Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

NCDC 2015 valt weg

Och wat ben ik toch blij met mijn MV6, De telefoon doet het ALTIJD, de radio/cd/cassette en navigatie werken allemaal heb er nog nooit problemen gehad en m'n Display (GID) ook niet, lang leve de B1 _O-



Paps heeft in zijn GTS V6 af fabriek ook een 2015 met telematica en CID:








1znvjgh.jpg



















daar werkt ook alles(nog) super ! hopen dat da zo blijft........
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als dit spul eenmaal werkt dan is het ook gewoon goed. Het is niet zo dat B1 radio's beter zijn. Daar valt wat minder aan in te stellen misschien, maar kwalitatief zie ik geen verschil.
 
Zou ik ook zeggen, 8)7 het is echt zo dat de NCDC's en de CID's gewoon altijd stuk gaan, ik heb het buiten jullie om ook op mn werk te veel meegemaakt... en nog nooit een B1 radio met problemen meegemaakt,en dat zeg ik niet omdat ik dat nou toevallig heb) de 1e reeks wel evenals de MID met pixel problemen, maar dit is gewoon opgelost in de pre facelift's
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hoe vaak ik niet een MID met verdwenen pixels zie.. die gaan ook vaak kaputt. Ook wel bij de pre-facelifts.

Maargoed, dat is een andere discussie.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Sjors-V6 zei:
Zou ik ook zeggen, 8)7 het is echt zo dat de NCDC's en de CID's gewoon altijd stuk gaan

Dat komt omdat de CID en de Navi's dood gekookt worden in de Omega's, er is gewoon te weinig ventilatie daardoor worden ze veel te warm en uiteindelijk begeeft de elektronica het.
 
Vega zei:
Sjors-V6 zei:
Zou ik ook zeggen, 8)7 het is echt zo dat de NCDC's en de CID's gewoon altijd stuk gaan

Dat komt omdat de CID en de Navi's dood gekookt worden in de Omega's, er is gewoon te weinig ventilatie daardoor worden ze veel te warm en uiteindelijk begeeft de elektronica het.


Ah juist ! nou dat schept hoop voor mn Pa, die heeft zo'n zelfde slang als de Omega naar het handschoenen kastje lopen naar de radio ! en dat is origineel ! dus zijn 2015 word gewoon gekoeld..
 

Vega

Medewerker
Administrator
Sjors-V6 zei:
Ah juist ! nou dat schept hoop voor mn Pa, die heeft zo'n zelfde slang als de Omega naar het handschoenen kastje lopen naar de radio ! en dat is origineel ! dus zijn 2015 word gewoon gekoeld..

Klopt inderdaad, bij de Vectra C hebben ze iets verder door gedacht. 8)7
 
Dat moment was toch gauw voorbij toen ze besloten de Vectra uit productie te halen.... |:(


Mijn inziens 1 van de mooiere auto's van Opel, en heb het altijd jammer gevonden dat ze hem uit productie haalden. De Vectra had best naast de Insignia kunnen bestaan. Alleen hadden dan wat andere keuzes gemaakt moeten worden misschien. Want de Corsa D is eigenlijk ook te groot geworden voor een Corsa. Dit is een heel ander segment geworden, en daardoor kloppen diverse onderlinge verhoudingen van de modellen ook niet meer.
 
Bovenaan