Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Olielekkage

Peter dank voor het opzoeken _/-\o_ Na thuiskomst heb ik het tandwiel nog eens goed nagekeken. Mijn conclusie is eigenljk dat het om een vaste spie gaat die dus in mijn geval is afgebroken. Terugplaatsen zie ik eigenlijk niet zitten. Dus als iemand een krukastandwiel "GM 90409548" in de aanbieding heeft in de buurt van het Brunssumse dan houdt ik mij aanbevolen. En anders maandag even langs de Opeldealer net over de grens in de hoop dat die er een in het rek hebben liggen.

Als er vorderingen zijn laat ik het jullie weten. Fijn weekend allemaal! :w

Maurice

-- 16 maart 2012 19:02 --

Het leed is geleden dacht ik :'( Eindelijk het krukastandwiel en de keerring kunnen monteren, het zaakje weer ineen gesleuteld, gestart ennnn lopen.
De vreugde was maar van korte duur. Na een proefritje van zo'n 10 minuten de motorkap open om te checken of nog alles droog was en toen ........ :( :'( :/ wederom olie bovenop de carterpan en wederom komende van achter het krukastandwiel.

Beste OOP-ers kweet het niet meer ben eigenlijk zo teleurgesteld dat ik zlefs met de gedachte speel mijn V6 te verkopen. Als iemand nog suggesties heeft hoe dit probleem op te lossen.......ik hoor het graag.

O ja, wel nog even een foto van het oude en het nieuwe tandwiel. En een van de oude keerring .
biv77r.jpg


Gr. Maurice
2vc6b9l.jpg


-- 18 maart 2012 23:18 --

Met de ring bedoel ik de ring die tussen de oliekeerring en de krukas zit. Deze metalen ring kun je er ook van af schuiven. Nu heb ik hier foto's van gemaakt om te verduidelijken maar ik krijg ze om welke reden ook niet hierbij geplaatst :N
f0xorb.jpg
2rgdnya.jpg
2hphr7n.jpg
1fh3xx.jpg


gr. Maurice<br /><br />-- 24 maart 2012 02:55 --<br /><br />de klus is geklaard! Zat qua tijd deze week nogal krap dus heb donderdag pas alles kunnen terugplaatsen. Het was toch de drukring achter het krukastandwiel die de problemen veroorzaakte. Heb er een nieuwe ingeplaatst en rij inmiddels al twee dagen zonder lekkage. Dat wil zeggen niet meer via de keerringen. Zag nl. dat ik wel nog oliedruppels aan de draagbalk (achter de carter) heb hangen welke ik nog niet heb kunnen traceren waar ze vandaan komen. Om dit te kunnen zien denk ik dat ik hem nog een keer op een brug moet parkeren. Maar goed, de lekkage is niet van dien aard dat ik er niet mee kan rijden dus ik ben voor dit moment happy :)

Bij deze nogmaals dank aan eenieder voor jullie hulp die mede heeft bijgedragen aan het opplossen van het probleem :s

Groeten Maurice _/-\o_
 
Bovenaan