Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Next ! , IJsblok nu ook gemod. + APK (nu met foto)

R

Ralph

Gast
zo weer een omi afgeleverd met de gemodificeerde draagarmen met polyurethaanbussen.
tevens een A.P.K. en nieuwe banden erop geslingerd.
de eerste reactie was al interessant en goed om te horen.

Paul jij mag het aanvullen met je bevindingen en de foto's.

:Y
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Next ! , IJsblok nu ook gemod. + APK

Mooizo!

Ik kan sinds m'n B1 is uitgelijnd ook erg goed het verschil merken met de PU bussen. Hij stuurt nu super strak, is de bocht niet meer uit te schoppen. Al helpt de verlaging daar ook wel wat aan mee.

Geniale mod. d:)b
 
Re: Next ! , IJsblok nu ook gemod. + APK

Goeinafend,

Zoals Ralph al zei, vandaag een bezoekje aan Amsterdam gebracht :-).
Om 10u was Ralph begonnen met de rubbers van de achteras, lekker makkelijk (ahum) dus dat ging als eerst, was ook wel aan vervanging toe na bijna 2 ton.
null_zps2fa11e5b.jpg

null_zps187116f2.jpg

En omdat woensdag papadag is m'n zoontje meegenomen, die vindt het gelukkig ook allemaal reuze interessant.
null_zpsc3c954f6.jpg


Toen waren de draagarmen aan de beurt. In eerste instantie niks aan de oude imitatie te zien dus ja....afwachten dan maar of het ging werken...
null_zps8effcf3d.jpg

null_zps2c8c372f.jpg

Nog 2 nieuwe bandjes in de buitensporige maat 235/45/R17, continental sportcontact's 5, en op naar de remmentestbank en keuringsstation.
Onderweg merkte ik al op dat het lekker strak stuurde en op de weg lag, dit heb ik vanaf het begin nog niet gehad, wat een verademing!!

We moesten even wachten en eigenlijk was hij na het binnenrijden binnen 20min goedgekeurd. Nog een leuk detail, remverschil van 2% voor en 1% achter, met andere woorden perfect!

Daarna nog even de functie van de LMM gecontroleerd en ook deze werkte 100%.
Op de terugweg naar huis een heerlijke smooth ride gehad, en met de kleine nog even bij Schiphol naar de vliegtuigen gekeken.
Kortom, een lekker dagje geweest!
Ralph, weer bedankt gozer!!!

Gr. Paul
 
R

Ralph

Gast
Re: Next ! , IJsblok nu ook gemod. + APK

mooie plaatjes, nu zie ik zelf dat de fijne coating toch mooier is O-)
en strak rijden met alle bussen nieuw, had niet anders verwacht _O-
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Re: Next ! , IJsblok nu ook gemod. + APK

Serieuze goede mod d:)b

Mooi dat er een oplossing is voor deze rubbers _/-\o_

Grt. Hans
 
R

Ralph

Gast
+ armen niet alleen de rubbers, armen moeten verstevigd worden d.m.v. extra lassen.
achterrubbers zijn ook harder. de fusee is ook aangepakt. deze zijn de simpele uitvoering daar het voor hem volstaat en tevens dringend tijd gebrek.
tevens is er aan deze arm ook een nieuwe mod gedaan wat hij niet wist nu dus wel om het nog directer stuur feedback te krijgen.

sorry Paul ook jij was even proef konijn en nog steeds.
 
Haha, best hoor, hoef ik niet te verlagen, dit is precies zoals ik het goed vind, direct voelbaar contact.

Gr. Paul
 

yoyo

The UK brothers
Kijk ....daar word je toch blij van!
Weer netjes gedaan Ralph .
Paul nu weet je weer wat sturen is. d:)b
 
PU-bussen voor de voorkant zijn rond de €60 van Powerflex via ebay. De armen zelf moet je echt ff aan Ralph zelf vragen.

Gr. Paul
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het is vooral het werk dat de kosten opdrijft, Ralph is er 2 dagen mee bezig om een setje klaar te hebben. Behoorlijk wat uurtjes dus.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ralph heeft nu een aantal sets gemaakt en getest en weet wat de juiste manier is na wat trial & error. Ik vraag me af of het verstandig is hier een lijstje van te maken voor de 'thuisklusser' zonder daarbij de ervaring te kunnen overdragen wat de do's en don'ts zijn. In het proces zijn er al een aantal in de kliko verdwenen waar achteraf fouten in bleken te zitten.

De globale lijst is simpel, de Powerflex bussen kan je op eBay vinden en de rest is custom made.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het eindresultaat heeft enkele uren telefoontijd gekost, veel uitzoekwerk, veel proberen en veel draagarmen.
In totaal heeft het enkele weken gekost om tot dit resultaat te komen en nog steeds is het voor verbetering vatbaar mede omdat we (ik) nog niet tevreden zijn.
 
Vega zei:
Het eindresultaat heeft enkele uren telefoontijd gekost, veel uitzoekwerk, veel proberen en veel draagarmen.
In totaal heeft het enkele weken gekost om tot dit resultaat te komen en nog steeds is het voor verbetering vatbaar mede omdat we (ik) nog niet tevreden zijn.
Peter,

Moeten we nog eens keer afspreken, hij stuurt bij mij erg strak met de nieuwe mod.

Gr. Paul
 
Bovenaan