Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nieuwe rijder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal!

Na goede ervaringen met een vorige Omega, heb ik er maar weer een gekocht! :f
Deze 1997 Opel Omega 2.0 16V in CD-uitvoering kwam ik tegen op gaspedaal voor een niet al te hoge prijs, ben er super blij mee. De doffe oude komplampen heb ik alweer vervangen voor mooie nieuwe heldere van het facelift model. Voor de rest is ze technisch in aardige staat, binnenkort even wat regulier onderhoud plegen, historie zat er namelijk niet bij.
gelijk maar wat foto's ''omhoogladen'' :

106j1xg.jpg
24355wk.jpg


groetjes,

Marc Ammerlaan
 
Wat ik er natuurlijk ook bij moet vertellen is wat er met die vorige Omega is gebeurd!
Die hebben we namelijk in het voorjaar 2011 vanuit Nederland naar Gambia in Afrika gereden.....
Voor de mensen die denken: hoe heeft dat ooit goed kunnen gaan? Wij vragen het ons ook nog steeds af... maar eigenlijk het enige echte probleem wat we hebben gehad is te zien op de laatste foto, daar was de bovenste radiatorslang eraf geklapt door de druk. Ze hebben het daar lokaal opgelost door met een verhitte schroevendraaier allemaal stukjes plastic een soort van aan elkaar te ''lassen''. Daarna waren ze even 2 uurtjes weg en hadden ze alles met een soort hars ingesmeerd, dus alles was weer helemaal waterdicht :*) alleen de koelvin deed het nog steeds niet, waardoor we de laatste 300km gesleept moesten worden.... klinkt simpel, maar omdat het een automaatje was, moest natuurlijk eerst die aandrijfas er onderuit.. plus tijdens het slepen oververhitte remmen, vapour lock dus we konden heerlijk bij 40 graden in het zand de remmen liggen ontluchten! :X maar uiteindelijk is alles goedgekomen, we hebben de 7 erop volgende weken nog elke dag plezier van de omega gehad, waarna we hem daar gedoneerd hebben.

hieronder wat impressiefoto's:

34pau5z.jpg

2vl2qkk.jpg

1fbmf8.jpg

1040rxx.jpg

2wrp3c2.jpg
 
M.Ammerlaan zei:
Hallo allemaal!

Na goede ervaringen met een vorige Omega, heb ik er maar weer een gekocht! :f
Deze 1997 Opel Omega 2.0 16V in CD-uitvoering kwam ik tegen op gaspedaal voor een niet al te hoge prijs, ben er super blij mee. De doffe oude komplampen heb ik alweer vervangen voor mooie nieuwe heldere van het facelift model. Voor de rest is ze technisch in aardige staat, binnenkort even wat regulier onderhoud plegen, historie zat er namelijk niet bij.
gelijk maar wat foto's ''omhoogladen'' :

106j1xg.jpg
24355wk.jpg


groetjes,

Marc Ammerlaan
welkom hier zo in een luxe trim blijf ik de b1 een schiterende auto vinden straalt de luxe vanaf net als de mv6 van rene
 
Hallo Marc,

Van harte op het OOP.
Direct een leuk verhaal om te lezen. Leuke binnenkomer d:)b
Maar dat geintje ga je niet te vaak herhalen, hè... moeten nog wat Omega's overblijven aan deze kant van de sloot :P

Veel plezier hier.
:w Ruud
 
Niels zei:
Zeker mooi!

Alleen de handrem mag wel eens afgesteld worden:grin:

Haha ja klopt, ik merkte het al inderdaad :) gelukkig hebben we op mijn werk een autohobbyclub waar iedereen aan zijn auto mag klussen.. dus ik hop elke avond even langs om weer een klusje te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan