Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Niveauregeling opel senator a2

Omdat ik hier aardig vaak topics over niveauregeling ben tegengekomen stel ik hierbij mijn vragen:

Ik wil mijn niveauregeling handbediend maken. Op bepaalde momenten wil ik de achterzijde laag hebben en de andere keer weer hoog. Wil dit niet door de sensor laten bepalen,
maar een schakelaar in het dashboard maken.

* Wanneer ik direct stroom op de compressor zet dan pompt hij de schokbrekers op maar de compressor schakelt niet uit, dat is opzich geen probleem want als ik de schakelaar op 'uit' zet dan zal de compressor stoppen. Hoort deze niet automatisch af te slaan wanneer de schokbrekers op zijn max. zitten?
* Wanneer ik hem volledig omhoog zet, na een half uur staat ie weer laag. Hij hoort vol te blijven neem ik aan?
* Hoe laat ik het systeem weer leeglopen vanuit de auto?
* Waarvoor dienen de 2 stekker aansluitingen op de compressor (1ste foto) Zie ook de foto (je kan hem downloaden dan inzoomen)
* Waarvoor is het ventiel op de compressor? (om handmatig op te blazen wellicht of om voordruk te zetten??)

s64wie.jpg
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik heb er niet veel ervaring mee, maar heb op de B2 zelf wel de niveauregeling.
Denk niet dat het systeem door opel veel gewijzigd gaat zijn:

infineonz zei:
... Wil dit niet door de sensor laten bepalen,
maar een schakelaar in het dashboard maken.

* ... dan pompt hij de schokbrekers op maar de compressor schakelt niet uit, .... Hoort deze niet automatisch af te slaan wanneer de schokbrekers op zijn max. zitten?

Dat is net waar die sensor voor dient die jij niet wil.
Als je daar wil mee spelen moet je een sensor plaatsen die jouw gewenste druk voelt, en dan de compressor afschakeld.
Ik vermoed ook wel dat er een maximumdruk op het systeem zal zijn, waar je niet boven mag gaan...?

infineonz zei:
* Wanneer ik hem volledig omhoog zet, na een half uur staat ie weer laag. Hij hoort vol te blijven neem ik aan?
Volgens mij loopt het systeem leeg op 'lekken'
Als ik met de mijne rijdt pompt hij regelmatig even bij.
Wanneer het contact afgaat hoor je even later de Omega een 'scheet' laten, en dan gaat hij een centimetertje lager staan...
Dus het lijkt mij normaal dat hij na een half uur weer omlaag staat.
Waar dat 'bewust of onbewust' 'lek' is weet ik niet, mogelijk is dat aan de compressor/het ventiel en kan je dat dus omzeilen door zelf een ventiel opbouwen en een ventiel aflaten te steken.
(even bij de pneumatica-speciaalzaak langsgaan...)

infineonz zei:
* Hoe laat ik het systeem weer leeglopen vanuit de auto?
idem Zelf sturing maken met pneumatica ventielen

infineonz zei:
* Waarvoor dienen de 2 stekker aansluitingen op de compressor (1ste foto) Zie ook de foto (je kan hem downloaden dan inzoomen)
Is dat niet gewoon de 12V om de compressor in te schakelen?

infineonz zei:
* Waarvoor is het ventiel op de compressor? (om handmatig op te blazen wellicht of om voordruk te zetten??)
Is dat niet de lucht-invoer naar de compressor? als je je vinger erop houd wanneer de compressor draait weet je dat snel of die vacüum trekt.

Just my 2cents
 
Bovenaan