Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

opel mp3 radio ???

hoi kort vraagje:

Is er een opel radio compertible met de omega stuurbediening en/of display die ook mp3 afspeelt?

van bv een agila vectra of astra ??

ben die grote hoop met cd`s wel beu in de auto eigenlijk.

heb een oplossing aangeboden gekregen van parrot maar dan heb ik weer een losse display.
ben ik geen fan van, als het orgineel kan dan graag.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Met originele Opel radio's is dat niet mogelijk.

Gebruik de zoekfunctie even, hier zijn al diverse topics over.
 
en de cd30???

ik heb nu de forum doorzocht op mp3 en deze geeft hij aan bij de zoekresultaten.
En wat doet het dan eventueel wel en niet ???
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Alle nieuwere radio's zien er hetzelfde uit, maar dat is slechts tot aan de ISO stekker.
Vanaf daar gebeurd er veel te veel over de CAN bus die gelukkig nog niet in onze Omega's aanwezig is ;)
 
De Parrot MKi9200 is een mooie oplossing. Er zijn er ook die een extra radio in het dashboardkastje bouwen. Bediening werkt vervolgens met de stuurwielbediening.
 
kijk dat is al een anwoord waar ik iets mee kan.

Ik heb namelijk de zoek functie gebruikt met als zoekterm mp3 (waar het hier tenslotte om gaat). Nou probeer het maar maar dan krijg je geen zinnig resultaat. dus voordat het makkelijkste antwoord "gebruik de zoekfunctie" gegeven word aan een newbie, denk even na aub.

Hiermee wil ik niet erg arrogant overkomen ofzo maar ik google en zoek me suf naar een oplossing terwijl iemand met de juiste kennis en ervaring het antwoord vaak voor handen heeft.
Ik ben me ervan bewust dat heel vaak vragen al beantwoord zijn hoor, maar het valt niet altijd mee om ze terug te vinden.

Om terug te komen op het anwoord betreffende de radio in het dashboard kastje.

Kan ik dan wel de display gebruiken van de auto?? (zal waarschijnlijk wel niet.)

Is er een 2 din radio in de handel die eventueel de dispay niet gebruikt maar dan wel de stuurbediening en laat deze dan verder de boordcomputer met rust, blijft deze dus werken ??.

en het dashboard kastje is een spaarzaam iets (want het rotding is al zo klein, hahaha).
 
Tja, als je alle antwoorden aangereikt wilt hebben, is een zoekfunctie nutteloos.
Ik heb dat antwoord, wat ik je boven presenteerde, ook gewoon via de zoekfunctie en met de term 'MP3' opgezocht (heb je de link, die ik daar heb neergezet ook aangeklikt?).
Ja, je moet soms wat langer bladeren en lezen. Maar dat kan je juist ook op andere ideeën brengen.
En je mag best arrogant zijn... dat ga ik namelijk toch winnen _O-

Zo weet ik dat de oplossing van Mark niet zonder solderen mogelijk is.
Hierdoor verlies je andere functies. En nee, in zijn oplossing is het gebruik van het (originele) display niet mogelijk.
Janneman heeft daarentegen een compleet andere radio erin gehangen, met DVD, eigen scherm, SWB en zo verder.
Zo is er ook nog een oplossing om een FM-modulator er tussen te zetten. Iets waar ik zelf al enige ervaring mee heb (gehad) en anderen niet aan wil raden.
Hangt echter weer af van de acceptatie-grens die een ander heeft. Ik vond het persoonlijk niets.
Het is maar net wat jij wilt. Zoeken en (veel) lezen ontkom je dan niet aan.
 
T is maar dat je het zeker weet 8)

Het kan wel zonder solderen. Die Parrot. De stekker aan de achterzijde kan ook gebruikt worden. Hoewel de stekker van de bekabeling deze niet gebruikt (niet bezet zijn), kun je deze stekker ook aanpassen door er 3 kleine stekkertjes op bij te steken. Omdat ik deze stekkers niet had en op dat tijdstip de winkels gesloten waren, heb ik voor solderen gekozen.

Het display blijft functioneren wanneer je de radio er uit neemt. De bediening is echter niet meer mogelijk. Dat maakt het voor mij in ieder geval niet interessant.
Het display ondersteund enkel de geïntegreerde radio, aftermarket radios worden niet ondersteund. In de Vectra C kan het weer wel ivm canbus aansturing.
Stuurwielbediening is op veel andere merken (radio's) te krijgen. Meestal met een adapter.

Ruud heeft dus wel gelijk. Helaas is er geen eenvoudige manier met enkel voordelen.

De Parrot werkt goed. Ik ben alleen niet zo blij met het extra display dat je nodig hebt. Hoewel klein en goed af te lezen, doet het wel afbreuk aan een opgeruimd origineel interieur. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het display weg te stoppen ergens maar het bevat soms wel nuttige informatie. Ik ben er nog niet aan uit. Wel blijft de parrot zeker. De geluidskwaliteit is er erg op vooruit gegaan.

Wanneer de geluidskwaliteit geen pre is, kun je ook eenvoudiger werken. Je kunt de parrot er dan gewoon (niet zelf geprobeerd) tussen klikken. De speakers worden dan rechtstreeks aangestuurd door de parrot wanneer deze actief is voor de karkit functie of met het afspelen van mp3's.
 
nou das een hele puist met informatie, dan zal het waarschijnlijk een aftermarket 2din radio worden met bleutooth functie en navigatie pioneer 900 oid. jammer dat de display dan niet meer werkt maar dat de boordcomputer gewoon blijft werken is wel een voordeel. en de stuurbediening, ja jammer dan moet ik mijn hand uitsteken. dat moet dan maar.

Ik wil wel een ieder bedanken voor zijn input en aangeboden oplossingen.

op naar het volgende probleem...... hahaha
 
Vergeet niet dat wanneer je de radio vervangt, ook de bediening voor je boordcomputer moet missen. Foutmeldingen kun je dus niet meer wegklikken. Ook niet de waarschuwing voor gladheid met koud weer. Je kunt de boardcomputerfuncties ook niet meer resetten (gemiddeld verbruik, afgelegde kilometers etc).

Laat ons ook even weten wat je uiteindelijk gedaan hebt en hoe het bevalt. Mogelijk hebben andere bezoekers daar baat bij. Ervaringen worden altijd gewaardeerd.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Alle bordcomputer en Check Controle en Xenon functies kan je met de Tech 2 uitlaten schakelen.
Het enige wat je dan overhoudt is een zeer dure temperatuuraanwijzer. 8)7
 

Vega

Medewerker
Administrator
erik76 zei:
:? :? :?

De boordcomputer schakel ik toch met de knopjes op de ruitenwisser ???

Ik had het over een CID (Color Info Display) 8)7 bij een MID of een TID werkt het allemaal wat anders, inderdaad via de knopjes op de ruitenwisserhendel.

Ik wil nog wel eens vergeten dat er ook minder luxe uitvoeringen zijn. |:(
 
Ik luister mijn MP3's over de radio via mijn telefoon. En lees m'n sms ed. via de RDS 8) Werkt prima maar zoveel telefoons met FM transmitter zijn er niet geloof ik.
 
A

Anonymous

Gast
warhamstr zei:
Ik luister mijn MP3's over de radio via mijn telefoon. En lees m'n sms ed. via de RDS 8) Werkt prima maar zoveel telefoons met FM transmitter zijn er niet geloof ik.

Hoe doe jij dat dan (enige uitleg) Alvast bedankt. _/-\o_ Ik heb een HTC HD2, en in de Omega een cd speler die het niet meer doet.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan moet je telefoon een FM frequentie kunnen uitzenden, die je weer met je radio ontvangt.

Geluidskwaliteit haalt het totaal niet bij CD kwaliteit, dus mijn keuze is het niet. Wel een aardige tussenoplossing.

Je HD2 heeft er wel wat van, maar dat is niet zonder aan de print te hobby'en te gebruiken.
 
tarzanen zei:
warhamstr zei:
Ik luister mijn MP3's over de radio via mijn telefoon. En lees m'n sms ed. via de RDS 8) Werkt prima maar zoveel telefoons met FM transmitter zijn er niet geloof ik.

Hoe doe jij dat dan (enige uitleg) Alvast bedankt. _/-\o_ Ik heb een HTC HD2, en in de Omega een cd speler die het niet meer doet.

Ik zal er als alles goed werkt een filmpje van bouwen! Gewoon voor de show dan, of je moet ook over een Nokia N900 beschikken. :')
 
Bovenaan