Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Past trekhaak van 99er op laatste type omega?

A

Anonymous

Gast
Hallo Forumers,

Past een trekhaak van een Omega model 99 ook op het laatste type Omega? wie weet het antwoord.

groet walleye
 
je spreek over een 99'er Omega dat kan een B1 maar ook al een B2 zijn !

Een B1 trekhaak past idd op een B2 echter zit de kogel dan héél kort op de trekhaak ! (Limousine) van een Caravan weet ik het zo niet, die ervaring heb ik niet :)


Groetss,
Sjors
 
Janneman zei:


Als het om een B1 en een B2 gaat, dan past wel, maar eigenlijk ook weer niet.

De onderdelen passen wel, maar zoals Sjors zal zei zijn de bumpers van een B2 dikker, waardoor de aanhanger/caravan gaat aanlopen met de dissel :(
Ik heb als eens geprobeerd om mijn B1 haak in de B2 houder van mijn ouwe lui te drukken, ook dit past niet ;)

Dit geldt voor zowel de sedan als de station.
Dus wanneer je een trekhaak zoekt, neem speciek de trekhaak voor de B1 of de B2.



Groetjes

Lars
 
opel_omega_steinmetz zei:


Als het om een B1 en een B2 gaat, dan past wel, maar eigenlijk ook weer niet.

De onderdelen passen wel, maar zoals Sjors zal zei zijn de bumpers van een B2 dikker, waardoor de aanhanger/caravan gaat aanlopen met de dissel :(
Ik heb als eens geprobeerd om mijn B1 haak in de B2 houder van mijn ouwe lui te drukken, ook dit past niet ;)

Dit geldt voor zowel de sedan als de station.
Dus wanneer je een trekhaak zoekt, neem speciek de trekhaak voor de B1 of de B2.


past hier wel hoor de b1 haak past op de b2 van mn ouders en omgekeerd is alleen idd korter en er zijn ook verschillen in orgineel opel met hoogte regeling dan is de kogel ook lager
 
henri zei:
past hier wel hoor de b1 haak past op de b2 van mn ouders en omgekeerd is alleen idd korter en er zijn ook verschillen in orgineel opel met hoogte regeling dan is de kogel ook lager


Het past ook wel in de houder van de auto ! Lars zegt ook dat hij dat al eens geprobeerd heeft ! maar wat nu al gezegd hij is te kort om er goed mee te kunnen werken. ;)
 
Sjors-V6 zei:
henri zei:
past hier wel hoor de b1 haak past op de b2 van mn ouders en omgekeerd is alleen idd korter en er zijn ook verschillen in orgineel opel met hoogte regeling dan is de kogel ook lager


Het past ook wel in de houder van de auto ! Lars zegt ook dat hij dat al eens geprobeerd heeft ! maar wat nu al gezegd hij is te kort om er goed mee te kunnen werken. ;)


dat bevetig ik ook

maar hij kan ook nog te laag of te hoog zijn er kan ik de haak zelf nog bijna 5 cm hoogte verschil zitten en dat kan heel vervelend gaan rijden met een trailer of caravan
 
A

Anonymous

Gast
Ok bedankt mensen

Het is wat een late reactie van me inmiddels heb ik een andere Omega gekocht (het laatste type bwjr 2000) inclusief trekhaak..
 

yoyo

The UK brothers
Tsjaa dat was ook een optie. :Y


Veel plezier ermee euh.......fotoootjes misschien?
 
Bovenaan