Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ncdr 1100 met wisselaar

Hallo kan een ncdr 1100 met wisselaar kopen, dit komt pakketje komt uit een en dezelfde auto. ook zit er een display bij met kabelboom maar dit komt niet uit een omega. Waar moet ik op letten bij de aankoop hiervan, wil er nog wel een cid bij hebben om het helemaal compleet te krijgen. Een beetje werk eraan is niet erg en leuk om te doen. Is er een kabelboom voor te krijgen of moet je deze zelfmaken of zit het misschien al in de auto. Het betrefd hier een omega 2.5TD CD uit 2001
2hd01he.jpg

Dit is de huidige situatie.

Gr Eef
 

Vega

Medewerker
Administrator
Pakico zei:
Hallo kan een ncdr 1100 met wisselaar kopen, dit komt pakketje komt uit een en dezelfde auto. ook zit er een display bij met kabelboom maar dit komt niet uit een omega. Waar moet ik op letten bij de aankoop hiervan, wil er nog wel een cid bij hebben om het helemaal compleet te krijgen.

Code moet erbij zitten of hij moet codevrij zijn, geld ook voor de CID.

Een beetje werk eraan is niet erg en leuk om te doen.

Het niet in een uurtje geklaard.

Is er een kabelboom voor te krijgen of moet je deze zelf maken of zit het misschien al in de auto.

Moet je zelf maken.

Het betrefd hier een omega 2.5TD CD uit 2001
2hd01he.jpg

Schrikwekkende verhalen over inbouw van radio's kan je in mijn garage terugvinden.

De foto die ik hier zie kan geen 2001 zijn, tenzij het dashboard is omgebouwd.
 
Hoe bedoel je geen 2001 ivm dashboard of is deze cockpit van een eerder jaar ?. Ga de auto as donderdag ophalen en heb het jaartal vanaf advertentie hierin staat bwjr 03/2001 of is het een eerder type maar pas in 2001 op kenteken gezet.

Gr Eef
 

renepaul

Donateur 2024
<a class="postlink" href="https://ovi.rdw.nl/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;">https://ovi.rdw.nl/default.aspx</a>

Tik hier je kenteken in, en je weet het.
 
heb al gekeken en de eerste afgifte staat op 5-3-2001 dus vandaar dat ik in het bericht 2001 had gezet.

Gr Eef
 
Dat zou best wel eens kunnen zal het op het werk eens uitzoeken heb daar de middelen hier thuis niet.

Gr Eef<br /><br />-- 18 jun 2012 20:29 --<br /><br />dit geeft rdw als informatie
eerste toelating 05-03-2001, eerste afgifte 05-03-2001.
Het is inderdaad wel vreemd dat het een ouder model is dan dat de toelatingen datum aangeeft. Maar goed ik ga er lekker mee rijden en mooie dingen aan toe voegen.

Gr Eef
 

Andrew

600.000
Pakico zei:
dit geeft rdw als informatie:
eerste toelating 05-03-2001, eerste afgifte 05-03-2001.
Het is inderdaad wel vreemd dat het een ouder model is dan dat de toelatingen datum aangeeft. Maar goed ik ga er lekker mee rijden en mooie dingen aan toe voegen.

Gr Eef

Dit is goed mogelijk, mijn vorige B1 modeljaar 1999 had ook als eerste toelating ergens in januari 2000. Die eerste toelating is de datum dat voor de eerste keer de auto op kenteken wordt gezet (in NL of waar dan ook op de wereld), dus als een auto een tijdje in een showroom heeft gestaan, kan er een verschil zitten tussen productiedatum in de fabriek en eerste toelatingsdatum op het kenteken. In dit geval zou deze auto dan tenminste ruim anderhalf jaar ergens hebben gestaan (08-1999 t/m 03-2001). Je kunt aan de hand van het chassis-nummer nog controleren van welk modeljaar de auto is (tiende karakter: X = MJ99).

Er zijn ook B2's met "bouwjaar" 2004 te vinden, wat natuurlijk onzin is, die hebben ook op voorraad gestaan.

Wat wel belangrijk is, de auto moet bij eerste toelating aan de dan geldende technische eisen voldoen. Vorig jaar (ik meen 1 augustus) werden dagrijlampen verplicht op nieuw-gekentekende auto's, bij ons in de regio heeft toen een Peugeot-dealer een hele partij van die Aigo-peugeotjes (107 is dat toch??) zonder dagrijlichten en-masse op kenteken gezet in de laatste week van juli en je komt nu in de regio allemaal Peu's met bijna hetzelfde kenteken (en kleur: wit) tegen, waaronder mijn buurvrouw, vandaar dat dit me toen was opgevallen.

En als de "datum eerste toelating" eerder is dan de "datum eerste afgifte Nederland" dan kun je er vanuit gaan dat de auto geimporteerd is vanuit het buitenland naar NL.

Andrew
 
Bovenaan