Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Natte vloerbedekking?

Ik heb de laatste tijd flink wat last van beslagen ramen?
Even een nieuw intereurfilter geplaatst en de doorvoer links en rechts van de parafaan gecontroleerd, alles is open.

Nu heb ik net nog even gekeken en ik merkte op dat de vloerbedekking achter de bestuurdersstoel best wat vochtig is.
Niet zeiknat maar zeker wel vochtig.

Verder lijkt de vloerbedekking onder de bestuurdersstoel ook wel vochtig, hetzij in mindere mate.

Waar kan het water eventueel nog meer naar binnen komen?
 
dat van die ramen heb ik ook veel last van vooral nu, en vooral de voorruit soms zeiknat, parafaan alles open , wie heeft de oplossing, de verwarming krijgt het vocht niet weg,
 
ja marcel net even gevoeld staat toch binnen maar bij mij is alles voor zover droog, wat betreft onder jouw stoel daar zitten uitstroomopeningen voor de verwarming naar achteren, misschien heeft het daar iets mee van doen bij jouw, maar verder eens kijken of er nog meer reacties volgen
 
jacques zei:
ja marcel net even gevoeld staat toch binnen maar bij mij is alles voor zover droog, wat betreft onder jouw stoel daar zitten uitstroomopeningen voor de verwarming naar achteren, misschien heeft het daar iets mee van doen bij jouw, maar verder eens kijken of er nog meer reacties volgen

Oh ja dat is waar, thanks daar ga ik morgen gelijk naar kijken.<br /><br />-- 08 dec 2012 22:52 --<br /><br />
jack-omegax3.0xe zei:
Kijk de hele vloer eens na vooral de gedeeltes links en rechts van de tunnel. In het ergste geval is de kachel radiator kapot.

Ik ga morgen eens nader onderzoeken.
Kachel radiateur zou kunnen maar ik verlies absoluut geen kvs dus dat lijkt me stug.
Maar thanks, ik ga jullie op de hoogte houden.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kijk ook even verder dan de vloerbedekking. Wellicht is die droog maar is het soort foam waarmee de bodem bedekt is wel nat. Daar zit een rubberen laag bovenop, dus even met de hand eronder voelen. Als die vochtig is dan is uitsnijden en laten drogen de enige oplossing.

Bij mij was dat stuk vochtig en de vloerbedekking kurkdroog, ten opzichte van vorig jaar toen dat waarschijnlijk nog wel vochtig was heb ik nu veel minder last van beslagen ramen.

Verder is de airco een punt van aandacht. Onder de 3 graden schakelt de pomp uit, dus rijdt je standaard met de A/C aan dan kun je ook last van ineens beslaan van de ruiten krijgen op moment dat de pomp wordt uitgeschakeld door een te lage temperatuur. Ik heb hem daarom nu standaard op ECO staan.
 
B-Buster zei:
Verder is de airco een punt van aandacht. Onder de 3 graden schakelt de pomp uit, dus rijdt je standaard met de A/C aan dan kun je ook last van ineens beslaan van de ruiten krijgen op moment dat de pomp wordt uitgeschakeld door een te lage temperatuur. Ik heb hem daarom nu standaard op ECO staan.

Ik heb ook zo'n last van beslagen ramen, vooral in het begin van de rit. Hoe hoger de temperatuur ingesteld staat hoe vochtiger de lucht die naar binnen komt. Soms druipt het gewoon van de ramen af! Dus gisteren de lekbak bij het luchtfilter schoongemaakt, maar het water liep daar nog gewoon weg (ff een fles water doorheen gegooid).
Meestal na wat geklooi met de temperatuur op hi en op lo te zetten en eco en auto gaat het weg.

Gr. Paul
 
B-Buster zei:
Verder is de airco een punt van aandacht. Onder de 3 graden schakelt de pomp uit, dus rijdt je standaard met de A/C aan dan kun je ook last van ineens beslaan van de ruiten krijgen op moment dat de pomp wordt uitgeschakeld door een te lage temperatuur. Ik heb hem daarom nu standaard op ECO staan.

Dit had ik gisteravond ook, dus als ik het goed begrijp...moet de airco onder de 3 graden op "ECO" staan ...en dan beslaan de ruiten dus niet??

Ik léér méér én méér hier bij nogtans rij al zolang met Omega ..wéér iets om uit te proberen ! d:)b
 

Andrew

600.000
Ik vraag me af of Jacco dat bedoeld te zeggen. Zo ver mij bekend is de ECO-stand alleen het uitschakelen van de airco-compressor, ik merk althans geen verschil in ventilatiepatroon of zo.

Ik heb ook last van die beslaande ramen 's-ochtends. Ik zet de hele zooi op OFF de eerste paar km. De motor komt dan veeeeeeel sneller op temperatuur, tot dan is het behelpen met een wisser langs de voorruit, eenmaal de kachel weer aan dan is de voorruit binnen een minuut schoon.

(ik doe dat overigens ook om de omschakeling van benzine naar LPG een stuk sneller te laten plaatsvinden, ik blijf er anders benzine ingooien }) )

Andrew
 

Colinh

Donateur 2023
Andrew zei:
Ik heb ook last van die beslaande ramen 's-ochtends. Ik zet de hele zooi op OFF de eerste paar km. De motor komt dan veeeeeeel sneller op temperatuur, tot dan is het behelpen met een wisser langs de voorruit, eenmaal de kachel weer aan dan is de voorruit binnen een minuut schoon.



Dat is zoiezo verstandig, laat zeker met dit weer eerst die motor even warm worden. Ik woon 11 km van mn werk af en ik zet de verwarming niet eens aan.

Ik zet 'm op low en airco heb ik ook nooit aan staan.






gr Colin
 
waar ik nu ook achter ben is het knopje met het A tje erop, soms beslaan de ramen, en dan druk ik meen ik 2keer erop 1 ste keer verschijnt het symbool 2 de keer komt er een kringetje omheen en dan nog een keer is het uit, en dan zijn de ramen zo vrij, maar ik lees hier al dat het een Omega probleem is zonder dat er iets mankeert, hij beslaat bij mij ook eigenlijk als hij stilstaat, dan komt er vocht op de ruiten
 

Andrew

600.000
jacques zei:
waar ik nu ook achter ben is het knopje met het A tje erop, soms beslaan de ramen, en dan druk ik meen ik 2keer erop 1 ste keer verschijnt het symbool 2 de keer komt er een kringetje omheen en dan nog een keer is het uit, en dan zijn de ramen zo vrij, maar ik lees hier al dat het een Omega probleem is zonder dat er iets mankeert, hij beslaat bij mij ook eigenlijk als hij stilstaat, dan komt er vocht op de ruiten

1 keer drukken op die knop en er wordt intern gerecirculeerd met de lucht (dus geen buitenlucht), 2 keer drukken en dan zou het systeem automatisch moeten herkennen als er vieze lucht naar binnen komt en gaan recirculeren. Tevens kan de blower een stand extra hard als je de A-knop gebruikt.

Andrew
 
Andrew zei:
Ik heb ook last van die beslaande ramen 's-ochtends. Ik zet de hele zooi op OFF de eerste paar km. De motor komt dan veeeeeeel sneller op temperatuur, tot dan is het behelpen met een wisser langs de voorruit, eenmaal de kachel weer aan dan is de voorruit binnen een minuut schoon.

(ik doe dat overigens ook om de omschakeling van benzine naar LPG een stuk sneller te laten plaatsvinden, ik blijf er anders benzine ingooien }) )

Andrew


Goede tip d:)b
 
jack-omegax3.0xe zei:
Het van die 2 keer indrukken van de a knop wist ik ook nog niet. Dadelijk eens uitproberen.
Jack 3 keer indrukken zodat hij weer standaard staat zoals ik beschreef, het is net of er een klep blijft hangen die als je dit doet wel zijn werk doet
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het 'a'tje werkt alleen als de airco meedoet. Dan staat hij op automatisch recirculeren. Staat hij op ECO dan niet.
 

Vega

Medewerker
Administrator
In een bepaalde serie van de ECC modules zit een bug, deze bedient de recirculatieklep niet goed waardoor er condens ontstaat aan de binnenkant.

Oplossing staat hier ook al


Misschien handig om ook eens de zoek functie van het forum te gebruiken, veel items zijn al meerdere keren voorbij gekomen.
 
Vega zei:
In een bepaalde serie van de ECC modules zit een bug, deze bedient de recirculatieklep niet goed waardoor er condens ontstaat aan de binnenkant.

Oplossing staat hier ook al


Misschien handig om ook eens de zoek functie van het forum te gebruiken, veel items zijn al meerdere keren voorbij gekomen.
Kijk Peter dan heb ik dus gelijk dat het met dat knopje opgelost kan worden, maar het heeft dan dus ook te maken met een niet meer al te goede accu
 
Bovenaan