Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ncdc 2015 en opel dvd

even een vraag weet iemand hoe ik de radio er uit krijg ik zie wel dat er op de voorkant 4 kleine imbuss schroefjes zitten maar als je die losdraaid komt er nog niks los. verder wil ik weten of iemand ervaring heeft met de opel tis 2000 dvd, ik heb die gekocht via marktplaats bij een zekere theo manuals, maar krijg hem niet aan de praat of heb ik soms een kat in de zak gekocht. Ik had zo graag alle technische info geweten van de omega 2002
gr, jacques
 
Die inbusschroefjes blokkeren enkel de ingang voor de radio beugels. Nadat je die 4 schroefjes eruit hebt, zul je dus alsnog met 2 beugels (links + rechts) de radio uit de blokkering moeten trekken.

Wat TIS2000 betreft kan ik je geen antwoord geven. Heb zelf TIS op mijn werk(dealer) tot mijn beschikking, dus heb het nooit geprobeerd om thuis op de computer te krijgen.
 
Voor de demontage zijn er speciale beugels te koop.
Je kunt het ook proberen met 4 van die micro-schroevendraaiers.
Het is, zoals Dennis al zei, een blokkering die voorkomt dat jouw radio er makkelijk uit te halen is (door onverlaten die niets goeds met jouw eigendommen voor hebben).
Je kunt hier op het forum even zoeken.
Sjors heeft ooit eens een linkje geplaatst waar je deze beugels kunt kopen.

V.w.b. de TIS: wat is de foutmelding die je krijgt als je probeert de TIS op te starten ?
Het kan zijn dat er een beveiliging op zit die je moet omzeilen d.m.v. een cd-speler emulator.
Schrijf ook de verkoper even aan natuurlijk. Hij heeft je iets verkocht dat ogenschijnlijk niet functioneert. 7-dagen respijt v.w.b. verkoop gaat hier dan van kracht. Dus zet er wel wat vaart achter, dan kun je eventueel je geld nog terug vragen.
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod]Verplaatst naar de juiste categorie. @Peter[/mod]

Wat aangaande de TIS, een omschrijving van de foutmelding en op welk punt is wel handig.
Ook is het handig om aan te geven op welk OS het geïnstalleerd moet worden.
 
hey jongens bedankt voor de info heb wat betreft de dvd de verkoper gemaild en hij stuurt mij een nieuwe volgens hem moet hij zo te installeren zijn
ook de radio snap ik nu, dit gaat wel lukken
gr, jacques
 
Nu heb ik nog een vraag over de ncdc 2015, klopt het dat als je zo n systeem uit een schade auto haalt of is gehaald dat je deze dan eerst helemaal moet decoderen en daarna opnieuw moet instaleren met een tech bij de opel dealer, dus dat je er zo niets aan hebt, en er zou in belgie een bedrijf zijn dit dit kan. maar dan word het toch een duur grapje. Ik kan zo n systeem namelijk vrij goedkoop ergens krijgen dus dan heb ik altijd reserve want deze zijn niet zoveel in omloop, want het is toch het meest uitgebreide systeem, en dat zat niet in zomaar alle omega s
gr, jacques
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je moet de codes erbij hebben of een reeds vrijgegeven set kopen. Anders ben je zo honderden Euro's verder voor de set gereset is.

De 2015 is inderdaad de meest uitgebreide radio die in de Omega B2 geleverd is.
 
Als je de oude code van de auto hebt, waar die radio uit komt, kun je hem veilig kopen.
Deze code heb je nodig om hem te ontkoppelen van de oude auto en je hebt weer de code van jouw huidige auto nodig om hem te koppelen.

Het kán zonder de code, maar dan moet ie opgestuurd worden naar een bedrijf in Duitsland. Dit geintje kost een lullige 285 euro (incl. verzendkosten), via de [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro].

Dus ja... wat heb jij er voor over ;)
 

yoyo

The UK brothers
Je kan dat systeem vrij goedkoop krijgen zeg je, is die radio los te koop aangeboden of moet je die nog ergens uithalen?
Zo ja wat zit er dan allemaal nog meer in? want meestal zit er bij die 2015 nog een aantal andere leuke zaken zoals een bose set
telematica en toebehoren (kabels ed.)
Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in de kabels van de antenne naar de telematica unit en de radio(gps aansluiting).
 
yoyo zei:
Je kan dat systeem vrij goedkoop krijgen zeg je, is die radio los te koop aangeboden of moet je die nog ergens uithalen?
Zo ja wat zit er dan allemaal nog meer in? want meestal zit er bij die 2015 nog een aantal andere leuke zaken zoals een bose set
telematica en toebehoren (kabels ed.)
Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in de kabels van de antenne naar de telematica unit en de radio(gps aansluiting).
Hoi Aart
Nee die spullen zijn al gedemonteerd en wat betreft de bose set die ligt er wel maar geen kabelboom net zo min als de kabels die jij vraagt, en bij de Bedo in Waalre hebben ze op dit moment niks zover ik weet.
gr, Jacques
 

yoyo

The UK brothers
mhmmm....Kijk dan uit of er idd geen code inzit.
Je kan deze er wel uit laten halen maar als hij dat kapot schijnt te zijn zit je met problemen.
Ik weet niet wat je er voor moet betalen maar reken maar gewoon op iets van € 300,00 is hij veel goedkoper
dan is het uitkijken.

Succes en bedankt.
 
Dag Jacques,

W.v.b. de TIS DVD, ik heb er recent ook één bij hem gekocht.
Als het goed is zit en een A4'tje bij met installatie instructies.

Deze moet je goed volgen. Ik had in het begin ook problemen om hem werkend te krijgen.
Later nogmaals gedaan en de instructies precies opgevolgt en voila, het werkte.

Groeten,

John
 
john.b2v6 zei:
Dag Jacques,

W.v.b. de TIS DVD, ik heb er recent ook één bij hem gekocht.
Als het goed is zit en een A4'tje bij met installatie instructies.

Deze moet je goed volgen. Ik had in het begin ook problemen om hem werkend te krijgen.
Later nogmaals gedaan en de instructies precies opgevolgt en voila, het werkte.

Groeten,

John
John is het mogelijk dat je me die instructies toemailt want zo kom ik niet verder hij heeft me al 3 exemplaren gestuurd omdat hij denkt dat het aan de dvd ligt.
gr, jacques
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod]Heren het forum is geen software uitwisseling forum. Regel het verder via pm of mail.
Peter[/mod]
 
Ik heb de beugels voor de radio gewoon gekocht bij JM car hifi in Rotterdam, onder de voetgangersbrug bij de Hoofdweg bij wc Oosterhof.
Lijkt me een redelijk standaard artikel wat je wel op meer plaatsen kan krijgen. Met 2 schroevendraaiers links en rechtsonder kun je de din slede er ook uithalen (pas op voor je display bij een B1)
 
Bovenaan