Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega start niet meer

Slecht einde van 2015,starte vanmorgen de omega en hij sloeg netjes aan,liep even en sloeg weer af.
Weer geprobeerd hem te starten maar niks meer.Nu afgesleept naar garage.Nog meer slecht nieuws de jongens hadden vandaag al vrij.Dus afwachten wat het is.Heb nog wel vanalles geprobeerd ,maar niks hielp.
Denk zelf nokkenas/krukas sensor,maar ja het is nu even afwachten.
Iedereen alvast een gelukkig en een (o)mega 2016.
Groeten Henk.
 

ommie b2

Heer van Stand
He Jasses dat is helemaal niet leuk en helemaal vervelend dat je nu moet wachten tot iedereen weer aangetreden is in het nieuwe jaar.
Des ondanks toch een fijne jaarwisseling

Toedels Yvonne
 

Joep

Verbannen
Balen zoiets op oudjaarsdag!
Dennis Hessels heeft een nokkenassensor te koop bij te koop aangeboden. Nu je toch moet wachten is dat misschien een optie?
Ik verdenk eerder je bobinebrug die overleden is. Deze heeft Dennis ook nog.
Verder kan het ook de brandstofpomp zijn of je krukassensor.

Hopenlijk is het iets relatief simpels.

Succes en een goed uiteinde.
 
Joep zei:
Balen zoiets op oudjaarsdag!
Dennis Hessels heeft een nokkenassensor te koop bij te koop aangeboden. Nu je toch moet wachten is dat misschien een optie?
Ik verdenk eerder je bobinebrug die overleden is. Deze heeft Dennis ook nog.
Verder kan het ook de brandstofpomp zijn of je krukassensor.

Hopenlijk is het iets relatief simpels.

Succes en een goed uiteinde.
Ja dat had ik al gelezen Joep.Ik wacht even af wat ze ontdekken.Het is niet zo dat ik zonder auto zit,rij nu met de Vito rond.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr Henk
 
Vanmorgen even bij de omega geweest. Ze hebben het euvel gevonden, het blijkt de brandstofpomp te zijn ???????Zit in/bij de benzinetank ????????????? Als alles goed ga dan kregen ze morgen de nieuwe brandstofpomp binnen. Dus als meezit kan ik morgenavond weer rondrijden.Heb alleen de prijs nog niet gevraagd,maar ja zonder pomp rijd ti ook niet _O- _O- .
Gr Henk
 

Andrew

600.000
Heb ook ooit met de Omega een overleden brandstofpomp gehad, op zaterdagavond halverwege Frankrijk op de thuisreis na een vakantie, inclusief caravan erachter. Stoppen om een hapje te eten en na een half uur zo dood als een pier. Die Franzosen kennen geen handige wegenwachters maar alleen een afsleepdienst, dus gedropt op het parkeerterrein van de lokale Opel-garage (hoe onwaarschijnlijk in Frankrijk, maar dat was maar 5 km of zo). Kon toen tot maandagmorgen wachten waarna een monteur de pomp provisorisch (lees: een klap op zijn kop met een steeksleutel) weer tijdelijk aan de praat kreeg. De hele terugreis is de motor toen niet meer stop gezet (zelfs niet bij het tanken) en eenmaal thuis aangekomen was de pomp na 1 x stilzetten van de motor wederom niet van plan om te doen waar ie voor gemaakt is, namelijk benzine verpompen. Ik was toen dik € 400,- armer.

Andrew
 
Andrew zei:
Heb ook ooit met de Omega een overleden brandstofpomp gehad, op zaterdagavond halverwege Frankrijk op de thuisreis na een vakantie, inclusief caravan erachter. Stoppen om een hapje te eten en na een half uur zo dood als een pier. Die Franzosen kennen geen handige wegenwachters maar alleen een afsleepdienst, dus gedropt op het parkeerterrein van de lokale Opel-garage (hoe onwaarschijnlijk in Frankrijk, maar dat was maar 5 km of zo). Kon toen tot maandagmorgen wachten waarna een monteur de pomp provisorisch (lees: een klap op zijn kop met een steeksleutel) weer tijdelijk aan de praat kreeg. De hele terugreis is de motor toen niet meer stop gezet (zelfs niet bij het tanken) en eenmaal thuis aangekomen was de pomp na 1 x stilzetten van de motor wederom niet van plan om te doen waar ie voor gemaakt is, namelijk benzine verpompen. Ik was toen dik € 400,- armer.

Andrew
400 euro voor alleen de pomp? Dat is serieus geld voor een pomp. We wachten het af Andrew, van de week weet ik meer.
Hou jullie op de hoogte.
Henk.
 
Reservepomp mee op vakantie dus.........................hoewel...................de Ludolfs zitten om de hoek van ons vakantie adres :P :P
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ook een keer gehad, had gelukkig nog wat reserve pompen liggen dus dat was snel verholpen.
 

Andrew

600.000
Boes zei:
400 euro voor alleen de pomp? Dat is serieus geld voor een pomp. We wachten het af Andrew, van de week weet ik meer.
Hou jullie op de hoogte.
Henk.

Ik had er gisteren nog wat bij moeten vermelden. Normaal is het hooguit een uurtje werk, bij mijn Omega een veelvoud daarvan. Ik had namelijk de pech, dat het luikje in de achterbakbodem om bij de pomp te komen (stationwagon) niet bereikbaar was, doordat daaroverheen het gastankframe + gastank zit. In Frankrijk konden ze volstaan met alleen de gastank even losmaken en opzij draaien, dat luikje kon toen net een stukje open om een tik op de pomp te geven. Terug in Nederland moest het complete gastankframe eruit om de pomp te kunnen wisselen en dat leverde de nodige problemen op met vast gerotte moeren waar ze nogal veel tijd mee bezig geweest zijn. Dus bij mij zat er onevenredig veel arbeidskosten in de totaalprijs.

Andrew
 
Net de omega weer opgehaald. Hij start en loopt weer goed d:)b .Weet nog niet precies de prijs, maar ik weet dat een Bosch pomp 280 euro kost. En een Myle pomp 180 euro kost de prijzen zijn ex BTW denk ik. Nu heb ik een ander probleempje, nu zakt m`n motorkap(gasveren versleten).Dus nu weer op zoek naar 2 gasveren(zal Berry eens vragen).Of misschien heb Vega nog iets onder z`n bed liggen? Andrew ik heb geen gastank,dus de uren zullen wel meevallen.
Gr Henk
 

ommie b2

Heer van Stand
Fijn dat de omega weer goed rijdt. Bij ons was het inderdaad ook de benzinepomp in de tank toen. Geen idee van de kosten, was begin 2014 en die rekening zit ergens in het papieren archief. Was hier op het dorp, dat weet ik nog wel;)

Toedels Yvonne
 
Bovenaan