Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anonymous

Gast
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Mat vind ik ook veel beter staat, netjes gedaan Barry. En gelijk de mogelijkheid om alles eens goed schoon te maken. _/-\o_
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Veel mooier inderdaad.

Doppie! O+
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

kwam nog een actie foto tegen van een bekende
26261lk.jpg
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Netjes Barry, alhoewel ik het glimmende ook mooi vind.

Ik heb vandaag 2 Omega's gewassen, wat een opgave pfff. M'n schoenen zijn doorweekt.
Zometeen ff foto's maken :-). O ja, en zometeen een bekende op bezoek, nog meer foto's maken...

Gr. Paul
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

IJsblok zei:
Netjes Barry, alhoewel ik het glimmende ook mooi vind.

Ik heb vandaag 2 Omega's gewassen, wat een opgave pfff. M'n schoenen zijn doorweekt.
Zometeen ff foto's maken :-). O ja, en zometeen een bekende op bezoek, nog meer foto's maken...

Gr. Paul


Foto's nemen is er niet meer van gekomen Paul, maar goed ook want die van mij naast de jouwe is geen gezicht zo vuil is die van mij.
Ik heb wel allebei de Omega's van Paul kunnen bewonderen, we hebben zelfs nog een rondje gereden met de 3.0 , kelere dat is wel wat anders dan die 2.2 van mij , ik denk altijd dat de handrem er nog op staat als ik van start wil ;)
heb er nog even aan gedacht om die 3.0 te kopen van Paul maar om verschillende redenen doe ik het toch maar niet.. . . . .
DIe nieuwe Irmscher (schrijf ik dat goed zo?) is ook een heeeele mooie vooral die kleur ;) maar van binnen met zwart leer ziet er gewoon heel goed uit.

verder hebben we een tijd staan te kletsen over van alles en nog wat, het was gezellig.
Paul bedankt voor de koffie en nogmaals veel plezier met je Omega.

Groet, Peter
:w
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Ik vond het ook erg gezellig, en na een tijdje weer in de 3 liter gereden te hebben kan ik wel zeggen dat deze nog steeds heerlijk rijd. Die Irmscher (dat heb je goed geschreven Peter) is gewoon veel sportiever in alle opzichten.
Tja die foto's moeten nog even gemaakt worden, maar dat komt goed.

Gr. Paul
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Je 2.6 is een Sport, die heeft een stuggere ophanging waardoor hij ook iets lager is. Daar komt het verschil in handling vooral vandaan. Plus het gewichtsverschil tussen de automaat (die veel zwaarder is) en de handbak. Ook dat merk je in bochten.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

B-Buster zei:
Je 2.6 is een Sport, die heeft een stuggere ophanging waardoor hij ook iets lager is. Daar komt het verschil in handling vooral vandaan. Plus het gewichtsverschil tussen de automaat (die veel zwaarder is) en de handbak. Ook dat merk je in bochten.
Ja zeker in de bochten merk je het goed. Die sport is wel meer mijn ding achteraf gezien, en is ook zeker te vergelijken met de Astra GSI die ik voor de Omega's had qua wegligging.
Er zitten wel wat dingetjes aan te komen na zo een weekje gereden te hebben. Draagarmrubbers moeten wel verse in, hoop dat ik alleen de rubbers kan laten vervangen. Dan hoor ik linksachter nog een wiellagertje en rechts zou dan gelijk mee kunnen want daar zitten immers dezelfde kilometers op. Tja, de koppeling zit wat hoog maar slipt niet dus dat kan nog wel even mee.


Gr. Paul
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vandaag naar Reedijk in Strijen geweest, nieuwe bandjes onder laten zetten (Bridgestone Turanza ER300 AO). Al een enorm verschil met het oude goedkopere rubber wat er laatste keer onder was gezet. d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Dat scheelt een hoop inderdaad.

Wel grappig dat ze er een band voor Audi onder zetten (AO kenmerk). Kan overigens prima, schijnt voordeliger te krijgen te zijn dus da's goed. :Y
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Idd, er zat Meteor onder, dan weet je het wel.. Ze hadden een grote partij gekocht en ik kon deze set voor een mooie prijs overnemen. Helaas hadden ze geen tijd voor het uitlijnen, dat gebeurt dinsdag.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Thom zei:
Vandaag naar Reedijk in Strijen geweest, nieuwe bandjes onder laten zetten (Bridgestone Turanza ER300 AO). Al een enorm verschil met het oude goedkopere rubber wat er laatste keer onder was gezet. d:)b
Heb je ook opgelet dat ze het gewicht van de omega aankunnen? Ik wilde toen ook de Turanza maar dat ging niet omdat ze niet genoeg draagkracht hadden, is toen continental geworden. Wel een fijn bandje geweest toen onder m'n Astra.

Gr. Paul
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Gewicht zal het probleem niet zijn, volgens mij kan je geen A-merk band in 235 breedte vinden die het gewicht niet kan hebben. Wel kan het een probleem worden met de snelheidscodering.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

95W (690 kg per band) en max 270 km/h, dat zal toch wel goed zitten..
 

Berry

OOP Huisleverancier
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vandaag mijn buik spieren getraind :) Was een omega aan het slopen,en liet het complete subframe met motor en bak voorzichtig op de grond zakken .....maar ik was vergeten dat ik nog een motor blok in de kofferbak had liggen,dus ineens steigerde de omega met zijn neus omhoog en kon ik er nog net aan de radiateurbalk gaan hangen anders kletterde de omi zo de brug af 8)7
En mijn tel niet bij de hand en schreeuwen naar de vrouw en dochter had geen zin want die hoorde niets :F maar gelukkig kwam mijn zoon na een half uurtje hangen aan fietsen d:)b

Kijk maar goed naar de stempel ...de omi zweeft 7(8)7
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Haha dat heb jij weer! Gelukkig zonder gevolgen gebleven! :)
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Jij bent ook een fijne, laat je jou zoon er aanhangen en ga jij even fijn staan foto maken. O-)

Mvg, Jan Wieger.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

De WRAAK van de Omega? Berry?
Voor al die Omega's die je inmiddels sloopte?

Ik ontdek steeds meer welke risico's er kleven aan een Omegahobby.
Mvg Frits
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan