Niet starten en bak in nood!
Hallo mannen,
Ik heb een kleine twee weken een Omega B2 Caravan 2.6 V6 met 122000 km op de teller van 2001. Rijdt geweldig, zweeft een beetje van voren maar ik was van plan de draagarmen van Ebay te bestellen en hem te laten uitlijnen. Echt genoten van de wagen (foto's moet ik nog gaan plaatsen) Ziet er van binnen en van buiten puik uit ik was heel blij.
Maar nu heb ik een heel ander probleem, gisteren om 19.00 de auto geparkeerd alles goed. Om 22.00 uur wilde ik de wagen starten maar er gebeurde nix. Wel contact, alle lampjes aan maar het verende gedeelte van het contactslot resulteerde in absolute stilte. Deze morgen op onderzoek, eerst het slot zelf gereinigd, bleef bij de ander Omi wel eens hangen. Geen resultaat.
Allerlei zekeringen nagezien niets bijzonders. Mijn buurman (ex opel monteur) dacht dat de start motor misschien us was. Een plus 12 volt draadje erop aan gesloten, contact aan en de motor startte bij de eerste slag. Op aanraden van de buurman, elektrisch startschakelaar achter het startslot vervanger. 50 eu, wel gratis gemonteerd door zijn oude baas, netjes, dank u wel.
Op weg naar die garage reed de auto wel maar de bak schakelde niet. Heel langzaam met weinig tractie wegkomen en de lampjes TC (tractie control) en motorstoring (autootje met pijl door het dak). Na de montage van de nieuwe startschakelaar wilde de Omi nog steeds niet starten. De TEC er aan en die las uit dat de selector van de automatische bak storing gaf.
Onder de wagen hingen een paar losse draden (3 doorgesneden draden) en de opelmonteur zei dat de andere bedrading er niet origineel uitzag. Als ik achteruit rijdt lijkt de tractie normaal, als ik in Drive ga wil de wagen optrekken maar lijkt het of die onmiddellijk "" uit de versnelling" valt, ik kan het niet beter beschrijven. Daarna met veel toeren heel traag opgang komen.
Wat nu te doen, kan iemand mij helpen met raad en misschien zelfs helpen met sleutelen??
Hoe lang kan je rijden met de bak in nood??
Alvast dank
Rob vK
Hallo mannen,
Ik heb een kleine twee weken een Omega B2 Caravan 2.6 V6 met 122000 km op de teller van 2001. Rijdt geweldig, zweeft een beetje van voren maar ik was van plan de draagarmen van Ebay te bestellen en hem te laten uitlijnen. Echt genoten van de wagen (foto's moet ik nog gaan plaatsen) Ziet er van binnen en van buiten puik uit ik was heel blij.
Maar nu heb ik een heel ander probleem, gisteren om 19.00 de auto geparkeerd alles goed. Om 22.00 uur wilde ik de wagen starten maar er gebeurde nix. Wel contact, alle lampjes aan maar het verende gedeelte van het contactslot resulteerde in absolute stilte. Deze morgen op onderzoek, eerst het slot zelf gereinigd, bleef bij de ander Omi wel eens hangen. Geen resultaat.
Allerlei zekeringen nagezien niets bijzonders. Mijn buurman (ex opel monteur) dacht dat de start motor misschien us was. Een plus 12 volt draadje erop aan gesloten, contact aan en de motor startte bij de eerste slag. Op aanraden van de buurman, elektrisch startschakelaar achter het startslot vervanger. 50 eu, wel gratis gemonteerd door zijn oude baas, netjes, dank u wel.
Op weg naar die garage reed de auto wel maar de bak schakelde niet. Heel langzaam met weinig tractie wegkomen en de lampjes TC (tractie control) en motorstoring (autootje met pijl door het dak). Na de montage van de nieuwe startschakelaar wilde de Omi nog steeds niet starten. De TEC er aan en die las uit dat de selector van de automatische bak storing gaf.
Onder de wagen hingen een paar losse draden (3 doorgesneden draden) en de opelmonteur zei dat de andere bedrading er niet origineel uitzag. Als ik achteruit rijdt lijkt de tractie normaal, als ik in Drive ga wil de wagen optrekken maar lijkt het of die onmiddellijk "" uit de versnelling" valt, ik kan het niet beter beschrijven. Daarna met veel toeren heel traag opgang komen.
Wat nu te doen, kan iemand mij helpen met raad en misschien zelfs helpen met sleutelen??
Hoe lang kan je rijden met de bak in nood??
Alvast dank
Rob vK