Vandaar mijn toer richting die extra Temp.sensor.
Hier heb ik uiteindelijk een nieuwe voor gekregen.
Maar helaas...geen effect.
We hebben gemeten, dat als er geen ECU is aangesloten, elke contact op de stekker 12v geeft of niets.
Zodra de ECU is aangesloten, meten wij 8 en minder op de rood-witte draad die diverse relais schakelt.
Zegt iemand dit iets?
Heb diverse relais afgekoppeld, omgelegd enz enz enz....geen direct effect op de lagere spanning op die rood/witte.
Zodra ik 12v ZET op 1 van die 2 rood-witte draden, stopt de koelvin met draaien, helaas was dit nog voordat ik de pomp extern had aangestuurd en starte de motor dus ook niet.
Zonder juiste uitlees mogelijkheid, zit ik met mijn handen in het haar.
Heb inmiddels een 2e OPCOM aangeschaft, dit keer met de juiste chip (vorige had de beruchte "opcom"chip).Maar ook met deze kan ik van alles aansturen, maar niet in die */*- ECU.
Is er iemand in de buurt van Hellendoorn die met een TECH 2 bij mij kan komen uitlezen?!!?
Hier heb ik uiteindelijk een nieuwe voor gekregen.
Maar helaas...geen effect.
We hebben gemeten, dat als er geen ECU is aangesloten, elke contact op de stekker 12v geeft of niets.
Zodra de ECU is aangesloten, meten wij 8 en minder op de rood-witte draad die diverse relais schakelt.
Zegt iemand dit iets?
Heb diverse relais afgekoppeld, omgelegd enz enz enz....geen direct effect op de lagere spanning op die rood/witte.
Zodra ik 12v ZET op 1 van die 2 rood-witte draden, stopt de koelvin met draaien, helaas was dit nog voordat ik de pomp extern had aangestuurd en starte de motor dus ook niet.
Zonder juiste uitlees mogelijkheid, zit ik met mijn handen in het haar.
Heb inmiddels een 2e OPCOM aangeschaft, dit keer met de juiste chip (vorige had de beruchte "opcom"chip).Maar ook met deze kan ik van alles aansturen, maar niet in die */*- ECU.
Is er iemand in de buurt van Hellendoorn die met een TECH 2 bij mij kan komen uitlezen?!!?