Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega B versus S70 T-5...

Inmiddels hebben de Omega en ik zo'n 1500 km samen afgelegd. Een olielek (carterpan pakking) lijkt gedicht (en zonder nieuwe pakking), olie en filters zijn vers. Bougies en kabels, 1 kabel brak spontaan toen ik hem los haalde, zijn vernieuwd en het gasklep huis is schoon. Al met al loopt de 2L 16 klepper nu een stuk beter. Al blijft het voor mij het meest teleurstellende onderdeel van de hele auto. Hij gedraagt zich als een echter 16 klepper met weinig vermogen onderin. Ik heb een rustige rijstijl en die past er niet echt lekker bij. Daar wint de S70 met een straatlengte.
De Volvo verliest op bouwkwaliteit. In '98 was Volvo zeker geen premium merk, in mijn ogen zijn ze dat nog altijd niet. Adam de Omega kraakt niet, rammelt niet en ik vind een achterwielaandrijver veel prettiger sturen. De Volvo wint dan weer op zitpositie / stoelen. De sport stoelen zijn fijn, maar het zijn gewoon geen Volvo stoelen.
Ik ga van de week Opel Classic bezoeken, mijn eerste langere tocht met Adam.
Omega B versus S70 T-5 is eigenlijk geen vergelijking. Het zijn gewoon compleet andere auto's. De Volvo, dit is in mijn ogen de laatste echte Volvo, Bjorn is nog net van voor de Ford periode, is veel meer een karakter bak. Als vervoermiddel vind ik de Omega prettiger: hij rijdt makkelijk, heeft erg veel ruimte en is comfortabel. Heb ik al een voorkeur? Nog niet echt...
 
Bovenaan