Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

oh oh die krasjes

He hallo allemaal ,

Ik stel mijn vraag toch nog maar eens in de "wasbox'' , ongetwijfeld hebben jullie er allemaal mee te maken cq( gehad)

Hoe herstellen jullie de vervelende krasjes op metname de deuropeners en de bedieningspanelen voor de electrische ramen, deze worden veroorzaakt door nagels , sleutels etc

ik kijk uit naar jullie reacties
 
A

Anonymous

Gast
Hallo Suus,

Ik neem aan dat je die zwarte kunststof delen op het oog hebt, wel ik ben net als jij zeer geintresseert in herstel van deze delen.
Ben alleen bang dat "nieuw" kopen de oplossing zal zijn. Maar ik blijf je draadje met volle aandacht volgen.
 
Ligt er ook een beetje aan welke omega je hebt. Bij de B1 is alles nog wel netjes te krijgen met speciaal spul voor plastic weer als nieuw te laten lijken.
Bij de B2 is het lastiger ja. Daar laat de "rubberen" laklaag los of raakt beschadigd en daar heb ik in ieder geval nog geen oplossing voor gevonden. Ik hoop dat anderen meer kunnen vertellen.

Groeten,

Mark
 
Hallo allemaal ,

ja inderdaad mijn handgrepen en ook sommige delen in de auto zoals de voorrand van de asbak zijn "gekrast" , het lijkt wel of er een rubberlaagje opzit ?? als je er met je nagel bijvoorbeeld over gaat heb je alweer een kras ?? , of is het misschien een kwestie van eerst grondig schoonmaken ?? maar met wat kan ik dat dan het beste doen ...
 
Ho wacht... je bedoelt IN de auto... ?
Ik was in de (foute) veronderstelling dat je de BUITENKANT bedoelde _O-
Voor de buitenkant gebruik je bovengenoemde artikelen.

Voor de binnenkant hangt het een beetje van de vorige eigenaar af... klinkt raar maar het is waar...
Sommige mensen zijn regelrechte viespeuken en maken de auto weinig tot niet schoon (vraag maar eens aan Sjors-V6, die kan het weten. Niet dat ie zelf zo'n viespeuk is, maar hij zorgt er voor dat een auto er weer uit ziet als auto en niet als mobiele kliko).
Dit kun je goed schoonmaken met een normale reiniger. Ik raad je aan om zogenaamde '[acro=All Purpose Cleaner]APC[/acro]' te kopen omdat ik daar zeker van weet dat het een veilig product is, zonder bijtende- of andere ellendige bestandsdelen. Én je kunt het voor je hele auto gebruiken, dus het is multi-inzetbaar spul ;)
Het kan ook zijn dat de 'lak' (beschermende coating) van de handgrepen los laat.
Hier doe je helaas niets aan, anders dan nieuw (mooi 2e hands) aan te schaffen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hij bedoelt inderdaad de coating Ruud...

Niets aan te doen, wat Opel daarvoor gebruikt heeft is echt kansloos spul. Als je daar iets plakkerigs op hebt zitten en je gebruikt APC met een doekje dan moet je al oppassen om er geen blijvend zichtbare poetskrassen in te werken.

Bij mij waren sommige delen in de handgrepen zo lelijk dat ik het met APC maar helemaal weggepoetst heb. Dan komt er glimmend kunststof tevoorschijn. Tot ik de panelen vervangen heb vind ik dat een redelijke oplossing.
 

yoyo

The UK brothers
Klopt helemaal,
De beste oplossing os idd een nieuwe set die héél elkaars spiegelbeeld zijn en dus niet veel van elkaar
verschillen, maar in prijs verscilde dit nogal de rechterdeur was iets van €35,00 en de rechter (die gewoon
precies het zelfde is als de rechter maar dan in spiegelbeeld iets van € 50,00!
Een totaal plaatje van iets van € 85,00 (ik weet niet precies meer hoeveel maar wel in deze trend)

Sjors kwam toen geloof ik met het idee om de linker zijde met het bestelnummer van Vauxhall te bestellen en
de rechter zijde van Opel, misschien dat dat wat uitmaakt.
(even navragen wat het gaat kosten bij Eef & Huub zijn)
 
ok dan , tot nu toe lijkt me de oplossing van b-buster voor mij de beste!! , eraf poetsen dus maar .......

Op mijn middenconsole dus om de airco /radiounit gaat t ook al krassen e.d. , dit is erg jammer want voor de rest is het interieur echt supernetjes . en ik wil deze onderdelen ook graag netjes hebben.....

Niemand van jullie toevallig een foto hoe het eruit ziet als ik de "rubber" laag heb verwijderd??
 
Rond de middenconsole ed. heb ik het opegelost door het een soort van zilvergrijs te spuiten. Ziet er nu uit zoals het ook in de sports (?) geleverd is geweest. Zal er een plaatje van schieten zsm.
 
B-Buster zei:
Bij mij waren sommige delen in de handgrepen zo lelijk dat ik het met APC maar helemaal weggepoetst heb. Dan komt er glimmend kunststof tevoorschijn. Tot ik de panelen vervangen heb vind ik dat een redelijke oplossing.

Is de beste oplossing tot nu toe van Jacco, ik heb het ook gedaan APC.
 
he liefhebbers ,
Vandaag ( vakantie ) het middenconsole onder handen genomen met ............. ondanks al jullie tips over APC e.d. ......... met kunstofreiniger van de ........Wibra en het resultaat ...... verbluffend ...... echt.... , zonder dolle... ( Dasty heet t ..2 euries) Eerst alles afgenomen met afwasmiddel en daarna gepoetst en en alle "vette" zooi eraf gepoetst en t resultaat is echt super!!! en oke ik wordt nu in mijn rug geport door mijn vrouw,want 't was haar idee....

gr wessel
 
Oh maar we hebben ook niet gezegd dat er geen andere goeie producten zijn.
Je hebt echter, bij Carclean bijvoorbeeld, een hele serie producten waarbij zeker is dat ieder product de juiste eigenschappen heeft voor het gewenste doeleinde.

Sterker nog: ik gebruik Dasty ook vaak :Y
Werkt ook goed op de velgen bijvoorbeeld (hoewel ik daar nu ook weer speciaal spul voor heb _O- ).
 
he mede poetsers ,

ik ben nu op de camping !! , ik ga vd week effe naar huis om kabeltje te halen en zal jullie zsm even foto's laten zien , beloofd ...... _/-\o_
 
Bovenaan