Na de aankoop van weer een 3.2 Omega zonder trekhaak,waar wel een boot achter moet komen te hangen heb ik bij Berry een afneembare trekhaak bestelt.Zoals altijd weer op zeer professionele wijze ingepakt door Berry werd m'n trekhaak(Oris/AK24)afgeleverd.Helaas werd duidelijk via mail dat er bij deze trekhaak GEEN sleuteltjes zaten!!Dus toen maar eens gelijk gegoogeled of ik nog aan sleuteltjes kon komen.Ik kwam uiteindelijk op deze site:
http
/www.bosal-oris.com/shop/index.php
Op deze site kun je zoeken op merk,model en heb je dan een Oris/Bosal trekhaak dan kun je ook zien dat het slotnummer tevens het sleutelnummer is.
Bij deze trekhaak was het vrij zeker dat het nummer 104(moet 3-delig cijfer zijn)was dus zo gezegd ,zo bestelt.Ik kreeg daarna een aardig mailtje terug van de 'management assistent' Juergen Scheipers.Deze vertelde me dat de reeks waaruit de sleuteltjes bestonden van 001-100 liepen...waarbij nummer 104 dus NIET bestond.
Tja,wat nu...nou nog maar eens dat slotje goed schoongemaakt en tot de conclusie gekomen dat er ECHT 1049 stond.Tijdens dit hele onderzoek werd m'n buurman ook wakker geschud want hij rijd al 5 jaar een Omega met afneembare trekhaak maar had de sleutels kort na aankoop weggegooid omdat ie nergens kon ontdekken waar ze voor waren.Dus tijdens mijn mailtje terug aan Juergen ook gevraagd om een set sleuteltjes voor m'n buurman en voor m'n eigen 2 sleuteltjes voor code 049.Het was een gok maarja...wie niet waagt.Kreeg ik gewoon een mailtje terug dat hij 2 setjes zou opsturen(voor mijzelf en de buurman)en wenste mij een prettig weekend.Enkele dagen daarna lag er een bruine envelop op de mat met 2 setjes sleutels...en zonder rekening!Je moet als je online bestelt een online formulier invullen en je moet dan betalen "nach erhalt de ware",oftewel betalen nadat je de spullen hebt ontvangen.Maar omdat ik 2 setjes had bestelt en dus maar 1x verzendkosten had,wilde ik het exacte bedrag weten.Omdat de sleuteltjes voor de buurman perfect werkte maar de mijne niet mailde ik terug naar Juergen voor alsnog de nieuwe rekening en of er geen "loper" was voor deze slotjes.Maar tijdens het wachten op mail van Juergen wel steeds het slot ingespoten met WD-40 en elke dag een paar keer gemorrelt met een sleuteltje.Wat later kreeg ik weer mail terug van Juergen of ik nog een keer m'n adres wilde doorgeven omdat ie misschien nog wel een oplossing had.Maar gisteravond gaf het slotje z'n geslotenheid op en de open en gesloten modus was een feit.
Gelijk daarna weer een mailtje naar Juergen dat als ie nog wat wilde opsturen,dit niet meer nodig was en bedankte hem voor z'n meedenken en service!Bleef er uiteindelijk 1 ding over en dat was het betalen van de rekening dus weer in deze mail gevraagd naar het eindbedrag.Vandaag kreeg ik dan het verlossende mailtje terug waarin Juergen schreef dat ie blij was dat het slotje weer open en dicht kon en dat ik de sleuteltjes maar als cadeautje moest beschouwen omdat ie niet meer wist of ie het online formulier had doorgestuurd ja of te nee....
..Toch leuk om te zien dat er nog mensen zijn die zo met je meedenken en zo'n service verlenen.
Greetz Erik.
http

Op deze site kun je zoeken op merk,model en heb je dan een Oris/Bosal trekhaak dan kun je ook zien dat het slotnummer tevens het sleutelnummer is.
Bij deze trekhaak was het vrij zeker dat het nummer 104(moet 3-delig cijfer zijn)was dus zo gezegd ,zo bestelt.Ik kreeg daarna een aardig mailtje terug van de 'management assistent' Juergen Scheipers.Deze vertelde me dat de reeks waaruit de sleuteltjes bestonden van 001-100 liepen...waarbij nummer 104 dus NIET bestond.
Tja,wat nu...nou nog maar eens dat slotje goed schoongemaakt en tot de conclusie gekomen dat er ECHT 1049 stond.Tijdens dit hele onderzoek werd m'n buurman ook wakker geschud want hij rijd al 5 jaar een Omega met afneembare trekhaak maar had de sleutels kort na aankoop weggegooid omdat ie nergens kon ontdekken waar ze voor waren.Dus tijdens mijn mailtje terug aan Juergen ook gevraagd om een set sleuteltjes voor m'n buurman en voor m'n eigen 2 sleuteltjes voor code 049.Het was een gok maarja...wie niet waagt.Kreeg ik gewoon een mailtje terug dat hij 2 setjes zou opsturen(voor mijzelf en de buurman)en wenste mij een prettig weekend.Enkele dagen daarna lag er een bruine envelop op de mat met 2 setjes sleutels...en zonder rekening!Je moet als je online bestelt een online formulier invullen en je moet dan betalen "nach erhalt de ware",oftewel betalen nadat je de spullen hebt ontvangen.Maar omdat ik 2 setjes had bestelt en dus maar 1x verzendkosten had,wilde ik het exacte bedrag weten.Omdat de sleuteltjes voor de buurman perfect werkte maar de mijne niet mailde ik terug naar Juergen voor alsnog de nieuwe rekening en of er geen "loper" was voor deze slotjes.Maar tijdens het wachten op mail van Juergen wel steeds het slot ingespoten met WD-40 en elke dag een paar keer gemorrelt met een sleuteltje.Wat later kreeg ik weer mail terug van Juergen of ik nog een keer m'n adres wilde doorgeven omdat ie misschien nog wel een oplossing had.Maar gisteravond gaf het slotje z'n geslotenheid op en de open en gesloten modus was een feit.

Gelijk daarna weer een mailtje naar Juergen dat als ie nog wat wilde opsturen,dit niet meer nodig was en bedankte hem voor z'n meedenken en service!Bleef er uiteindelijk 1 ding over en dat was het betalen van de rekening dus weer in deze mail gevraagd naar het eindbedrag.Vandaag kreeg ik dan het verlossende mailtje terug waarin Juergen schreef dat ie blij was dat het slotje weer open en dicht kon en dat ik de sleuteltjes maar als cadeautje moest beschouwen omdat ie niet meer wist of ie het online formulier had doorgestuurd ja of te nee....

Greetz Erik.