Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog een paar kleine mods aan de omi en wat onderhoud...

Hallo oop

In de pech maand toch wat dingen gerepareerd. ..
Nieuwe draagarmen distributie riem en spanners vervangen werd de hoogste tijd volgens onze dokter..
Automaat olie en filter vervangen diff olie ververst... vectra klepdeksels geplaatst nieuwe bougie kabels... witte knippers.. sponsor stickers geplaatst.. led stadslicht geplaatst.. dubbel mist achterlicht.

En we keep on going. ..
Hier een paar foto's. ..
Ledjes
2r62zc8.jpg


Bougie kabels vervangen met marco van opel manoli te lanklaar
2ppwyol.jpg


Witte knippers en stickers
69mf15.jpg


Riemwissel bij de dokter
2efpcfp.jpg

1r9ev6.jpg


Vectra deksels gemonteerd thans zelf geprobeerd. ..
De ouwe oem deksels zo lek als een zeef...
2ccpbnm.jpg

Gelijk nieuwe bougies erin. .

De vectra deksels...
Rechtse
9qciv9.jpg

Linkse met olie vul stop..
afhh1d.jpg

Overall foto motor ruimte...
2uft0zo.jpg


En last but not least de koplampen blinken nog...
zioyuw.jpg


Remklauwen en naven mat zwart gemaakt
2u76jgl.jpg

wbqgaq.jpg


Nieuwe hulp stuurarm geplaatst
2dmhyma.jpg


Nu nog de hoogte regelaar van de xenon vervangen die is afgebroken dan nog de klopsensors vervangen en de krukas sensor... Nieuwe uitlaat vanaf kat.. dan motorblok ontvetten voor keuring..
En dan gaan we aan de roest beginnen... dus heb nog wel ff wat werk...

Greetz sean
 
Jij bent goed bezig! Netjes ook die Vectra deksels erop. Ik ben benieuwd wat je van die draagarmen vind.

Gr. Paul
 
seanwillems zei:
IJsblok zei:
Jij bent goed bezig! Netjes ook die Vectra deksels erop. Ik ben benieuwd wat je van die draagarmen vind.

Gr. Paul

Thnx paul... een woord voor die draagarmen SUPER!!!...
Greetz sean
Jij zegt draagarmen via ebay maar daar is wel wat mee gedaan toch behalve de PU-bussen?

Gr. Paul
 
Hoe regel je dit nu voor de belgische keuring Sean?
ga je jaarlijks je draagarmen wisselen of hoop je op een blinde keuringmeester ? :D
 
Milord zei:
Hoe regel je dit nu voor de belgische keuring Sean?
ga je jaarlijks je draagarmen wisselen of hoop je op een blinde keuringmeester ? :D

Ik ga ze zwart spuiten en hopen dat ze het niet zien he anders imitatie plaatsen voor de keuring...

Greetz sean<br /><br />-- 28 okt 2013 17:05 --<br /><br />
Colinh zei:
Ziet er onwijs goed uit Sean :9~
Thnx colin...

Greetz sean
 
Ik hoop dan inderdaad dat ze het niet zien, heb inmiddels je reactie gelezen in de andere topic, kan ook wel best begrijpen waarom je als omega-eigenaar zou overgaan tot PU bussen, mijn imitatie rommel zit er nu ongeveer 15.000km op en ik moet dringend eens een hartig woordje gaan praten met degene die me verzekerde dat het "even goed als het origineel" is...

echter waag ik me niet meteen aan zoiets, uiteindelijk kan (en zal) je verzekering zich ook terugtrekken bij een schadegeval waarbij je in fout bent (of zelfs als je niet in fout bent) met de redenering dat je de "karakteristieken" van je auto aangepast hebt.

Ik ben de laatste om te zeggen dat je niks aan je auto mag vervangen, heb zelfs bv ook spoorverbreders zitten, maar dit lijkt me toch een ingrijpende aanpassing, wetende dat je aanzienlijke kans loopt om jaarlijks te kunnen wisselen.

PS: als ze dit zien op de keuring moogt ge hem zelfs niet meer van de parking rijden eh, dan zijt ge verplicht om hem met ne depanneur te gaan halen wegens verboden tot verkeer, just so you know ;)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Tja, het mooie is dat een aantal uitlijners hier in NL, waarvan ééntje de voormalige officiële dealer/importeur van Powerflex is geweest, juist heel positief spreken over het gebruik ervan. Zover ze wisten waren die bussen nooit een reden tot problemen geweest.

Raar dat jullie Belgische systeem bepaalde verbeteringen (zie ook de GTO upgrade) als niet legaal betiteld terwijl het juist wel een positieve aanpassing is. Zo ook met deze PU bussen.
 
PS: als ze dit zien op de keuring moogt ge hem zelfs niet meer van de parking rijden eh, dan zijt ge verplicht om hem met ne depanneur te gaan halen wegens verboden tot verkeer, just so you know ;)
Hey milord

Als ze m afkeuren voor verboden tot verkeer mag je er nog mee naar huis rijden en naar de garage en terug naar de keuring... Via de kortste weg althans... weet dit van de garage hier achter als ze eens een trailer afkeuren...

Greetz sean<br /><br />-- 28 okt 2013 21:27 --<br /><br />
B-Buster zei:
Tja, het mooie is dat een aantal uitlijners hier in NL, waarvan ééntje de voormalige officiële dealer/importeur van Powerflex is geweest, juist heel positief spreken over het gebruik ervan. Zover ze wisten waren die bussen nooit een reden tot problemen geweest.

Raar dat jullie Belgische systeem bepaalde verbeteringen (zie ook de GTO upgrade) als niet legaal betiteld terwijl het juist wel een positieve aanpassing is. Zo ook met deze PU bussen.

Hey buster

Ja in belgie zijn ze compleet gestoord wat keuren betreft... ga in december een setje imitaties bestellen voor de zekerheid haha...

Greetz sean
 

richard66

500.000+
Milord zei:
Ik hoop dan inderdaad dat ze het niet zien, heb inmiddels je reactie gelezen in de andere topic, kan ook wel best begrijpen waarom je als omega-eigenaar zou overgaan tot PU bussen, mijn imitatie rommel zit er nu ongeveer 15.000km op en ik moet dringend eens een hartig woordje gaan praten met degene die me verzekerde dat het "even goed als het origineel" is...

echter waag ik me niet meteen aan zoiets, uiteindelijk kan (en zal) je verzekering zich ook terugtrekken bij een schadegeval waarbij je in fout bent (of zelfs als je niet in fout bent) met de redenering dat je de "karakteristieken" van je auto aangepast hebt.

Ik ben de laatste om te zeggen dat je niks aan je auto mag vervangen, heb zelfs bv ook spoorverbreders zitten, maar dit lijkt me toch een ingrijpende aanpassing, wetende dat je aanzienlijke kans loopt om jaarlijks te kunnen wisselen.

PS: als ze dit zien op de keuring moogt ge hem zelfs niet meer van de parking rijden eh, dan zijt ge verplicht om hem met ne depanneur te gaan halen wegens verboden tot verkeer, just so you know ;)

Hallo Heren
ik heb dit soort bussen inter tijd onder mijn Rover 3500 V8 Van der plas laten platen en die zitten er nog altijd onder en hebben dit hier op de auto keuring
tot op heden nog nooit gezien of wel gezien maar niets over gezegt en deze zijn opvallend GEEL hahaha

En als deze rubbers onder mijn omi aan vervanging toe zijn dan komen daar ook pu bussen onder .
ik hij wel van een strak rijdend auto .

Gr Richard. :b
 

Joep

Verbannen
Dat geloof ik gelijk! 8) Maar dan is ze straks wel op en top in orde en kun je lekker genieten. :Y
 
Bovenaan