Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

parkeersensor

Hallo, is er iemand die weet hoe originele parkeersensors moet worden aangesloten?
Volgens mij zijn alle bedradingen aanwezig, maar zijn de sensors niet gemonteerd. Ik denk dus: originele sensors kopen een aansluiten!
Ik rijd een omega executive 3.0 V6 uit 2000. Alvast bedankt voor jullie tips
Groet, Jaap
 
als je kabels liggen is het inderdaad gewoon 4gaten klokken in de bumper sensors erin steken en stekkertje insteken maar dan moet je wel uitkijken, ik heb er 2met originele parkeersensoren, wel allebei verschillend dus eventjes opletten of je de juiste stekker hebt!

groetjes
 

Andrew

600.000
Ik vermoed dat er wel meer dan alleen sensoren nodig is, b.v. zoemer en stuurkastje :?

Bij mijn Omega ligt er wal al veel bekabeling voorbereid maar die kabels in elk geval niet.

Andrew
 
ja ik heb er enkel met dus ik weet niet wat er inzit als je ze niet hebt 8)

dat is het leuke aan omega dat er 'bijna' voor alles al een kabel ligt!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Bekabeling voor de parkeersensoren ligt er niet standaard in.
Tenzij ze een keer de bumper hebben vervangen en niet meer de parkeersensoren niet meer hebben terug geplaatst.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Nee, het was of fabrieksaf meebestellen of achteraf de hele set incl. bekabeling via de dealer afnemen.
 
nu kan het zijn dat ze inderdaad de bumper vervangen hebben omdat deze beschadigd was incl. sensors beschadigd en dan een nieuwe bumper gezet maar dat de vorige eigenaar de sensoren niet wilde plaatsen dan heb je geluk en anders ga je wat meer werk hebben!

ik heb trouwens nog een setje sensors liggen enkel heeft de vorige eigenaar de kabel niet losgemaakt maar gewoon overgeknipt dus er zou wel een nieuw stekkertje aan moeten!

groetjes
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dan zou als het origineel geplaatst is de PDC ecu moeten zitten achter het klepje van het linkerachterlicht aan de scharnierkant.
 

Joep

Verbannen
Vega zei:
Dan zou als het origineel geplaatst is de PDC ecu moeten zitten achter het klepje van het linkerachterlicht aan de scharnierkant.
Hoe/waar zit dit bij een sedan als het er zit?
 
Bovenaan