Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Pitman arm

Hallo allemaal,

Wegens scheve afsluiting van banden, zwabberen, heb ik een aantal weken geleden de hulp pitman arm vervangen door een nieuwe orginele, omdat er speling op zat van ongeveer 0,3 mm. Er vielen me twee zaken op:

(i) de bevestigings beugel (ik weet niet hoe dit onderdeel heet) waar de hulp pitmanarm overheen schuift heeft geen slijtage plekken, maar toch is de speling nog groot, ongeveer 0.2 mm.

(ii) als de bevestigings beugel door de pitmanarm is gestoken, blijkt de draad tot in de pitman arm door te lopen. Volgens mij klopt dit niet. Wellicht is het een beugel van een ander opel?

Kent iemand dit probleem?

Met groet,

Paul
 
Lijkt me vreemd. Nog zeker 4 slagen te gaan voor einde draad. Dan klem je de pitmanarm vast, en heb je geen speling meer, maar dan kun je de hele pitman arm niet meer bewegen. Kan iemand eens kijken hoe het bij zijn/haar Omega B zit?

Met groet,

Paul
 

Vega

Medewerker
Administrator
2dij52t.jpg


17 = M10x100
 
Perfect Plaatje Peter. Bedankt! Het gaat dus om de lengte van de schouder van onderdeel 14. Die is minder dan bus lengte 13. Schroefdraad gaat dus door tot binnen in bus 13. Tevens een aanzienlijke speling van ongeveer 0.2 mm. Weet iemand hoe onderdeel 14 eigenlijk heet?

Bedankt en groet,

Paukl
 

Vega

Medewerker
Administrator
14 90445587 9 20 636 STEUN, TUSSENGEPLAATSTE FUSEE-ARM 20SE, X20SE, X20XEV, Y22XE, Z22XE, X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE, X20DTH, Y22DTH, U25TD, X25TD
 
Bij het vervangen van mijn voorbanden vertelde de bandenboer dat mijn "hulpstuurstang" (als het ding zo heet) niet door de apk zou komen wegens slijtage in een rubber bus. Als ik dit plaatje zie is dat die stang, echter de naam van het ding zegt mij zelf niets. kan iemand hier wat helderheid over verschaffen? En is dit een apk punt wat dan hersteld of vervangen moet worden? Kreng moet begin mei naar de keuring ;)<br /><br />-- 12 apr 2011 21:26 --<br /><br />Vind net deel van het antwoord in topic hieronder, genaamd stuurstang/spoorstang. Weet iemand wat die rep kost en invloed op apk?
 
Bovenaan