Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega B v6 in bijna nieuwstaat gered van de sloop

Berry

OOP Huisleverancier
Vorige week kwam ik op de sloop om een vectra B v6 ophalen ,wat zag ik in mijn ooghoek een hele mooie omega b v6 cd met ongeveer een ton op de teller, boekjes en documentaties[gebruiksaanwijzing voor auto, radio, afneembare trekhaak, enz]netjes in het dashboardkastje.
Een hele strakke auto geen deuken of krassen alleen wat roest aan de deuren.
Prijs overeen gekomen en gelijk meegenomen.Afgelopen maandag mee naar de rdw geweest en sinds vrijdag staat hij weer op kenteken. :)
IMAG0110.jpg

IMAG0111.jpg
 

Berry

OOP Huisleverancier
Jongens de foto,s volgen moet er effe een paar maken ,maar als ik uit mijn werk kom is het alweer donker
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ben vanavond even met Jan Wieger [hier ook op het forum]bezig geweest met de op-com,was benieuwt of er nog fout meldingen in zaten,maar alles was goed.
Puntjes wat ik nog moet doen is de uitlaat vervangen [auto is opgetild met de heftruk]dus mijn einddemper is krom,verder gelukkig nergens beschadigd,en beginnende roest aan de hoekjes van de achter deuren laten bij werken.
En verder rijdt ie zo heerlijk

gr Berry
 

Berry

OOP Huisleverancier
Zaterdag heb ik een orginele afneembare trekhaak gekocht en die wilde ik vanmiddag monteren,de gaten zaten al in de auto dus ik de plaat van de trekhaak in de kofferbak gelegt ,zitten de gaten van de bodum ten opzichten van de plaat en halve cm verkeerd.De 3 gaten van het opstaande randje passen wel,wat ik zeer vreemd vind is dat de plaat krom is ,ik kan bijna mijn vingers er onder doen lijkt mij niet goed,effe een foto bij het praatje
IMAG0146.jpg

IMAG0152.jpg

IMAG0147.jpg

lijkt mij niet tehoren maar er valt niets aan de plaat tezien hij is nergens beschadingd :(
 
Volgens mij hoort die plaat recht te zijn.
Ik vind het ook een rare kromming... heb je hem zelf onder de vorige Omega vandaan gehaald ?
Lijkt mij gewoon een verkeerde manier van demonteren of de vorige Omega heeft van achter een duwtje gehad...
Die afwijking in de gaten zit hem dan ook in het feit dat de gaten in de plaat te ver naar achteren zitten ? Dat zou onderbouwen wat ik hierboven vermoed.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hoort recht te zijn inderdaad.

Ik denk met Ruud dat hij een tikje van achteren gehad heeft, dit krijg je niet zomaar voor elkaar met demontage.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ik was er al bang voor ,heb de trekhaak via marktplaats gekocht,En geen tel nr van de beste man weet wel waar die woont maar als ik daar weer helemaal naar toe moet rijden schiet dat ook niet op ,zal vanmiddag hier is op de sloop kijken.
Gr Berry
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Peter, die was verschrikkelijk droog _O- _O- :f
Maar ik vrees dat zo'n plaat toch wel wat geweld kan verdragen... (1600kg trekkracht)
 

Berry

OOP Huisleverancier
Heey Vega das een goeie,heb het geprobeert op het werk maar ben niet tevreden over het resultaat er blijft spanning op staan.
Maar heb gisteren een rechte plaat opgehaald dus we gaan het weer proberen. 8)
 

Joep

Verbannen
Toen ik mijn trekhaak demonteerde (dezelfde als die Berry heeft) heb ik die plaat laten zitten, gewoon alleen de trekhaak verwijderd, en de bouten teruggedraaid (met nieuwe moeren, want die bleven in de trekhaak zelf achter) Ik dacht dat die plaat juist diende als versteviging voor de achterbak... Maar het klinkt logischer om te zeggen dat die plaat is om de krachten op te vangen die op de trekhaak kunnen staan. ;)

Succes ermee in elk geval Berry! :)
 
Bovenaan