Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

niveau regeling

weet iemand of het mogelijk is om bij de stekker van de compressor te komen zonder de bumper te demonteren en is het mogelijk om deze door te verbinden om de compressor te testen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ja, want bij de 2.5DTI zit de compressor net vóór de achteras, omdat onder de bumper je intercooler zit...

Heb hier geen TIS of schema's voorhanden vandaag.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Wat je kan proberen is het stangetje van de sensor afhalen en dan met de hand bedienen en dan kijken of de compressor werkt.
Je moet dan in ieder geval het relais horen klikken in de zekeringkast onder het stuur.

Als dat allemaal niet werkt dan kan je het relais eruit halen en pen 4 en 5 doorverbinden, pomp zou dan moeten werken.
Zijn de zekeringen F15 en F27 nog goed.
 
Dat stangetje heb ik al los gehad en omhoog geduwd toen gebeurde er niets ik had hem toen op de brug staan en kon buiten de wagen niet horen of het relais klikt.
Weet je misschien ook waar het relais zit en wat voor een nummer hij heeft.Volgens mijn handleiding heeft hij voor de niveau regeling maar een zekering en die voorziet ook de cockpit verlichting van stroom en die werkt gewoon. Maar ik zal de beschrijving nog is na lezen met mijn bril op dat kom ik waarschijnlijk die andere ook tegen.


MVGR XT600
 
Compressor gevonden zit inderdaad net voor de achteras aan bestuurders kant helaas werkte hij niet meer ik heb hem ui telkaar gehaald en toen bleek dat de zuiger vast zat die heb ik met kruipolie en veel geduld weer los gekregen helaas is deze zo versleten dat hij kantelt in de cilinder en vastloopt.
Dus toch maar even kijken voor een vervanger .Om hem te testen heb ik gewoon een min draad op het huis aangesloten en een plus op de zwart/groenen draad
 
Bovenaan