Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Navigatie

Hallo beste Oopers,

Sinds enige tijd wordt de CD van de Gps niet meer aangenomen in m'n NCDC 2013 , de cd gaat er wél in maar wordt terug uitgeduwd en op het display komt te staan
"plaats de CD met de bovenkant naar boven"

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ,mijn vermoeden is dat de boel stuk is wat ik vreemd vind bij m'n vorige omi nooit problemen méé gehad.
 

Vega

Medewerker
Administrator
De laser is kapot, je kan die vervangen.
Is een bekende kwaal, na loop van tijd gaan deze allemaal kapot.
 
Bedankt voor de snelle reactie, waar zou ik deze kunnen bestellen en zou het veel werk zijn of beter nog...is dit ter plaatse te herstellen?
 
Staat een How To in het forum..... Misschien dat Vega nog een paar lasers heeft liggen. Het vervangen is best goed te doen.

-- 18 jan 2013 09:48 --

viewtopic.php?f=108&t=2590<br /><br />-- 18 jan 2013 09:53 --<br /><br />en even stukje wat ik geplaatst had nadat ik de laser vervangen had:


Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 3
Vandaag even de laser van de CD vervangen. Draait weer super!!!! Gewoon de Howto van Ruud gevolgd. Alleen voor degene die het ook gaat doen pas even op als je de unit met de laser terugplaatst. Ik had 1 pinnetje verkeerd zitten en dan kan de speler geen CD laden. De CD blijft dan halverwege steken omdat het mechanisme niet open staat!

Zie foto's hieronder. Het palletje op de eerste foto moet over de lip op de 2de foto lopen. En niet er onder door zoals mij de eerste keer gebeurde toen ik alles in elkaar zette.

f2157944-1.jpg

b25b6bd6-1.jpg
 
Oh jee...dat ziet er dus voor mij niet goed uit, ben niet thuis in die dingen!

Maar vooral bedankt, heb waarschijnlijk in How To dit overzien?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Inderdaad laser vervangen.

Mocht Vega geen laser meer hebben dan heb ik ze ook nog in voorraad.
 

Vega

Medewerker
Administrator
B-Buster zei:
Mocht Vega geen laser meer hebben dan heb ik ze ook nog in voorraad.

Nee niks meer liggen.
Mocht je het niet zelf kunnen monteren, dan wil ik dat nog wel voor je doen.
 
Vega zei:
B-Buster zei:
Mocht Vega geen laser meer hebben dan heb ik ze ook nog in voorraad.

Nee niks meer liggen.
Mocht je het niet zelf kunnen monteren, dan wil ik dat nog wel voor je doen.

Bedankt Peter,

Heb zojuist How to ééns door gelezen en foto's bekeken en moet eerlijk bekennen dat ik er niet zelf durf aan te beginnen, zou daarom aan Peter (Vega) willen vragen of je dit voor me zou willen doen ..echter de vraag is alleen wanneer en waar (ik stel voor ..als het weer beter wordt)

Tevens zou ik aan B-Buster willen vragen om een laser.

Bedankt aan Cjibclient om me op de weg te helpen en voor de foto's te plaatsen, dit Forum is écht toppie !!
 
Bovenaan