Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

niveau regeling

Hallo allemaal is er iemand bekend met de werking van het magneet klep van de niveau regeling ik bedoel hoe je die kan testen.

Groet Rene<br /><br />-- 25 jun 2012 12:33 --<br /><br />Hij pompt de auto wel op maar laat hem niet meer zakken
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
bativ8 zei:
Hallo allemaal is er iemand bekend met de werking van het magneet klep van de niveau regeling ik bedoel hoe je die kan testen.

Groet Rene

-- 25 jun 2012 12:33 --

Hij pompt de auto wel op maar laat hem niet meer zakken

Volgens mij gaat de Omega automatisch zakken door 'lekkages' in het systeem en toegevoegd gewicht.

De test volgens de EPC is als volgt:

1. lege auto: compressor auto laten oppompen, bumperhoogte afmeten
2. 300kg in koffer laden (iets minder bij Limousine)
3. auto opnieuw op contact en binnen 30s moet hij weer op correcte hoogte staan.

Laat hem na deze test een uurtje staan met het gewicht en hij zal wel weer gezakt zijn...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het enige wat je kan testen met de Tech 2 is de sensor op de achteras.
Het kan zijn dat de pomp niet goed meer is, wat ook mogelijk is dat de sensor niet goed meer werkt, zit het stangetje van de sensor nog wel aangesloten.
 
waar zit deze pomp eigenlijk peter, en hoe werkt het moet ik veel gewicht achterin leggen, en dan als ik hem start moet hij dan naar boven komen weer op niveau?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Pomp zit voor het rechtervoorwiel, zie een van mijn laatste topics.
Sensor zit op de achteras.
Als je je contact aanzet en je wacht ~20 seconden dan moet je de pomp horen, soort van zelf test.
Als je auto belaad dan moet na contact aan de weer op hoogte komen.
 
inderdaad Peter is dat het geluid een soort zoemen en dan psst net of iets leegloopt is dat de niveaupomp dat geluid herken ik wel
 
Ik heb de pomp uit elkaar er zit een spoel in met een asje ik denk dat hij als een magneet werkt zodra je hem activeerd trekt ie het asje naar achter
zodat de lucht er uit kan maar dat werkt niet nou weet ik niet of de spoel is door te meten heb ik geen verstand van maar mischien
is er iemand die op tis kan zien hij hij wordt aangestuurd.


Groet Rene
 
Bovenaan