Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Niet starten omega b x25dt (12kleppert)

Vandaar mijn toer richting die extra Temp.sensor.
Hier heb ik uiteindelijk een nieuwe voor gekregen.
Maar helaas...geen effect.

We hebben gemeten, dat als er geen ECU is aangesloten, elke contact op de stekker 12v geeft of niets.
Zodra de ECU is aangesloten, meten wij 8 en minder op de rood-witte draad die diverse relais schakelt.

Zegt iemand dit iets?
Heb diverse relais afgekoppeld, omgelegd enz enz enz....geen direct effect op de lagere spanning op die rood/witte.
Zodra ik 12v ZET op 1 van die 2 rood-witte draden, stopt de koelvin met draaien, helaas was dit nog voordat ik de pomp extern had aangestuurd en starte de motor dus ook niet.

Zonder juiste uitlees mogelijkheid, zit ik met mijn handen in het haar.
Heb inmiddels een 2e OPCOM aangeschaft, dit keer met de juiste chip (vorige had de beruchte "opcom"chip).Maar ook met deze kan ik van alles aansturen, maar niet in die */*- ECU.

Is er iemand in de buurt van Hellendoorn die met een TECH 2 bij mij kan komen uitlezen?!!?
 
Ik heb massa op mijn pin 16 van de OBD Stekker.
Hoe kan dit? Dit hoort plus te zijn?!
Ik kan mijn astra f wel uitlezen, hier staat + op pin 16.
Ik kan mijn astra g niet uitlezen, hier staat - op pin 16.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
draad uitmeten tot waar hij hoort te gaan, kan chafing zijn die in de bocht een kortsluiting naar chassis gemaakt heeft ...
Zal mogelijk ook nog wel enkele tussenstekkers hebben.
Waarschijnlijk ga je die wel kunnen terugvinden in X1 of X2 in het linker kickpanel.
 
Ben er bij mijn Astra G nu achter gekomen.
Als er een zekering uit ligt (weet zo niet meer welke) geeft die pin 16 met piep stand, massa aan. Na vervangen zekering weer + op de draad....

Dit weekend ga ik dit controleren bij de omega.
 
Controles uitgevoerd.
Bleek inderdaad een zekering stuk.

Helaas herkent de Opcom de auto nog niet.
Opcom werkt tevens wel op mijn 2 astra's.
 
Bovenaan