Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

nieuwe omega

morgen ga ik kijken bij een omega b 2.6 . uit 2003. misschien neem ik haar wel mee naar assendelft als ze voldoet aan mijn verwachtingen .
toch nog een andere omega zo vlak voor de vakantie ? kan er niet van in slaap komen, rare spanning in mijn lijf
wel doen of nog ff aankijken wat de andere katalysator gaat doen onder mijn huidige omega als die eronder zit .(maar aan deze katalysator moet nieuw flexibelstuk gezet worden ) eerst morgen maar eens goed kijken en rijden .... iemand nog tips behalve het standaard opletten bij een omega ?
 

Joep

Verbannen
Altijd leuk, Omega's bekijken! :)

Let goed op roest natuurlijk en de algehele staat van het uiterlijk en innerlijk.

Rijd er een stuk mee en check of de airco én de verwarming goed werken. Soms komen dan eventuele lekkages van het koelsysteem aan het licht.

Rem er een paar keer goed mee zodat je kunt nagaan of er trillingen te voelen zijn én/of de Omega hevig naar links of rechts trekt vanwege slechte stuurkogels of draagarmrubbers. De staat van de banden kunnen hierin ook een rol spelen.

Trek ook de peilstok er eens uit na de proefrit, en kijk dan ook gelijk in het gat waar je de motorolie in bijvult. Het kan zomaar zijn dat je witte met olie gemengde zooi tegen komt. Het zogenaamde "sludge"

Persoonlijk vind ik de onderhoudsgeschiedenis erg belangrijk.
Mocht je de kans hebben de onderkant te kunnen bekijken met een brug, vraag daar dan ook altijd naar.

Verder gewoon op je gevoel af gaan en niks overhaast beslissen.

Succes Leon! Laat ons maar weten hoe het is gegaan. :)
 
Succes kerel!

paar dimgetjes die ik mog zou checken:

- Spruitstuk checken op scheurtjes
- eventjes ergens boven de 4500 RPM trekken, kijken of hij niet in noodloop staat
- misschien iemand in de nuurt met een Tech 2? dam meteen even laten uitlezen
- bekende roestproblemen

Verder proberen objectief te blijven als je haar ziet, niet kopen op emotie. Das denk ik de belangrijkste ;)

Ik hoop dat ze bevalt kerel, keep us posted!!
 
vlak voor ik op pad ging belde de verkoper op dat hij verkocht was BALEN volgende keer beteren sneller reageren. had ik nou zaterdag maar wel gebeld.
 
Bovenaan