Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Natte vloerbedekking?

yoyo

The UK brothers
Hoe zit het met de mensen met een webasto? (standkachel) wordt die nu gebruikt om de ramen droog en de auto warm te krijgen voor vertrek?
 
Zo, die laatste foto's va de UK howto zijn wel ernstig!
Morgen zowiezo naar Ralph en dan gaan we dat ook gelijk even met wat luchtdruk doorblazen.

Gr. Paul
 
Het is een beetje geklooi maar ik haal atijd die rubber buis eruit en maak deze dan met de waterslang droog. Ook heb ik bij mijn mv6 het uiteinde wat dicht is weg gesneden zodat bladeren en rotzooi niet blijven hangen daar.
 
slurpy heeft dit probleem ook gehad is een hele operratie heeft er ook foto s van<br /><br />-- 10 dec 2012 23:27 --<br /><br />
jacques zei:
dat van die ramen heb ik ook veel last van vooral nu, en vooral de voorruit soms zeiknat, parafaan alles open , wie heeft de oplossing, de verwarming krijgt het vocht niet weg,
ligt er aan van wat bouwjaar je auto is jacques displai geeft in feite aan dat de klep geopend is maar als je luisterd is dit niet het geval vraag effe aan slurpy welk knopje je even moet aan en af moet zetten op je display ( ik dacht het knopje van de binnen circulatie )
 
In mijn omega is de rubberdop eruit, nooit geen water of vuil erin.
weet iemand of dat ook misschien een nadeel heeft.
 
De rubber buis is bij mij inderdaad ook weg, dan verstopt het ook minder volgens mij. Aan de bestuurderskant zit dat rubber er nog wel.

Gr. Pa
 
Dag heren,

Wellicht een beetje laat gezien de laatste post in dit draadje, maar ik denk dat het best interessant kan zijn alsik jullie mijn zeer recente (en niet zo plezierige) ervaringen met jullie deel. En misschien dat er ergens wel een lichtje gaat branden... :s

Gisteren teruggekomen van een weekje buitenland en al snel na vertrek (temp. net boven nul) zat ik met mijn kop op schoot door de onderste rand van de voorruit te turen die nog niet beslagen was. Gaandeweg zeek het van de ramen en deden we niet anders dan met een zeem de ruit afnemen. Waar ik achter kwam:

- in stand ECO leek het erger naarmate je de temperatuur hoger instelde. Is het dus de kachelradiator? :'(
- Met de airo aan (van ECO af) verdween het water in no time, zelfs op de achterste zijruiten die nogal graag beslaan (drie kiddo's op de achterbank). Dus toch de kachelradiator niet, want die verwarmt immers ook de lucht als de airco aan staat?
- Na vijftig kilometer stopje gemaakt en de uitlooptuit van de parafaan rechts gecontroleerd, die was helemaal schoon. Moest ook eigenlijk wel, niet zo lang geleden nog schoon gemaakt. Van onderaf bij het terugslagklepje een vinger in gestoken en die zag ik er boven weer uit komen...
- vanochtend her en der de bekleding nog gevoeld, leek allemaal droog. En als dat het was, dan zou de airco het wellicht verbeteren maar toch niet in een paar seconden overwinnen?

Ik ben zeer benieuwd wat jullie hiervan denken. Ik ben toch bang voor de kachelradiator... Hoe rampzalig is het om die zelf te vervangen? Is daar wellicht ooit een how-to van gemaakt?

Het gaat overigens om mijn trotse 2.2 Business Edition station uit 2001.

Hoor graag van jullie,

Oeo
 
Bovenaan