Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega start lastig bij koude start

Een klein vraagje, sinds afgelopen dagen start mijn omega moeizaam als hij koud is en loopt laag. Na een keer even gas geven loopt de motor weer normaal op koud start en later loopt de motor normaal.

Het probleem doet zich pas voor sinds dat ik weinig meer met de Omega rij (enkel in het weekend) en de omega staat iets schuin ( voor op het stoepje, en achteruit op een schuin parkeervak ).

Nu twijfel ik of dit een vuiltje in het brandstofsysteem is of een slecht wordende bobine of brandstofpomp. Klopt het trouwens dat je het issolatiemateriaal onder de parafaan moet verwijderen omdat zich hierin vocht ophoopt wat op de bobine gaat druppelen waardoor deze kapot gaat?

Alvast bedankt en hoop niet dat dit weer n dure ingreep word :(
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is alleen nodig als de isolatie gescheurd is en daardoor water doorlaat.

Bobines gaan ook stuk door ouderdom, zitten op zo'n beetje de warmste plaats wat niet meehelpt. Ik zou daar eerst wat aan doen, beetje lullig als hij doorslaat en je op 5 cilinders komt te rijden. Dat vind o.a. je katalysator niet grappig. Als de bougiekabels net zo oud zijn zou ik overwegen die meteen mee te nemen.
 
De issolatie laat inderdaad hier en daar n beetje los.. verder buiten het soms moeilijk starten loopt hij gewoon netjes op 6 cilinders en als hij warm is start hij probleemloos.
Bougiekabels zijn ongeveer 4 maanden geleden al vervangen in verband met uitdroging. Ben alleen benieuwd waar t slecht starten ineens vandaan komt.
 
Eventueel laten uitlezen kan geen kwaad. Wie weet is er een sensor slecht? Of een vacuum-slangetje dat los is geschoten of gescheurd is. Vervelende storingen kun je krijgen.
 
Bovenaan