Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

nieuwe probleempje

na de vraag je vacum .was omdat de auto onregelmatig staionait liep maar nu blijft hij niet eens staionair draaien of wel maar dan 1500 toeren .watt kan dit zijn .mvg mark
 
wat jack al zei, brand er geen motronic. egr defect/vervuild, stappen motor defect/vervuild.
nokkenas sensor,lambdas verrot, slechte carter ventilatie.
 
nee brandt geen storings lampje. maar hij eerst al onregelmatig stationair .alleen als die warm was .en nu blijft hij niet meer stationair draaien als die warm is moet de voet op het gas houden om hem draaient te houden .
 
Rij anders toch eens bij de VOD langs om de boardcomputer eens uit te laten lezen... ik kan mij niet voorstellen dat er geen enkele foutcode in staat :S
 
zou dat het kunnen zijn .watertempsensor. en de stappenmoter is dat dat grijze ding aan de zijkant van het lucht inlaat .
maar al het gezijk is begonnen na dat de dismodule kapot is gegaan .mvg mark
 
Tja, ik wil niet lullig doen, maar dit kan van alles zijn.
Je moet nu, stuk voor stuk, dingen gaan uitsluiten.
Als je zelf niet zo technisch bent (zoals ik), moet je toch de hulp van een VOD hierbij inroepen. Die moet een goeie diagnose kunnen maken a.d.h. van jouw klacht(en) en eventueel uitlezen van jouw boardcomputer.

Wie heeft die DIS vervangen overigens ? En waar kwam deze vandaan ?
 
ja de dis heb ik zelf vervangen .maar denk zelf dat het de stapen moter is maar weet niet hoe ik dat kan controleren en moet het klepje in de stappen moter iets open blijvenstaan of moet hij helemaal geslotenzijn .mvg mark
 
staat iets open. Maar naar mijn weten en ervaring weet ik dat de water temp sensor als enige geen storing geeft.

kost ook nog geen €10

Gr Jack
 
he het probleem is gewijzigt maar er was een bougie kabel kapot en nu slaat hij niet meer hij maar blijft alleen hoor stationait lopen .en waar zit de watertempsensor
 
achter op het blok.

ABCD0001-3-1.jpg


Is wat demontage werk maar loont wel.

Gr Jack
 
en door dat ding kan hij ook hoog blijven lopen .

maar kan je me vertellen hoe ik kan zien wanneer de stappenmoter kapot is mvg mark
 
het probleem wat je nu hebt is dit met koud/warm of met beide. je hebt wel alle bougie kabels goed aangedrukt? em hoe weet je dat deze bobine goed is? of is het een nieuwe? wat jack zegt over de temp sensor zeker niet uitsluiten. je stappen motor kun je makkelijk controleren op werking.jet klepje/schuif wat erin zit mag niet vast zitten. reinigen helpt vaak bij vervuiling en kan zeker ook een oorzaak zijn voor jou probleem.
 
hoi de bobine is een nieuwe en de stappenmoter dat klepje er in werkt gewoon .dus het zou dus de watertemp sensor kunnen zijn .klopt het dan dat hij niet meet of de moter warm is of zo .mvg mark
 
nah je stappen motor regelt ook je stationair en normaal toeren gebied, dus had dit zeker een oorzaak kunnen zijn, zeker omdat dit vaker een oorzaak is voor dit probleem puur door vervuiling. maar als deze goed is dan vervang je temp sensor maar zoals jack ook al zei, kosten niet veel, alleen is er wat demontage werk voor nodig om er bij te kunnen, maar is wel zelf te vervangen.
 
he mensen als ik de stekker van de stlopen .stappen moter af haal en start hem dan blijft hij wel normaal lopen.
gister nog ff weg geweest .en ene keer loopt hij heel goed en dan weer hoog stationair .en soms loopt hij stationair tegen het punt van afslaan .
maar ga denk maar ff een afspraak maken bij mijn garage .mvg mark
 
Bovenaan