Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

nokkenassensor vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

kan iemand mij vertellen of het vervangen van nokkenassensor veel/moeilijk werk is voor een redelijke leek.
heb ook forum ff afgezocht maar krijg beetje tegenstrijdige berichten.
zover ik weet foto's van Jack)zit de krukassensor naast de oliefilter en de nokkenassensor achter de distrubitiekap.
Las ook dat iemand de nokkenassensor had vervangen binnen 10 minuten en gaf aan dat de krukassensor lastiger is. is dit niet nét andersom( lijkt mij).
Bij VOD kost sensor incl. btw max. € 135 en vragen € 240 met montage, dus 105 euro voor het plaatsen??

Heb evt. brug tot beschikking dus is hiermee de montage te doen of nog steeds lastig bij te komen?

Heb de omega nu een week of 7 en al aardig wat moeten vervangen( voor mij niet zo'n probleem, maar kan dit niet zo goed aan m'n vrouwtje blijven uitleggen :S ).
Vandaar dat ik de kosten ff klein beetje wil drukken.

vervangen: achterveer/stabilisatorstangen/pitmanarmen/multiriem/spanrol en nu dus de nokkenassensor.

grtz. Ramon

hoop dat ik de 20 ste wat meer info kan vergaren
 
nee heb er ong 15 min over gedaan eruit halen en nieuwe in zetten en heb geen brug voor nodig als je op de foto van jack kijk zie je rechts de slang los halen dan zie je het zitten schroef los maken en je kan het eruit halen let op dat het schroefje niet weg valt nee de ouwe mee als je zelf haalt de nokkeassensor zijn 3 soorten in had die bij heuts gehaal koste ong 80 euro en gaat goed zelf tedoen ton
 
thx Ton,

hadd idd op foto gezien waar hij ongeveer zat.
Heb gister ff gekeken en zag iets te zitten wat er op leek.
daarna heb ik serienummer opgeschreven en via internet opgezocht en gaf gelukkig
aan dat het de camshaft position sensor was.
Meteen besteldt ( € 87,-) krijg hem vandaag binnen.
Daarna ff een weekje rond tuffen en als hij dan niet meer afslaat ben ik weer een gelukkig man 8)7

grtz Ramon
 

yoyo

The UK brothers
Ik had dat bij mijn 2.2 ook , vervangen was voor mij (een leek) binnen een half uur gebeurt.
Enne.... een halve week tuffen hoef niet hoor, je merkt het al als je hem start en bij het wegrijden. d:)b

Veel plezier.
(enne gewoon een maand de boel verzwijgen :X voor het vrouwtje, en veel boodschappen doen, dan gaat ook het
vrouwtje weer overstag ) _O-
 
@ Aart: Het probleem is dat hij denk aan het hemelen is, want ik kan er 3 dagen zonder problemen mee rondrijden en rijdt dan ook echt fantastisch.
Als ik hem bijvoorbeeld zometeen start kan het zijn dat ik er de hele avond last van heb, dus vandaar dat ik het denk niet meteen kan zien of dit het probleem was.
Bij het uitlezen kwam deze ff wel naar voren maar hierna gaf hij wel aan dat hij goed de pulsen meette.
Dus zal hem ter preventie vervangen en dan op hoop van goede zegen.

Er kwam vorige week ook een pluk haar uit de demper dus volgens de monteur kan het ook zijn dat de uitlaat wat verstopt is.

Grtz Ramon
 

renepaul

Donateur 2024
Haar uit je uitlaat betekend dat je demping er uit gaat vliegen.
Wordt steeds meer tot je een formule 1 geluidje krijgt.
Heb ik ook gehad
Zie onderstaand topic.




<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=47&t=765#p10112" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=47&t=765#p10112</a>
 
renepaul zei:
Haar uit je uitlaat betekend dat je demping er uit gaat vliegen.
Wordt steeds meer tot je een formule 1 geluidje krijgt.
Heb ik ook gehad
Zie onderstaand topic.




<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=47&t=765#p10112" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=47&t=765#p10112</a>


Hetzelfde geluid als je met een Omega A2 2.0i gaat rijden met alleen de Kat als demper.....
Kon er niks aan doen toen, middendemper ertussenuit gehaald maar vergeten dat einddemper thuis lag, 15km verder. Nog nooit zoveel mensen verbaasd zien kijken, alsof ze een rally-auto aan hoorden komen :P
 
Heren,

Nadat ik vanavond dacht dat het opgelost was dmv vervangen van nokkenas sensor is het probleem toch nog niet verholpen.
Na 1 uurtje stationair lopen rustig aan gaan rijden en na 10 min. snelweg op.
Bij accelereren klein beetje rook en stinkt naar koelvloeistof, waarna ik bij stoplicht aankom en afslaat.
Bij uitlezen gaf hij volgens garage toerental/nokkenassensor aan.
Volgens VOD was krukas sensor nog geen jaar oud.
mss tch proberen om krukassensor te vervangen of wat ruimer laten uitlezen met wat rijden en stationair lopen tussendoor??
mss andere suggesties??

alvast bedankt

Grtz Ramon
 
had dat ook eest de nokkenassensor vervangen en nog geen week later kon ik de krukassensor vervangen die zit iets lastiger om het tevervangen let op zitten verschillen in zit onder vlakbij de oliefilter en loop dan aan de achterkant omhoog naar boven kan je het beste de parfaan los maken voor het stekertje is iets meer werk als de nokkenassensor maar ook goed zelf tedoen in duitsland kost die iets van 60 euro en hier bij de opel iets meer als 100 euro en dan ff opnieuw laten uitwissen
 

tonboy

Verbannen
zie deze twee sensoren (nokkenas en krukassensor ) op ebay staan bij ATP, voor de prijs van € 13,90 resp. € 16,90 per stuk.
Aan te bevelen of beter de originele bestellen (die dus véél duurder zijn) ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Origineel bestellen, geen alternatieve opties proberen. Veel onderdelen zijn prima te vervangen voor bijv. ATP maar doe dat met dit soort sensoren en je gaat er spijt van krijgen.

Overigens zie ik je nu een paar keer een erg oud topic 'bumpen'. Indien je een dergelijke vraag hebt is het beter een vers topic te openen in plaats van een oude zoals deze weer omhoog te halen.
 

Berry

OOP Huisleverancier
En Ton ik heb zat originele sensoren liggen zijn wel gebruikt voor een kleine prijs.
gr b
 

tonboy

Verbannen
B-Buster zei:
Origineel bestellen, geen alternatieve opties proberen. Veel onderdelen zijn prima te vervangen voor bijv. ATP maar doe dat met dit soort sensoren en je gaat er spijt van krijgen.

Overigens zie ik je nu een paar keer een erg oud topic 'bumpen'. Indien je een dergelijke vraag hebt is het beter een vers topic te openen in plaats van een oude zoals deze weer omhoog te halen.

In welke zin krijg ik er spijt van, ATP levert toch goede onderdelen met 2 jaar garantie? Zouden ze hun naam verbinden aan slechte onderdelen?

betreffende het bumpen, ok, heb voor het overige een nieuw topic aangemaakt. viewtopic.php?f=46&t=5812
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Over het waarom zijn al voldoende topics te vinden op het forum.

Als je ze binnen korte tijd weer wilt vervangen omdat je probleem niet opgelost is of terugkomt moet je imi sensoren kopen.
 
ramon-v6 zei:
waarna ik bij stoplicht aankom en afslaat.

Ik zit net ook bij Tonboy over een potentiele dader te praten..de stappenmotor..
Deze zou ook de oorzaak kunnen zijn van het afslaan bij het stoplicht.
Vervuiling zorgt dan voor slecht functioneren.
Je zou hem schoon kunnen maken, kost een klein beetje moeite maar dan zou je wel gelijk resultaat van moeten hebben...

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan