Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ook maar eens voorstellen. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

ik ben Stefan, ben 19 jaren jong en heb sinds vanmiddag een Opel Omega 2.2 uit 2001 in bezit.

Mijn eerste auto was een Rover 216 uit 1999 die mij tot op heden altijd goed beviel. Dit was een auto op LPG omdat het toch wel een stuk scheelt met benzine.
Het is een licht autootje maar toch heeft hij 111PK. Dat kun je ook goed merken, het is een lekker snelle auto. Maar omdat ik iets groter wou rijden en een iets sterkere auto wou hebben ben ik op zoek gegaan op internet. Omdat ik al een Rover had en die mij goed beviel ben ik eerst gaan kijken naar een Rover 45 en Rover 75, maar dat aanbod op LPG is zo klein dat ik verder ben gaan kijken.

Uiteindelijk ben ik bij een Omega uit gekomen. In de eerste instantie was ik nooit zo gecharmeerd door opel omdat we eerder zelf een nieuw type Corsa hebben gehad en die gewoon traag was. Een Astra vond ik veel te simpel van binnen en een Vectra was het eigenlijk ook net niet. Maar toen ik de Omega van binnen zag was ik meteen verkocht! Lekker brede middenconsole met dubbel din radio, mooi klokken setje en gewoon een lekker dikke auto met een redelijk sterke motor. Toen ben ik verder op internet gaan kijken naar een Omega op LPG vanaf 2001 met minder dan 200.000 op de teller.
Na lang wikken en wegen heb ben ik wezen kijken naar een auto uit 2001 met 163.000 KM op de teller. Hij was ietsjes boven mij budget maar toch wezen kijken.
Al met al stond de auto mij wel aan. Lekker ruim van binnen, lekker groot, motor die sterk genoeg is. Dus uiteindelijk aan het onderhandelen geweest en heb de auto kunnen kopen voor 3200 met 4 nieuwe michelin banden en een nieuwe APK. Zaterdag kan ik de auto ophalen. Ik zie er nu al naar uit.

De Omega kost mij per maand wel €160 meer dan de Rover. Maar dat heb ik er wel voor over, ik weet niet of ik dat nog steeds denk na een paar maand, maar dat zien we dan wel weer.

Hopelijk kan ik op dit forum terecht met al mijn vragen en problemen.

Mvg.
Stefan

Een paar foto's:
860299_492857614082846_511809490_o.jpg

858714_492857744082833_218392520_o.jpg

857358_492857334082874_471566051_o.jpg

857881_492857477416193_883990174_o.jpg
 

Andrew

600.000
Welkom als Omega-rijder en dit forum zal zeker bijdragen om je vragen en problemen op te lossen. Voor een LPG-wagen niet echt veel km's, dus daar kun je nog lang plezier van hebben. En zo te zien de basis-uitvoering, dus als je er lol in hebt, dan kun je nog heel veel upgrades gaan doen :)

Andrew
 
Welkom op het oop. Hier vindt je eigelijk wel alles wat je wilt weten en als er iets niet staat plaats het in de juiste rubriek en je krijgt zeker weten antwoordt.
 
Het is volgens mij de Elegance versie.
Maar op google kon ik niet echt vinden welke versies er nu zijn en wat de verschillen zijn.
Hebben jullie daar een linkje voor of weten jullie dat zo uit het hoofd?
 
StefanS zei:
Het is volgens mij de Elegance versie.
Maar op google kon ik niet echt vinden welke versies er nu zijn en wat de verschillen zijn.
Hebben jullie daar een linkje voor of weten jullie dat zo uit het hoofd?

Welkom Stefan

Met een Elegance uitvoering zou je dan o.a. Xenon met koplampsproeiers en mistlampen moeten hebben, en zaken zoals houtinleg verlichte make up spiegels in de zonnekleppen en leeslampjes achterin en lichtmetalen wielen en voor en achter electrische ramen.

vr gr Hugo
 
welkom op het forum, ik denk dat andrew zijn bewering juist is getuige de wieldeksels en zo te zien 15 inch velgen en geen mistlampen voor
 
StefanS zei:
Staat wel in de advertentie :o

Verkopers zetten vaker zaken in advertenties die niet kloppen maar alleen al leuk klinken.
StefanS zei:
Maar dat maakt me ook niet zoveel uit. Hij is nu al zoveel luxer dan mijn Rovertje. :D
Enige dat ik niet heb in de Opel maar wel in de Rover is lederen bekleding.

Ik voel in mod aankomen. *O* *O* *O*
 
P.H. zei:
Stefan,

welkom en veel succes met je omega . lekker weinig km op de teller d:)b
Dat is ook meteen de reden dat ik iets over mijn budget gegaan ben.
De gas installatie is pas na 2007 ingebouwd. Precieze datum weet ik (nog) niet. Het bouwjaar van de tank is 2007 namelijk.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
welkom hier Stefan,

eem mooie aanwinst voor jou en voor het oop forum _/-\o_

inderdaad, ben ik met je eens dat een echte auto, een brede midden console moet hebben 8)


grt. Hans
 
Hallo Stefan,

Een intro zoals het hoort. Leuke binnenkomer :)
Zoals al eerder geoppert: ik voel een aantal modificaties aankomen (lees de privé-collectie er maar eens op na :f ).

Veel plezier aan boord en uiteraard helpen we waar we kunnen :Y
:w Ruud
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan