Dag heren,
Wellicht een beetje laat gezien de laatste post in dit draadje, maar ik denk dat het best interessant kan zijn alsik jullie mijn zeer recente (en niet zo plezierige) ervaringen met jullie deel. En misschien dat er ergens wel een lichtje gaat branden...
Gisteren teruggekomen van een weekje buitenland en al snel na vertrek (temp. net boven nul) zat ik met mijn kop op schoot door de onderste rand van de voorruit te turen die nog niet beslagen was. Gaandeweg zeek het van de ramen en deden we niet anders dan met een zeem de ruit afnemen. Waar ik achter kwam:
- in stand ECO leek het erger naarmate je de temperatuur hoger instelde. Is het dus de kachelradiator?
- Met de airo aan (van ECO af) verdween het water in no time, zelfs op de achterste zijruiten die nogal graag beslaan (drie kiddo's op de achterbank). Dus toch de kachelradiator niet, want die verwarmt immers ook de lucht als de airco aan staat?
- Na vijftig kilometer stopje gemaakt en de uitlooptuit van de parafaan rechts gecontroleerd, die was helemaal schoon. Moest ook eigenlijk wel, niet zo lang geleden nog schoon gemaakt. Van onderaf bij het terugslagklepje een vinger in gestoken en die zag ik er boven weer uit komen...
- vanochtend her en der de bekleding nog gevoeld, leek allemaal droog. En als dat het was, dan zou de airco het wellicht verbeteren maar toch niet in een paar seconden overwinnen?
Ik ben zeer benieuwd wat jullie hiervan denken. Ik ben toch bang voor de kachelradiator... Hoe rampzalig is het om die zelf te vervangen? Is daar wellicht ooit een how-to van gemaakt?
Het gaat overigens om mijn trotse 2.2 Business Edition station uit 2001.
Hoor graag van jullie,
Oeo