We hebben weer een logé @ OOP HQ: de B2 DTI met 3.0 BMW blok van @clach
Deze heeft een drankprobleem ontwikkeld: de koelvloeistof ging er bijna net zo snel weer uit als dat je het erin goot. Radiateur bleek een scheur van 10cm te hebben.
Even vervangen? Helaas is het originele partnummer van Opel niet meer leverbaar, het doorverwijsnummer van een alternatieve leverancier leverde een model op met te grote diameter slangaansluitingen dus dat ging niet passen. De onderdelenleverancier kwam er niet uit, dus zelf maar gaan vergelijken en een passende gevonden.
Ook was het verzoek de motorsteunen te vervangen. Dat is een mooie combinatie, want voor die actie moet de motor opgetakeld worden = koelslangen en luchtbuizen afkoppelen.
De DTI heeft een visco fan en een extra shrout op de radiateur, dus eigenlijk is er geen plaats om te demonteren zonder die fan te demonteren. Toch geprobeerd die tools niet te hoeven kopen en toch gelukt.
Toen weer tijd voor een kofferbak met onderdelen (dat schiet wel op met zo'n grote doos )
Flink wat KVS aangezien er water in is gegaan, dus dat wordt spoelen en daarna afvullen.
Maar eerst die motorsteunen, dat was een aardige strijd aangezien het allemaal erg volgebouwd zit en niet alles meer origineel is.
Motor een stukje omhoog getild zodat alles los kan:
De rechter motorsteun was naast een flink stuk ingezakt iook opengescheurd en leeg aan het lekken, deze was helemaal gaar:
Links niet lek, wel ook een flink stuk ingezakt:
De nieuwe erin en vastgezet, toen waren we weer 7u verder en besloten de rest met verse energie volgend weekend af te maken.
Deze heeft een drankprobleem ontwikkeld: de koelvloeistof ging er bijna net zo snel weer uit als dat je het erin goot. Radiateur bleek een scheur van 10cm te hebben.
Even vervangen? Helaas is het originele partnummer van Opel niet meer leverbaar, het doorverwijsnummer van een alternatieve leverancier leverde een model op met te grote diameter slangaansluitingen dus dat ging niet passen. De onderdelenleverancier kwam er niet uit, dus zelf maar gaan vergelijken en een passende gevonden.
Ook was het verzoek de motorsteunen te vervangen. Dat is een mooie combinatie, want voor die actie moet de motor opgetakeld worden = koelslangen en luchtbuizen afkoppelen.
De DTI heeft een visco fan en een extra shrout op de radiateur, dus eigenlijk is er geen plaats om te demonteren zonder die fan te demonteren. Toch geprobeerd die tools niet te hoeven kopen en toch gelukt.
Toen weer tijd voor een kofferbak met onderdelen (dat schiet wel op met zo'n grote doos )
Flink wat KVS aangezien er water in is gegaan, dus dat wordt spoelen en daarna afvullen.
Maar eerst die motorsteunen, dat was een aardige strijd aangezien het allemaal erg volgebouwd zit en niet alles meer origineel is.
Motor een stukje omhoog getild zodat alles los kan:
De rechter motorsteun was naast een flink stuk ingezakt iook opengescheurd en leeg aan het lekken, deze was helemaal gaar:
Links niet lek, wel ook een flink stuk ingezakt:
De nieuwe erin en vastgezet, toen waren we weer 7u verder en besloten de rest met verse energie volgend weekend af te maken.