Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

OOP Detailing Trio v.s. Design Edition

B-Buster

Medewerker
Administrator
Gisteren hebben Walter, Sjors en ik de Omega van Walter onder handen genomen.

Voor mij de eerste keer dat ik deze Design Edition in het echt tegen kwam. Wat een mooie auto, goed dat deze bij een liefhebber als Walter terecht is gekomen. d:)b

Toen ik rond 9u arriveerde hadden Walter en Sjors het DAP object al gefoamed en moest er nog gewassen worden. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn Omega meteen ook even te wassen.

Sjors doet een poging swirls te vinden bij mijn Omega..
IMG_1268m.jpg


Tja.. _O-
IMG_1271m.jpg

IMG_1272m.jpg


Zelfde test bij het onderwerp van die dag
IMG_1280m.jpg


Dat levert interessanter materiaal op
IMG_1286m.jpg

IMG_1287m.jpg


Kleien
IMG_1296m.jpg


En wat zagen we toen met behulp van wat sterke lampen...
IMG_1300m.jpg

IMG_1305m.jpg

IMG_1306m.jpg


Geweldig uitgangspunt om er wat moois van te maken dus. *O*

Ondertussen aan de zijlijn...
IMG_1311m.jpg


Verschil moet er wezen _O-
IMG_1312m.jpg


Gezien de hoeveelheid krasjes/swirls was een vrij grof begin wel noodzakelijk. Na een testspot bleek Monello Inizio op oranje pad de juiste beginstap. Daarna gevolgd door Mezzo op oranje en Finale op wit.

Na 1 hit Inizio @ oranje:
IMG_1325m.jpg


50/50:
IMG_1338m.jpg


Daarna Mezzo @ oranje, krassen weg, lak spiegelt al goed maar mist nog wat detail door de vrij grove polijstmiddelen:
IMG_1336m.jpg


Dat alles met 4 DAP's
IMG_1340m.jpg

IMG_1341m.jpg


En een padwasher.. toch wel erg handig om lekker snel door te kunnen werken
IMG_1342m.jpg


Na het polijsten was het tijd voor een rondje Black Hole en werd deze daarna afgetopt met de Collinite 915 wax. Hier aan het curen:
IMG_1358m.jpg


Uiteindelijke resultaat:
IMG_1373m.jpg


IMG_1372m.jpg


IMG_1383m.jpg


IMG_1384m.jpg


IMG_1400m.jpg


Walter kan dus nog verder in stijl over straat. Was een erg leuke dag zo!

Toen hadden Sjors en ik er nog geen genoeg van, en heb ik m'n Onyx nog maar even schoongemaakt.
IMG_1430m.jpg

IMG_1417m.jpg


En de motorkap van Sjors zijn GSI aangevallen. Alleen foto's van het resultaat:
IMG_1432m.jpg

IMG_1433m.jpg


Het was een productief dagje zo. :Y
 
Echt geweldig mooi resultaat!

Super mooie Omega("s)...

Vette foto ook van jouw b1 Jacco, met die weerspiegeling in het water _/-\o_


Ik ben trots op jullie!


Groeten,

Niels
 
Ze waren inderdaad goed bezig.
En Walter rijdt nu in een prachtige Design Edition rond :Y
Mét originele OOP kentekenplaathouders *O* (vóór én áchter :Y ).
Ik vind die Design velgen steeds mooier worden...
/eBay aanklikken doet :P
 
Zo, dat was mij het dagje wel afgelopen zaterdag. Al vroeg met Sjors en Jacco afgesproken om mijn B2 te gaan detailen. Een full detail kun je normaal gesproken in je eentje in ongeveer twee dagen wel doen. We waren nu met z'n drieën dus dan zou het toch wel in één dag moeten kunnen. Uiteindelijk bleek het de hele dag hard doorwerken en toen hadden we de auto gedaan tot aan de deurlijsten. Het onderste gedeelte komt dan de volgende keer.

Eerst foamen met de foamspuit van Jacco:

P8130221a.jpg


Daarna wassen en afzemen:

P8130227-a.jpg


Vervolgens de auto naar binnen waar het reinigen van de lak kon beginnen. Dat dit wel effect had blijkt uit onderstaande foto´s:

P8130237.jpg

P8130238.jpg


Daarna het polijsten van de lak.

P8130243.jpg


Daar zijn we uren mee bezig geweest. Toen we door hadden hoe we dit met z´n drieen een beetje efficient konden doen, ging het een stuk sneller. Vooral de motorkap en het dak zaten fors onder de swirls en de waskrassen, zoals op de foto´s van de andere heren wel is te zien.

Na de Monello Finale op een witte pad waren we tevreden over het eindresultaat. Daarna de Blackhole van Poorboys (een filler om de laatste kleine krasjes te camoufleren en voor de vette wetlook) en daarna een laagje Collinite 915 wax.

En uiteindelijk zag het er zo uit:

P8130245-a.jpg

P8130247.jpg


Toen was de dag al bijna om en moest ik naar huis. De beide andere heren blijken nog even te zijn doorgegaan d:)b .

Jacco en Sjors, hartelijk dank voor jullie hulp d:)b (en alle andere aanwezigen voor de morele ondersteuning en de versterking van de inwendige mens :D ).

Groet,

Walter
 
OmegaUser zei:
Zo, dat was mij het dagje wel afgelopen zaterdag. Al vroeg met Sjors en Jacco afgesproken om mijn B2 te gaan detailen. Een full detail kun je normaal gesproken in je eentje in ongeveer twee dagen wel doen. We waren nu met z'n drieën dus dan zou het toch wel in één dag moeten kunnen. Uiteindelijk bleek het de hele dag hard doorwerken en toen hadden we de auto gedaan tot aan de deurlijsten. Het onderste gedeelte komt dan de volgende keer.

Eerst foamen met de foamspuit van Jacco Ruud:

P8130221a.jpg


*knip*
Jacco heeft een HD-spuit ;)
 
zo dan.... dat is een heel mooi resultaat.
Denk dat ik er ook maar eens aan moet geloven om mijn wagen zo te (laten) poetsen..... heb er zelf namelijk niet echt het geduld voor
 
elrenegado zei:
zo dan.... dat is een heel mooi resultaat.
Denk dat ik er ook maar eens aan moet geloven om mijn wagen zo te (laten) poetsen..... heb er zelf namelijk niet echt het geduld voor


Ach zoiets moet je gewoon doen ! eenmaal de smaak te pakken dan gaat het best hoor ! en de vooruitgang dat geeft voldoening en doorzetting ;)
Dit zijn dingen die je niet wilt betalen, hier zitten zoveel uren in ! met drie man zijn we zo'n +/- 8uur bezig geweest das 18uur in totaal.. en dan hebben we de bumpers en de onderkanten van de deuren langs zei niet eens kunnen doen, daar Walter s'avonds nog een verjaardag had.

Dat word nog een vervolg ;)
 
Sjors-V6 zei:
elrenegado zei:
zo dan.... dat is een heel mooi resultaat.
Denk dat ik er ook maar eens aan moet geloven om mijn wagen zo te (laten) poetsen..... heb er zelf namelijk niet echt het geduld voor


Ach zoiets moet je gewoon doen ! eenmaal de smaak te pakken dan gaat het best hoor ! en de vooruitgang dat geeft voldoening en doorzetting ;)
Dit zijn dingen die je niet wilt betalen, hier zitten zoveel uren in ! met drie man zijn we zo'n +/- 8uur bezig geweest das 18uur in totaal.. en dan hebben we de bumpers en de onderkanten van de deuren langs zei niet eens kunnen doen, daar Walter s'avonds nog een verjaardag had.

Dat word nog een vervolg ;)

Dat maakt 24 uur 8)7

Maar dat ziet er zeker goed uit :9~ , nog foto's van het interieur ?
 
Het is een oud topic maar bij de start van jullie werk waren het al mooie Omega's maar wat een metamorfose hebben jullie Omega's ondergaan.
 
Bovenaan