Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

O-ringen vervangen?

Tijd om kleppendekselpakkingen en thermostaat te vervangen. Het lekt behoorlijk olie! Heb ik alle pakkingen bij elkaar, behalve de 6 O-ringen die tussen de aanzuigbrug en het plenum zitten. Kan ik zo gauw niet vinden. Moeten die per se vervangen worden, iedere keer dat het plenum eraf gaat?

Thermostaat van Gates is geleverd met 1 pakking. Er zitten geen o-ringen bij voor op die buis, waar het thermostaathuis op schuift. Moeten die 2 o-ringen ook vervangen worden?
 

Vega

Medewerker
Administrator
behalve de 6 O-ringen die tussen de aanzuigbrug en het plenum zitten. Kan ik zo gauw niet vinden. Moeten die per se vervangen worden
Hoeft niet per se maar als ze er al heel lang inzitten dan zou je ze kunnen vervangen, ligt eraan hoe ze eruit zien.

Er zitten geen o-ringen bij voor op die buis, waar het thermostaathuis op schuift. Moeten die 2 o-ringen ook vervangen worden?
Ja beter is van wel, je wil niet nog een keer alles uit elkaar halen omdat het daar lekt.
 
Die 6 O-ringen zitten er 100.000 km. in, vanaf de vorige vervanging van de kleppendekselpakkingen. Tenminste, als ze toen vervangen zijn. Ik heb het toen laten doen omdat ik nog BOVAG-garantie had.
O-ringen thermostaat ga ik bestellen.
 
Bovenaan