Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Andrew zei:
Enige tijd geleden ontkwam ik er niet aan om met klei aan mijn werkschoenen in te stappen, waardoor de linker voormat nogal smerig was, Gezien het fraaie zonnige weer ga ik denk ik maar eens de polder in om een foto-shoot te maken ;)

Andrew

(EDIT: foto-shoot gedaan, maar dat volgt binnenkort).


Ik ben benieuwd !
Wat betreft die modder, daarom rij ik veelal met een dubbele matten set, dat scheelt veel :9




Colinh zei:
Maandag gewassen en vers laagje was :9~
Maar nu is die weer wit en vies -O-

Die blinkt weer mooi !
Dat je niet veel eer van je werk hebt is zonde, maar er zit wel weer een beschermlaag op :Y)



@ Joep en Jack, ik ben benieuwd d:)b


Zelf zou ik nog wat vieze plaatjes posten, dus bij deze:

oop3_zps6f8ccab9.jpg


oop4_zps0e3e1759.jpg


oop5_zps73ce82ec.jpg


oop6_zpsc5fb2884.jpg


oop7_zpsd39c1f85.jpg
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Ik zie nog geen mensen flauw vallen bij de vieze foto's... doe maar opnieuw _O-

Dit is ook een fraaie kleur (als ie schoon is dan, hè :P)

Is dit nu jouw winterset? (of ben je gewoon doorgereden op je zomerrubbers/all seasons ? :P)
Never mind :X
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Dit moest ik nog eens een keer doen, ik kreeg nog erg hete knieholtes als ik de stoelverwarming even aanzette.
Dus het uitschuifbare deel er maar eens uitgehaald en het leer eraf gehaald.
2yoe255.jpg


Zo te zien was het geen overbodige luxe om ook daar een nieuwe verwarmingsmat te plaatsen.
oic1za.jpg


Van de bestuurdersstoel zijn nu alle matten vervangen. :S
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Ook al niet echt een sterk punt van de Omega die stoelverwarming ;)

gr Hugo
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Gisteren ondanks de kou aan de Omega bezig geweest.
Het hendeltje van mijn dashboardkastje lag sinds de aankoop als in het kastje zelf, ik dacht dat er iets afgebroken was ofzo.
Nu vond ik gisteren ook de 2 asjes in het kasje zelf.
Deze zijn moeilijk te zien want ze zijn zwart en de binnenkant van het kastje ook :+ .
Het slot blijkt zelf niet zo te werken, ik heb dat uit het hendeltje gehaald en ik heb de slotplaatjes en veertjes verwijderd.

Vervolgens heb ik met veel getob en ondersteboven in de Omega het hendeltje teruggezet en ik kan het kastje nu weer normaal open en dicht doen.
Hij kan alleen niet echt meer op slot, althans je kan hem op slot draaien maar met elk voorwerp weer van het slot af zetten.
Voor mij niet erg want ik gebruik het slot toch niet, als ze inbreken en je kastje zit op slot breken ze dat ook nog ff open.

Verder heb ik hier en daar wat schoongemaakt en uitgezogen.

Achter de bestuurdersstoel komt langzaam een beetje schimmel op de vloer en het blijft daar vochtig.
Als het iets warmer is haal ik de voorstoelen eruit en haal ik het tapijt eruit om het lek te traceren.

Als de voorstoelen eruit zijn dan kan ik deze ook eens goed behandelen met Gliptone, veel makkelijker als deze eruit zijn.
En zoveel werk is het volgens mij niet om ze te demonteren.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

hallo

na een tijdje zonder omega te hebben gezeten vanwege een tik in de motor heb ik um dan eindelijk weer opgehaald.
vorige week naar de garage gebracht en nu alweer klaar :)

na 3 uurtjes werk kreeg ik deze foto gestuurd :)

48101_420448014705859_248881063_n.jpg


afgelopen woensdag kreeg ik een berichtje dat de motor er weer in zit :)
de nieuwe motor wel te verstaan met dank aan Berry :D
559804_422658754484785_404503410_n.jpg


meteen 4 andere banden eronder gedaan
complete nieuwe uitlaat
en donderdag voor de apk
kan ik eindelijk weer genieten van het rijgenot :D

537140_423173891099938_2038611769_n.jpg


Gr Daan
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Netjes werk Daan! d:)b

En natuurlijk goed te horen dat ze weer op de weg te vinden is! _/-\o_
 

Berry

OOP Huisleverancier
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Jah Daan ziet er goed uit en je hebt nu een mooi motortje :) .....een stukkie nieuwer en met een mooie km stand.
Heb je ook de bak gebruikt van mij of je eigen bak?
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

berry zei:
Jah Daan ziet er goed uit en je hebt nu een mooi motortje :) .....een stukkie nieuwer en met een mooie km stand.
Heb je ook de bak gebruikt van mij of je eigen bak?


ik heb alles van jou gebruikt was wel zo makelijk :) en nu alles weinig kilometers op de auto na haha :)
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Goed nieuws Daan kan me voor stellen dat je hem gemist hebt..

Gr.

Martijn<br /><br />-- 23 feb 2013 19:28 --<br /><br />Vandaag (o zal hier commentaar op krijgen) de auto door de wasstraat gehaald. Sorry mannen was me iets te koud om met de hand te wassen.

Tevens een navigatie module ingebouwd en aangesloten op mijn kenwood DDX8026BT met TMC en ECO route (nou die eco heb ik maar uitgezet)

De navigatie werkt goed en na behoren en ben er zeer attent mee. (kan ik goed naar de meetings navigeren)

Even een ritje gemaakt van 240 km en bij thuiskomst de tank maar volgegooid € 123,- armer. ;w (eventuele sponsoren kunnen zich melden via een PB) O-)

Gr.

Martijn
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vandaag in de sneeuw een 10" aktive sub woofer in de omega gebouwd. Had hem al enige tijd liggen.

Wat een geluid zeg 5.1 en DTS af te spelen in de auto. Net een concert zaal d:)b

Gr.

Martijn
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

@Daan, mooi dat ie weer rijdt!!

Gisteren een litertje olie in de Omega gegooid. Paar weken geleden met de enorme kou begon hij aan te geven dat het oliepeil laag was. Daarna de vuldop los gehaald en gelijk Ralph gebeld! Zat namelijk een enorme mayonaise laag in de vultrechter. Dus ik vreesde het ergste...
Gelukkig kon hij me gerust stellen want verder wees niks op een koppakking. Bij dit koude weer is dit ook redelijk normaal. FJIEUW!
Koelvloeistof ook maar gelijk op peil gebracht en die week de olie melding niet meer gehad. Tot eergisteren, dus gisterochtend even bijgevuld voor een ritje naar Venlo heen en weer.
En nu eens kijken om woensdag de tijd te vinden om te wassen.

Gr. Paul
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Martijn Stakenburg zei:
Vandaag in de sneeuw een 10" aktive sub woofer in de omega gebouwd. Had hem al enige tijd liggen.

Wat een geluid zeg 5.1 en DTS af te spelen in de auto. Net een concert zaal d:)b

Gr.

Martijn
Waar heb je de center speaker ingebouwd?

Grtz stijn
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Illuminat0r zei:
Martijn Stakenburg zei:
Vandaag in de sneeuw een 10" aktive sub woofer in de omega gebouwd. Had hem al enige tijd liggen.

Wat een geluid zeg 5.1 en DTS af te spelen in de auto. Net een concert zaal d:)b

Gr.

Martijn
Waar heb je de center speaker ingebouwd?

Grtz stijn

... en foto's natuurlijk :w
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

IJsblok zei:
@Daan, mooi dat ie weer rijdt!!

Gisteren een litertje olie in de Omega gegooid. Paar weken geleden met de enorme kou begon hij aan te geven dat het oliepeil laag was. Daarna de vuldop los gehaald en gelijk Ralph gebeld! Zat namelijk een enorme mayonaise laag in de vultrechter. Dus ik vreesde het ergste...
Gelukkig kon hij me gerust stellen want verder wees niks op een koppakking. Bij dit koude weer is dit ook redelijk normaal. FJIEUW!

Gr. Paul
Ik had exact hetzelfde Paul, alleen geen mayo.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Dank je Janneman voor het plaatsen van de foto.

Heb de speaker zoals je ziet stijn voor de middelste luchtroosters geplaatst. Het geluid is fenomenaal _/-\o_

Gr.

Martijn
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Ik heb ook aardige mayo, als ik hiermee naar een garage zou rijden dan zouden ze allemaal zeggen dat het een kapotte koppaking is.
Echter komt het volgens horen zeggen door de lange vulhals bij de V6.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Marcel3.2 zei:
Ik heb ook aardige mayo, als ik hiermee naar een garage zou rijden dan zouden ze allemaal zeggen dat het een kapotte koppaking is.
Echter komt het volgens horen zeggen door de lange vulhals bij de V6.

Dat begreep ik ook van Jack zijn verhaal. Inclusief de korte ritten maakt een mooie kleur op de vuldop.

Had het van de week ook. Na een rit van 200 km was de kleur van de dop aan de onderzijde weer mooi bruin/zwart

Gr.

martijn
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

ik had in mijn oude blok ook last van Mayo.
toen had ik hele ontluchting schoongemaakt ging het stuk beter.
maar kwam steeds weer terug :(
en ik kreeg een berichtje van me monteur die vorige week me blok had vervangen dat ik dus wel een lekke koppakking had.
gelukkig ben ik dus voor een motorswap gegaan anders kon ik zo weer naar de garage toe

Gr Daan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan