Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

noodloop bij kickdown

renepaul

Donateur 2024
Vandaag even naar het strand geweest.
En op de terugweg dacht ik "ff kijken"
Ik gaf volgas en het toerental viel netjes terug, hoorde de motor terugschakelen, maar.......
In het display kwam "check automaat, vers. bak"
Op de grote weg gewoon door kunnen rijden, maar terug in de stad was de 1e versnelling er niet.
De wagen reed dus in zijn 2 weg.
Na een herstart was alles weer ok.
Zou dit mijn probleem kunnen verklaren?
 

renepaul

Donateur 2024
Even een update.
Nadat ik bij Vega.( die trouwens héél veel tijd voor mij had genomen. Dik een uur) langs ben gegaan om de auto te laten uitlezen, zijn er een paar dingen uit gekomen.
Een aantal dingen kwamen overeen met de foutcode die ik had uitgelezen met de paperclip methode.
Hij heeft de automaat ook uitgelezen en daar kwamen ook een paar code's uit.
Vega heeft alles ge-reset, en na nog wat nagepraat te hebben, ben ik weer op huis gegaan.
Er kwamen toch weer 2 meldingen tijdens het rijden. ;(
Vandaag toch bij de dealer de auto opnieuw laten uitlezen.
En daar kwam de toerentalsensor en de lambdasensor uit.
Ik ben bewust naar de dealer gegaan omdat ik nog garantie heb op de toerentalsensor. :Y
Verder konden zij geen foutmeldingen in de automaat vinden. :?
Ik heb de 20 een afspraak gemaakt zodat zij het een en ander gaan doormeten.
wordt vervolgd.

Nu eerst een lang weekend Spanje :w
 
Ga je met de auto naar Spanje ? >:)
Want dan zou ik het toch voor die tijd proberen te laten repareren.

In ieder geval een prettige vakantie toegewenst :Y

:w Ruud
 

renepaul

Donateur 2024
Even een update over de kickdown

Ik ben vandaag bij de VOD geweest om opnieuw uit te lezen.
We zijn een uurtje bezig geweest, en er is vastgesteld dat de toerentalsensor niet goed is.
Dit verklaart ook het niet schakelen van de automaat, omdat hij niet hoger wil/kan dan 3200 toeren.
De kickdownschakelaar is wel aanwezig.(zelf gezien op het schermpje).
De waarde's van de lmm waren ook niet 100%, maar dit was niet verontrustend
Er is een nieuwe sensor besteld en die gaat er volgende week in.

wordt vervolgd

Gr rené
 

renepaul

Donateur 2024
Nou, het is weer feest met de ommi. ;(
Vandaag is er een nieuwe sensor ingekomen.
Maar met het resetten en opnieuw uitlezen kwam de lmm klagen.
Ik heb hem maar meteen laten vervangen, maar wat zijn die duur zeg......! 7(8)7
Morgen is hij pas klaar, ben benieuwd hoe ze dan rijdt.
Geen <+:) voor mij dit jaar.
 
In jouw voorgaande bericht schreef je al dat de LMM-waardes niet helemaal jofel waren...
Jammer dat ze toch buiten spec vallen en daarom vervangen moet worden.
Kan ze er [acro=In ieder Geval]iig[/acro] weer even tegen, moet je maar denken (Ja, het blijft een puist geld, I know).
 

renepaul

Donateur 2024
Hier weer even een update.
Sinds een weekje nu rondrijden met een nieuwe lmm, en een nieuwe toerentalsensor (2e in 3maanden en dus garantie :) .
En ik moet tevreden constateren dat de ommi weer reageert als ik de kickdown gebruik nu.
Lekker hoor :9 .
Ik heb ook het gevoel dat ze over de hele linie nu wat beter reageert.
Acceleert lekker en loopt ook rustiger.
Het MM lampje heeft de eerste dag nog wel een paar keer gebrand, maar is nu al een weekje uit.
Dat is wel een verschil met een lampje die bijna dagelijks wel even moest branden :(
Nu nog even kijken of het verbruik ook wat zakt, dan heb ik de reparatie er snel uit. :Y

Een blije rijder
 
die lmm zijn ook aftermarket leverbaar van bosch pierburg ed en dan kosten ze in sommigegevallen nog niet de helft van een orginele die ook bij bosch en of pierburg wegkomt beetje zoeken scheelt bakken geld
 
Omega-B2 zei:
renepaul zei:
Yep. En gaat weer uit als het toerental daalt.
Morgen de paperclip methode weer eens doen.


Gok op de krukassensor.


Al kunnen het behoorlijk wat oorzaken zijn, en is dat zo erg moeilijk te gokken.


EDIT: Nu ik erover nadenk, heb ik ooit een vergelijkbaar probleem gehad(geen Omega), en daar was het de LMM.


En ik hetzelfde probleem bij een Omega waar alle 6e schachten van de bougies vol stonden met olie !
 
Bovenaan