Pakico zei:
dit geeft rdw als informatie:
eerste toelating 05-03-2001, eerste afgifte 05-03-2001.
Het is inderdaad wel vreemd dat het een ouder model is dan dat de toelatingen datum aangeeft. Maar goed ik ga er lekker mee rijden en mooie dingen aan toe voegen.
Gr Eef
Dit is goed mogelijk, mijn vorige B1 modeljaar 1999 had ook als eerste toelating ergens in januari 2000. Die eerste toelating is de datum dat voor de eerste keer de auto op kenteken wordt gezet (in NL of waar dan ook op de wereld), dus als een auto een tijdje in een showroom heeft gestaan, kan er een verschil zitten tussen productiedatum in de fabriek en eerste toelatingsdatum op het kenteken. In dit geval zou deze auto dan tenminste ruim anderhalf jaar ergens hebben gestaan (08-1999 t/m 03-2001). Je kunt aan de hand van het chassis-nummer nog controleren van welk modeljaar de auto is (tiende karakter: X = MJ99).
Er zijn ook B2's met "bouwjaar" 2004 te vinden, wat natuurlijk onzin is, die hebben ook op voorraad gestaan.
Wat wel belangrijk is, de auto moet bij eerste toelating aan de dan geldende technische eisen voldoen. Vorig jaar (ik meen 1 augustus) werden dagrijlampen verplicht op nieuw-gekentekende auto's, bij ons in de regio heeft toen een Peugeot-dealer een hele partij van die Aigo-peugeotjes (107 is dat toch??) zonder dagrijlichten en-masse op kenteken gezet in de laatste week van juli en je komt nu in de regio allemaal Peu's met bijna hetzelfde kenteken (en kleur: wit) tegen, waaronder mijn buurvrouw, vandaar dat dit me toen was opgevallen.
En als de "datum eerste toelating" eerder is dan de "datum eerste afgifte Nederland" dan kun je er vanuit gaan dat de auto geimporteerd is vanuit het buitenland naar NL.
Andrew