, maar onder het genot van een bak snert met een broodje was het goed te doen. :9
wel gezien dat de draagarmrubbers wat scheurtjes vertonen, ik merk er met sturen/remmen nog niks van.
Maar toch maar eens denken aan vervangen.

Gr René
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik kom er ook net vandaan, geen enkele opmerking. d:)b
Kan weer met een mijn gevoel de winter in.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik ben ook net terug.

Hier is alles met een "goed" afgevinkt. Had ook eigenlijk niet anders verwacht gezien alle aandacht die hij ondertussen heeft gehad.
 
Hier ook weer een certificaat aanwezig,monteur vroeg zich hardop op waarom de Omega de brug op moest :?

Maar je weet maar nooit.... :?
 

Vega

Medewerker
Administrator
B-Buster zei:
Ik ben ook net terug.

Hier is alles met een "goed" afgevinkt. Had ook eigenlijk niet anders verwacht gezien alle aandacht die hij zij ondertussen heeft gehad.
 
Vega zei:
B-Buster zei:
Ik ben ook net terug.

Hier is alles met een "goed" afgevinkt. Had ook eigenlijk niet anders verwacht gezien alle aandacht die hij zij ondertussen heeft gehad.


10 punten !! *O*



Ook hier mijn eigen wagen park glansrijk doorstaan !!







2hywkqp.jpg
 
Als VOD monteur heb ik hier natuurlijk ook een bepaalde kijk/mening op. Het verschil zit zich voornamelijk in de klanten, en is ietwat gerelateerd aan de tijd. Vorig jaar stonden de hele morgen lang minimaal 10/15 auto's in de rij voor de poort en kon ik dus, zelfs bij "speciale" klanten, niet overdreven veel extra tijd uittrekken. Uiteraard liep dat met gemak wel een dikke tien minuten uit, maar veel meer was gewoon niet de doen, en dan nog maar zeldzaam. Te meer omdat we toen maar met 3 monteurs waren. Vandaag was het rustiger, waren we met meer mensen, en kon er dus gemakkelijker ook wat extra tijd voor bepaalde klanten uitgetrokken worden. Van Opel noch de dealer uit wordt geen enkele "officiele" tijdsindicatie uitgegeven voor deze "controle" en dat is dus ook een beetje naar eigen inzicht in te vullen. Daarbij kost zo'n certificaat 15 euro, maar er zijn ook genoeg mensen die dat niet willen, of naderhand als de auto er op een paar punten doorheen valt; alsnog afhaken. Dus er worden genoeg controles gedaan waaraan geen enkele cent verdiend wordt. Uiteraard worden links en rechts wel wat nieuwe ruitenwissers,accu's,lampjes,klein grut verkocht, wat olie/vloeistoffen bijgevuld, en wat vervolgafspraken gemaakt voor opkomende reparaties(bijv. redelijk wat kapotte ashoezen gezien vandaag; waar dan meteen in overleg met de klant een afspraak voor wordt gemaakt om te voorkomen dat straks de hele homokineet kapot is), maar over-all denk ik dat je niet met het idee in het hoofd moet zitten dat zo'n dag "big-business" is voor een dealer.

Vergeet ook niet dat het erg afhangt van de onderlinge "relatie" tussen monteur en klant, en de manier waarop de "communicatie" verloopt. Als een klant meeloopt onder/langs/naast/in de auto, heb ik daar geen enkel probleem mee. Integendeel zelfs. Hetzelfde geld voor vragen stellen. Wat mij betreft is dat alleen goed, en getuigt het er alleen van dat die bepaalde klant zoveel mogelijk informatie wil hebben om zijn auto zo goed mogelijk te "verzorgen". Waar meestal de schoen begint te wringen is als een klant er ZO kort opstaat dat iedere keer als ik me omdraai, ik tegen de klant oploop. Als ik onverwachts mijn arm beweeg, zit ik tegen hem op. Als ik opzij/achteruit/vooruit loop, zit ik tegen hem op. Als ik me omdraai zit ik tegen hem op, enz. Als dat gebeurd werkt het voor een monteur al gauw vervelend en zal hij ook eerder geneigd te zijn om de boel eerder af te kappen.


Aan de andere kant; als ik zie dat een auto gewoon extreem goed "verzorgd" is, of ik weet dat die klant een enorme auto-liefhebber is, ben ik ook altijd bereid om er wat extra moeite in te steken. Even net die paar extra aandachtspuntjes meegeven, zodat bijv. beginnende roest meteen de kop ingedrukt kan worden, of kleine opkomende problemen aangeven, zodat grote reparaties voorkomen kunnen worden. En daar trek ik dan ook gerust wat extra tijd voor uit.


Het ligt overigens ook wel erg aan het type dealer waar je naar toe gaat. Ik werk bij een "redelijk-formaat" dealer. Niet supergroot, maar lang niet de kleinste ; maar wel maar 1 vestiging. Bij ons is het dus ook altijd gewoon een extra leuke dag. Tussen de middag wordt er gezorgd voor lekker warm eten, en de gehele dag staat er altijd vlaai/koffie/soesjes/enz voor zowel de klanten als de monteurs. En op die manier is de gehele sfeer zo'n dag aangenaam, en is er automatisch voor bepaalde klanten toch altijd wel wat extra tijd.
 
Ik heb ook een certificaat gekregen, geen enkel punt van aanmerking, alles in orde. (Niet met een Omega welliswaar, want die heb ik niet meer :$ )
Bij m'n buurt dealer gedaan, waar ik al jaren naar volle tevredenheid kom, en iedereen ken.
Was super gezellig, lekker broodjes hamburgertje en sateetjes gegeten, :Y) heb nog een zak agenda gekregen en een
ruitcover voor in de winter en een mooie Opel test dag button. :)

Hele dag geweest, en de jongens ook nog even met opruimen geholpen eind vd dag.
Het was best druk !

Groetjes, Jeroen.
 
Bovenaan