Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Passagiersstoel probleem

Beste mensen, ik heb een probleem.
Mijn passagiersstoel gaat niet meer helemaal naar voren...
Dit is een electrische stoel, in de goede zin van t woord...
Hij doet voorderest alles nog goed en hij gaat ook nog wel naar voor en achter, maar halverwege stopt ie dr mee.
Ik heb al een back-up onderstel aangeschaft, vant weekend ff goed gekeken naar me eigen stoel en de back-up.
Probleem is dat ik me stoel dr niet uit kan krijgen, omdat ie voor de achterste boutjes in de voorste stand moet staan, en dat is nou juist het probleem...

Weet iemand of het mogelijk is om de stoel handmatig te verstellen? Misschien het motortje afkoppelen, dan de stoel naar voren, het motortje dr weer op en dan is ie misschien weer goed...

Graag hulp!
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod=Vega]Verplaatst naar een betere afdeling.[/mod]

Dan heb je eigenlijk deze nodig <a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=37&t=1526&hilit=stroom*#p20401" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=37&t=1526&hilit=stroom*#p20401</a>
Deze wordt geleverd bij de memory stoelen, ik weet alleen niet of deze ook werkt bij de vol elektrische stoelen.
 
kijk eens kijk eens! die heb ik nodig dan! idd geen idee of ie bij die van mij werkt, maar kan altijd proberen. Zal eens kijken of ze dat bij de dealer hebben, of weet jij nog een ander adresje?
 
Wat ik mij af vraag: stop het motortje er mee, of zit er misschien een obstakel in de weg waardoor ie niet verder kan ?
Dat zou je aan het geluid van het motortje moeten kunnen horen.
 
Het motortje zegt 'kloenk', maar dat doet ie ook wanneer ik de stoel helemaal naar achter zet.
Ik kan voorderest ook niets tussen de rails vinden, dus ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Maar ik dacht, als ik m op de meest voorste stand zet (waar die nu stopt) en ik kan m dan naar voren halen en daarna het motortje weer aanzetten, kan ie niet meer helemaal naar achteren, maar dat maakt niet uit.
Ik heb geen idee of t zal werken, maar ik wl gewoon het een en ander proberen.
 
Je kunt ook eens bij jouw plaatselijke [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] informeren of hij zo'n "slinger" heeft waarmee je je stoel handmatig naar voren kunt (proberen te) draaien.
Wel raar dat ie zo abrupt stopt. Da heur nie :N :+
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Bij mij zat er een 20cent stuk tussen, dat al redelijk verwrongen was door de stoel-schuiven.
Kon ik ook niet zien zitten voor de stoel eruit was...

Oh ja!, als je met zo'n manuele slinger werkt, haal die er uit vóór je opnieuw electrisch probeert!
Die overbrenging is nogal groot, en dat ding slaat serieus rond zich dan :S
 
Bedankt voor t goede advies Stein..!

"Man komt op lugubere manier om het leven bij reparatie autostoel..."

Ik kan ook niets zien of dr wat tussen zit..
Moet ik die slinger in de voorkant van dat motortje stoppen, wat je binnenin ziet draaien als je de stoel verschuift?
 
Bovenaan